Toon posts:

Musicalkaartjes niet kunnen ruilen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eergisteren 2 kaartjes besteld voor de musical Zorro in het Chasse theater te Breda. Ik bestelde 2 kaartjes 1e rang (vooraan dus rij 1 tot en met 20) a €55,40 per stuk. Nu kreeg ik vandaag de kaartjes binnen en wat blijkt het is 1e rang aan de rechterkant van de zaal waardoor je dus schuin voor de buhne zit en minder zicht hebt. Nu zou je denken dit weet je van tevoren, nou nee want er zijn ook theaters die alleen 1 middenrij hebben a 20 rijen en geen rechter en linkerkant.

Ik belde Seetickets.nl op die de tickets verzorgd en hun zeggen;

Meneer u heeft geen annuleringsverzekering afgesloten dus wij nemen de kaarten niet terug. Maar er stond NIETS qua info vermeld of het om de rechter/linker/midden rij ging anders had ik ze sowieso niet besteld. Wat kan ik doen en sta ik in mijn recht dat ik recht heb op retour?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Kaartjes zijn toch geen diensten, dus volgens mij geld gewoon de wet koop op afstand, maar dat weet ik niet 100% zeker omdat het bv bij vakanties ook niet geldt.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Oef. Ik vrees dat je pech hebt. Ervaringsdeskundige meldt alleen dan voor iets meer dan 110,80 euro :(

Je moet echt kéihard op papier hebben staan dat je die-en-die plek krijgt, anders kan je ernaar fluiten. Aannames worden afgestraft, dat telt niet.
Megamind schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:13:
Kaartjes zijn toch geen diensten, dus volgens mij geld gewoon de wet koop op afstand, maar dat weet ik niet 100% zeker omdat het bv bij vakanties ook niet geldt.
Nee, weet het niet precies waar het staat maar met dergelijke zaken kan je geen aanspraak maken op de WKA.

[ Voor 43% gewijzigd door Jejking op 22-02-2011 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jejking schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:15:
Oef. Ik vrees dat je pech hebt. Ervaringsdeskundige meldt alleen dan voor iets meer dan 110,80 euro :(

Je moet echt kéihard op papier hebben staan dat je die-en-die plek krijgt, anders kan je ernaar fluiten. Aannames worden afgestraft, dat telt niet.
Zie musicals.nl en dan Zorro dan zie je staan 1e rang verder geen info over welke kant van de zaal.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-12 06:55
Hier staat er wel wat over: http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/
Denk dat je inderdaad pech hebt; misschien vriendelijk blijven klagen, dat ze dan misschien overstag gaan
Uitzonderingen

De wet geldt niet voor alle aankopen van producten of diensten. In de wet zijn wel een aantal dingen uitgesloten. Het gaat om:

financiële diensten;
het bouwen van onroerende zaken;
weddenschappen en loterijen;
verkoop bij opbod (zoals veilingen op Internet;
verkoop via distributieautomaten en geautomatiseerde handelsruimten (bijvoorbeeld automatieken);
bellen met een openbare telefoon;
logies, vervoer, eten/drinken, of vrijetijdsbesteding, als er een specifieke datum of periode bij afgesproken is.
Ook is er een specifieke uitzondering voor diensten die in één keer worden verricht met behulp van een techniek voor communicatie op afstand, zoals bijvoorbeeld het kopen van ringtones via een mobiele telefoon. Hierbij geldt een minder strikte informatieplicht: de leverancier hoeft alleen te melden hoe de dienst kan worden opgezegd (als deze niet éénmalig wordt verricht) en waar een klacht kan worden ingediend. van onroerend goed,

Het is niet toegestaan om bijvoorbeeld in algemene voorwaarden de consument afstand te laten doen van de rechten die hij op grond van de Wet Koop op Afstand heeft gekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door Krypt op 22-02-2011 16:18 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Wet koop op afstand hoeft niet perse van toepassing te zijn. Gaat er mij meer om of ze mij gewoon het geld moeten teruggeven of dat nu via de wet koop op afstand gaat of via een andere weg maakt mij eigenlijk niet zoveel uit.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Je kan zeggen dat je die plaatsen geen 1e rang vindt. Er wordt voor zover ik kan zien nergens duidelijk toegelicht wat 1e rang is oid, dus kan je claimen dat de kaartjes niet aan je verwachtingen voldoen.
Je hoeft niet te annuleren, zolang ze je maar andere kaarten geven lijkt me.
Da's mijn duit in het zakje.

Maar ja, het is altijd heel wat lastiger om je geld terug te krijgen dan bij voorbaat de afspraken te maken.

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
Ja had al aangegeven tevreden te zijn met rij 19 (1 rij achter mijn oorspronkelijke rij) maar dan wel in het MIDDEN van de zaal. Die kaarten hebben dezelfde prijs + zijn beschikbaar maar ruilen doen we niet :D

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:18:
Wet koop op afstand hoeft niet perse van toepassing te zijn. Gaat er mij meer om of ze mij gewoon het geld moeten teruggeven of dat nu via de wet koop op afstand gaat of via een andere weg maakt mij eigenlijk niet zoveel uit.
Ze moeten niets. Gewoon vriendelijk blijven, als je op je strepen wilt gaan staan dan moet je je bedenken dat je in feite geen strepen hebt in deze. Het is even niet anders, maar met subtiliteit wil je er ook nog wel eens komen :)

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

'we' als in seetickets of 'we' als in Xbox2go?

Verwijderd

Topicstarter
Seetickets :)

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:46

paQ

vraag me ook eigenlijk wel af hoe het juridisch nou in elkaar steekt.
zelfs de site van het theater zelf geeft zo te zien nergens aan wat nou tot welke rang behoort.
http://www.chasse.nl/medi...sinozaal%20-%20zaal-1.pdf

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Ik snap niet zo goed wat er aan de hand is. Je hebt toch kaartjes gekregen voor de 1e rang of niet? Ik heb even snel gekeken en ik zie niets in het bestelproces wat eventueel zou duiden op het aangeven waar dat is. Je had dus zelf even moeten zoeken naar een kaartje van het theater en telefonisch moeten bestellen/langsgaan om afspraken te maken over de rij en stoelnummers.

Ik zie niet in wat zij precies fout hebben gedaan en ik denk dat daarom gewoon de AV van toepassing is.

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-12 13:31

alwinus

Tweaked

Ik kijk altijd bij welk theater het speelt. Op de betreffende site is bijna altijd wel een plattegrond beschikbaar en kun je zien waar je komt te zitten. En wat er dus mogelijk is wat je krijgt. Als je via het theater zelf had besteld waren de kaarten 49€ per stuk en kun je ook nog eens precies die plaatsen uit kunnen zoeken die je zelf had gewild.

Maar goed verder heb je nergens recht op. En helaas willen ze niet omruilen omdat ze zelf die kaarten vast ook weer besteld hebben en dat vinden ze teveel moeite.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:31:
Ik snap niet zo goed wat er aan de hand is. Je hebt toch kaartjes gekregen voor de 1e rang of niet? Ik heb even snel gekeken en ik zie niets in het bestelproces wat eventueel zou duiden op het aangeven waar dat is. Je had dus zelf even moeten zoeken naar een kaartje van het theater en telefonisch moeten bestellen/langsgaan om afspraken te maken over de rij en stoelnummers.

Ik zie niet in wat zij precies fout hebben gedaan en ik denk dat daarom gewoon de AV van toepassing is.
Het punt is dat veel theaters werken met voorverkoop en je lid moet zijn van het desbetreffende theater om kaarten te bestellen (dit kost jaarlijks een xx bedrag). Veel mensen die naar een Joop vd Ende productie willen bestellen rechtstreeks via Musicals.nl en dat linkt door naar Seetickets.nl

1e rang is vooraan in het midden en niet aan de zijkant van een zaal waardoor je half zicht hebt ;) Chasse theater gaf zelf aan (heb ze zojuist gebeld) dat het inderdaad vaag en onduidelijk is en dat ze dit er zeker bij hadden moeten vermelden aangezien meer mensen hiervoor gaan bellen.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-12 16:41

E-Vix

Nu met sneeuw!

Heb even gekeken naar hoe die plaatsen precies zijn, maar je zit echt niet op zo'n vreemde plaats dat je minder zicht hebt op de buhne. Als het nou 2x zo breed was, dan misschien wel, maar nu echt niet.
Met de plaatsen die je hebt heb je echt niet te klagen. Dat is gewoon eerste rang.
Overigens is een toneelstuk niet opgezet zodat het alleen goed te zien is als je er midden voor zit. Vanuit alle hoeken is het goed te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.mastreechterstaar.nl/images/eventlist/venues/chass__breda_1263028177.jpg

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-12 11:24
Het Chasse heeft uitstekend gedocumenteerd welke stoelen in welke zaal tot welke rang behoren.
Denk dat je zelf wat meer onderzoek had moeten doen, in plaats van aannames maken.

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:58

Dutch_Celt

Jollygood

En als je contact opneemt met het Chasse Theater zelf?
Kunnen die in deze niets voor je betekenen?

Tip: volgende keer gewoon via theater zelf bestellen?
Over het algemeen nog iets goedkoper ook.

Verwijderd

Topicstarter
Dutch_Celt schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:35:
En als je contact opneemt met het Chasse Theater zelf?
Kunnen die in deze niets voor je betekenen?

Tip: volgende keer gewoon via theater zelf bestellen?
Over het algemeen nog iets goedkoper ook.
Nee Chasse kan niets betekenen. Via het theater zelf kan je NIET bestellen in de voorverkoop. Ja dan bestel je toch na de voorverkoop? Ja dan zijn alle plaatsen uitverkocht ;)

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

frickY schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:35:
Het Chasse heeft uitstekend gedocumenteerd welke stoelen in welke zaal tot welke rang behoren.
Dat kan ik anders niet terugvinden.
Ik vind wel plattegronden met stoelnummers, maar ik kan geen indeling in rangen vinden.
Maar misschien kijk ik niet goed.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 22-02-2011 16:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
E-Vix schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:35:
Heb even gekeken naar hoe die plaatsen precies zijn, maar je zit echt niet op zo'n vreemde plaats dat je minder zicht hebt op de buhne. Als het nou 2x zo breed was, dan misschien wel, maar nu echt niet.
Met de plaatsen die je hebt heb je echt niet te klagen. Dat is gewoon eerste rang.
Overigens is een toneelstuk niet opgezet zodat het alleen goed te zien is als je er midden voor zit. Vanuit alle hoeken is het goed te zien.

[afbeelding]
Dit plaatje geeft een verkeerd beeld kijk hieronder waar ik zit;

http://www.plaatjesupload.../02/22/1298373902-760.png

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ja, als je bij chassé de kaartjes koopt zie je wel vanalles zie ik.

• Dutch_Celt

Dutch_Celt

Jollygood

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:36:
[...]

Via het theater zelf kan je NIET bestellen in de voorverkoop. Ja dan bestel je toch na de voorverkoop? Ja dan zijn alle plaatsen uitverkocht ;)
kan prima via de website van chasse kaarten bestellen, zitten nog nest aardige plaatsen tussen ook.
Ja naturlijk, de aller beste plaatsen zijn al weg, maar die moet je ook gewoon niet willen hebben.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:40:
[...]

Dit plaatje geeft een verkeerd beeld kijk hieronder waar ik zit;

http://www.plaatjesupload.../02/22/1298373902-760.png
waarom zou die niet kloppen?

als ik die zaal bekijk (en de balkons meereken), dan klopt het prima.

[ Voor 28% gewijzigd door Dutch_Celt op 22-02-2011 16:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dutch_Celt schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:48:
[...]

kan prima via de website van chasse kaarten bestellen, zitten nog nest aardige plaatsen tussen ook.
Ja naturlijk, de aller beste plaatsen zijn al weg, maar die moet je ook gewoon niet willen hebben.
Die wil ik juist altijd ;) Ik ga regelmatig dus vandaar :) 2-3e rij vooraan is prima :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12 19:09

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zo te zien heb jij uitgevonden waarom ik nooit eersterangskaartjes koop voor theatervoorstellingen. De tweede rang is doorgaans een stuk beter te hebben en nog goedkoper ook.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Dutch_Celt

Dutch_Celt

Jollygood

overigens nog even een quote uit de faq van seetickets:
Waar kan ik tickets voor de beste plaatsen kopen, via het Customer Contact Center of op de website van SEE?
Via het Customer Contact Center en onze website heeft u toegang tot dezelfde tickets. SEE selecteert altijd de best beschikbare plaatsen voor u. Online reserveren is slechts af te raden wanneer u een specifieke plaatsvoorkeur heeft. U kunt namelijk wel de rang aangeven, maar niet de rij- en stoelnummers of het zaaldeel.
lijkt me dat als je per se op 1e rij in het midden had willen zitten (of naburige plaats), je beter telefonisch had kunnen reserveren.

Verwijderd

Linkje naar de AV: http://webshop.seetickets...p/termsandconditions.html

Alleen annuleren adhv een verzekering (art 4). Kortom, je enige manier om er nog onderuit te komen is om te kijken of de wet koop op afstand geldt.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 17:44:
Linkje naar de AV: http://webshop.seetickets...p/termsandconditions.html

Alleen annuleren adhv een verzekering (art 4). Kortom, je enige manier om er nog onderuit te komen is om te kijken of de wet koop op afstand geldt.
Eventueel upgraden naar een balkonnetje zou ook wel eens een optie kunnen zijn, als ze dat aanbieden. En aangenomen dat die plaatsen meer kosten. :P

Verwijderd

Topicstarter
NMe schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 17:50:
[...]

Eventueel upgraden naar een balkonnetje zou ook wel eens een optie kunnen zijn, als ze dat aanbieden. En aangenomen dat die plaatsen meer kosten. :P
Haha balkon is goedkoop + daar wil je niet zitten :P

Hun AV kan zoveel zeggen ;) Heb inmiddels contact met Consuwijzer etc dus ik ga dit even uitzoeken allemaal :)

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:00

aap

Als ik jouw kaartje en de foto van E-vix naast elkaar leg dan lijkt het me dan je op de foto in het midden helemaal links zit. Ziet er toch niet zo slecht uit?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:00:
[...]

Haha balkon is goedkoop + daar wil je niet zitten :P
Klopt, al valt dat in sommige theaters mee. In die theaters zijn balkonplaatsen ook wat duurder, al begrijp ik dat dat in dit theater niet zo is. :) Maar misschien zijn er andere upgrades mogelijk waardoor zowel zij als jij beter uit zijn? :)
Hun AV kan zoveel zeggen ;) Heb inmiddels contact met Consuwijzer etc dus ik ga dit even uitzoeken allemaal :)
Mja, ik geloof wel dat ze met hun AV in hun gelijk staan in dit geval, zie ook de Iusmentis-link hierboven. Je hebt een plek gereserveerd voor een aan een datum verbonden dienst. Aan de anderen kant is een tevreden klant een terugkerende klant dus begrijp ik niet waarom ze niet wat coulance tonen en je gewoon even opnieuw laten boeken. Jij wil namelijk gewoon hun dienst afnemen maar hebt gewoon een vergissing begaan in de plaats en het feit dat je voor een specifieke plaats telefonisch had moeten reserveren. Het is niet alsof je onder je aankoop uit wil...
aap schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:09:
Als ik jouw kaartje en de foto van E-vix naast elkaar leg dan lijkt het me dan je op de foto in het midden helemaal links zit. Ziet er toch niet zo slecht uit?
Je ziet op die foto de voorste paar stoelen niet als ik de plattegrond zo bekijk.

[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 22-02-2011 18:11 ]

• paQ

paQ

frickY schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:35:
Denk dat je zelf wat meer onderzoek had moeten doen, in plaats van aannames maken.
waar staat dat dan :?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:36

D4NG3R

kiwi

:)

Wet kopen op Afstand geld hier gewoon. Daarnaast krijg jij ook niet de bestelde goederen (Kaarten voor de middenrij) dus mag je gewoon knetterhard aangeven dat je: Of de juiste kaarten, of je geld terug wilt hebben.

Musicalkaarten vallen dus onder diensten, dan alsnog heb jij niet de bestelde diensten ontvangen. En mag je het dus terugsturen voor:
- Of het juiste kaartje.
- Of je geld terug.

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 22-02-2011 18:30 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
D4NG3R schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:25:
Wet kopen op Afstand geld hier gewoon. Daarnaast krijg jij ook niet de bestelde goederen (Kaarten voor de middenrij) dus mag je gewoon knetterhard aangeven dat je: Of de juiste kaarten, of je geld terug wilt hebben.

Musicalkaarten vallen dus onder diensten, dan alsnog heb jij niet de bestelde diensten ontvangen. En mag je het dus terugsturen voor:
- Of het juiste kaartje.
- Of je geld terug.
Het valt onder vrijetijdsbesteding lijkt me.
Maar waarom heeft hij niet gekregen wat hij heeft besteld? Hij heeft 1e rangs besteld en 1e rangs gekregen.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jimster schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:35:
[...]

Het valt onder vrijetijdsbesteding lijkt me.
Maar waarom heeft hij niet gekregen wat hij heeft besteld? Hij heeft 1e rangs besteld en 1e rangs gekregen.
Precies. De term "eerste rang" wordt gebruikt voor de eerste x rijen, en hij heeft gewoon kaartjes gekregen voor die rijen. Dat theaters en ticketverkopers zo geniepig zijn om hier ook plaatsen in op te nemen die beduidend slechter zijn is redelijk algemeen bekend lijkt me, daarom ga ik dus ook nooit voor de eerste rang als ik online reserveer. Een beetje afstand geeft meer overzicht. Ik kan me niet voorstellen hoeveel slechter een musical als Tarzan met zijn interactieve zaalelementen zou zijn geweest als ik op de eerste rij had gezeten. :)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

NMe schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:50:
Zo te zien heb jij uitgevonden waarom ik nooit eersterangskaartjes koop voor theatervoorstellingen. De tweede rang is doorgaans een stuk beter te hebben en nog goedkoper ook.
Dat hadden mijn ouders laatst, de eerste rij zat vooraan maar op de eerste rij zat je laag en vooraan liep de zaal nog niet zo snel omhoog (of hoe zeg je dat in goed Nederlands :P). Resultaat was dat je op de eerste rang alleen een achterhoofd zag en vanaf rang twee had je prima zicht op het podium, de zaal was kennelijk toch niet zo groot dus je zat er toch wel dicht op. In de pauze gingen de meeste mensen met een eersterangs ticket bij de tweede rang zitten.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• paQ

paQ

NMe schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:45:
[...]

Precies. De term "eerste rang" wordt gebruikt voor de eerste x rijen, en hij heeft gewoon kaartjes gekregen voor die rijen. Dat theaters en ticketverkopers zo geniepig zijn om hier ook plaatsen in op te nemen die beduidend slechter zijn is redelijk algemeen bekend lijkt me, daarom ga ik dus ook nooit voor de eerste rang als ik online reserveer. Een beetje afstand geeft meer overzicht. Ik kan me niet voorstellen hoeveel slechter een musical als Tarzan met zijn interactieve zaalelementen zou zijn geweest als ik op de eerste rij had gezeten. :)
totdat ze zeggen
SEE selecteert altijd de best beschikbare plaatsen voor u.
en er dus beter plekken beschikbaar zijn.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Best beschikbaar kan je op twee manieren opvatten;
1. De beste plekken die beschikbaar zijn.
2. Plekken die het best beschikbaar zijn.

Verwijderd

Jimster schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 00:03:
Best beschikbaar kan je op twee manieren opvatten;
1. De beste plekken die beschikbaar zijn.
2. Plekken die het best beschikbaar zijn.
Bij onduidelijkheid wordt er altijd in het voordeel van de consument beslist :)

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:42

Polycom

Poes van goud

In dit geval sta je niet in je recht en de wetkoop op afstand geldt niet omdat het gaat om een uitzondering (tijdsgebonden product)

Als jij kaartjes koopt voor RIJ1 T/M 20 dan kan dat inderdaad helemaal links of helemaal rechts zijn. Het feit is dat jij kaartjes hebt gekregen voor de juiste rij.
Pagina: 1