Philips HTS9810 speakers apart te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
ik vraag me af of ik de speakers van deze cinema set apart kon gebruiken bijvoorbeeld op een 5.1 versterker.
heb geinformeerd bij philips ... deze zegt dat het niet mogelijk is. Aangezien ik zeer twijfel over de expertise bij de helpdesk vraag ik het toch maar even hier,

antwoord van de helpdesk: nee het kan niet, want er zitten andere aansluitingen op, waarna de chat werd afgesloten.

de speakers zijn gewoon 5.1 speakers die een 9.1 sounds creeren. (2 speakers in 1 zuil)
maar ik hoef dus geen 9.1 geluid. Desnoods gebruik ik maar 1 speakers in de zuil
Dus waarschijnlijk gaan de aansluitingen niet passen, maar ik kan toch wel de aansluiting veranderen? door het kopje te.
strippen.

maar het liefst misschien iemand met deze home cinema set die het me kan vertellen, want op internet staan alleen maar gebruikerservaringen op met de complete set

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:12

lier

MikroTik nerd

Is het mogelijk om een foto te maken van de aansluitingen?
Verder heeft elke (oké, vrijwel elke) speaker (driver) een + en -, dus ik voorzie (afgezien van wat tweaking) niet veel problemen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• SonyEricsson
lier schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:41:
Is het mogelijk om een foto te maken van de aansluitingen?
Verder heeft elke (oké, vrijwel elke) speaker (driver) een + en -, dus ik voorzie (afgezien van wat tweaking) niet veel problemen.
dat is het probleem. De speakers heb ik hela as nog niet in mij bezit. dus ik heb ook geen flauw idee he de aansluitingen eruit zien.
wat ik heb vernomen is dat de rearspeakers draadloos zijn en dat ze worden gepaired met de subwoofer.
daar ben ik juist bang voor dat het problemen op gaat leveren. (dat de speakers alleen werken met de player)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

Die helpdesk van Philips met betrekking tot audio is echt een lachtertje! Je krijgt altijd antwoorden dat het met het vermogen niet kan omdat je dan de speakers op blaast. Een reply terug met daarin een paar termen als Ohm en Impedantie doen dan meestal zorgen voor een grote stilte.

Maar je kan de speakers gewoon op elke receiver aansluiten. Of je het wilt is een tweede: Je zal wel even goed moeten kijken naar de aansluitingen. Er zit bij Philips altijd zo'n mooi stekkertje aan zodat je niet met normale speakerterminals hoeft te werken. Als je die stekkers er af knipt dan houdt je kaal draad over wat per speaker twee aderig zou moeten zijn: de + en de - welke je op elke receiver aan kan sluiten. Hoe dat zit met de speakers bij de set moet je even kijken wat er zitten dus meer "speakers" in als het ware.

Volgende probleem is de subwoofer die niet met een normale cinch wordt aangesloten (althans, volgens de handleiding niet). Daar zou je dus ook eens goed naar moeten kijken. Foto van de subwoofer zou wel handig zijn om te zien welke in-/uitgangen er allemaal op zitten.

Edit:
Ik zie net dat de rear speakers op nog een andere manier aangesloten worden. Lijkt wel alsof ze vanaf elkaar worden doorgelinkt. En dan ook nog eens een netsnoer in het stopcontact. Dus blijkbaar hebben de rears eem ingebouwde versterker.

Dus alleen de fronts kan je wel aansluiten, maar surround gaat lastig worden. Of je moet de speaker open maken en er een gewone aansluiting aan zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 22-02-2011 15:56 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:12

lier

MikroTik nerd

Zou nog wel eens spannend kunnen worden (volgens de handleiding, pagina 197).

Ik zou (ook) een andere set kopen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• SonyEricsson
inderdaad niet echt de moeite..
zo te zien alleen de front en centre speakers te gebruiken.
De sub word aangestuurd via een speciale connector en de rear speakers dus ook.
word een hels karwei om het weer op te splitsen als het zowiezo al gaat werken.

jammer
Pagina: 1