Minimale videokaart om BRR af te spelen

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views

• stuko
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-02 12:24
Ik wil graag weten wat voor videokaart je minimaal nodig hebt voor het normaal afspelen van een blu-ray/hd dvd rips :) En of mijn systeem dat uberhaubt zou trekken :9

700mb divx/mp4 zijn nu geen enkel probleem. Ik heb m'n desktop aangesloten op mijn lcd tv overigens..

Dit is mijn oude en trouwe beestje;
Pentium 3, 1Ghz.
512mb werkgeheugen
128mb 'agp' geForce (type onbekend)

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 12:30

dlmh

Lo-Fi

Als je hardware acceleration wilt kunnen gebruiken heb je Windows Vista/7 nodig, of overstappen op Linux.

Je kunt bijv. met XBMC Live en een nVidia kaart de decode mogelijkheden van je videokaart gebruik maken. Minimale vereiste is een nVidia 9x00 kaart (bijvoorbeeld 9400/9500) om te compenseren voor je CPU.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:42
Een videokaart met DXVA support. Dus vanaf de 7000 serie van Nvidia als ik het goed heb. Of je kunt een mini-PCIe kaart gebruiken voor rendering, maar aangezien je dat niet hebt, gaat dat niet :).

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-02 17:57

Metro2002

Memento mori

met zo'n slome processor in elk geval een videokaart die hardwarematig HD content kan decoden en of je die nog in AGP versie kan krijgen is nog maar even de vraag :/

[ Voor 28% gewijzigd door Metro2002 op 22-02-2011 14:56 ]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb deze Sapphire (512MB) in een van mijn systemen zitten die volgens de specs gewoon full HD aan moet kunnen. Heb het geloof ik nog nooit uitgeprobeerd want daar heb ik hem niet voor gekocht. Dat moet onder XP ook gewoon werken voor zover ik weet.

Er zijn nog enkele latere/snellere AGP kaarten gemaakt. Deze HD2600XT staat niet meer in de Pricewatch geloof ik. Er moet in elk geval zeker een AGP kaart te vinden zijn die het aankan.

Welke AGP varianten ondersteunt dat mobo? 4x? 8x? Alleen lager?

• mvandervelde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02 16:34
Je hebt ook altijd deze nog:

pricewatch: Sapphire HD4650 1GB DDR2 AGP

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat voordat je een topic opent, en dat als je er zelf niet uitkomt, je in ieder geval de moeite neemt om te melden hoe en waar je al gezocht hebt, wat je vond (links!). Die moeite doe je hier helaas niet.

Er zijn in het verleden meerdere topics geweest over dit soort vraag, waarbij duidelijk geworden is dat je keuze aan OS en exact welke videoformat je gebruikt sterk bepalend zijn voor de mogelijkheden. Zoek die eens op!

Daar komt bij dat je nog meer relevante info achterwege laat. Een Pentium 3 1GHz komt uit juist de tijd dat overgestapt werd van AGP 1.0 op AGP 2.0. De laatste AGP 3.0 kaarten zijn wel backwards compatible met AGP 2.0 sloten, maar nadrukkelijk niet met AGP 1.0 (kaarten kunnen max 1.5V hebben, AGP 1.0 slot levert min 3.3V :o ). Maar goed, dit had je ook in de FAQ kunnen vinden.

Kortom, begin eens zelf alles op een rij te zetten en uit te zoeken. Als je echt niet uit een detailvraag komt mag je een topic opent, maar geef dan duidelijk aan waar je vastloopt en laat duidelijk zien wat je zelf allemaal opgezocht hebt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.