Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] configuratie herstellen met image

Pagina: 1
Acties:

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Komend weekend wil ik de harde schijf in mijn laptop gaan vervangen voor een nieuwe, grotere harde schijf.

In eerste instantie dacht ik dat ik alle data (documenten, email, contactpersonen, etc.) moest backuppen, vervolgens windows opnieuw op de nieuwe schijf installeren, daarna alle programma's opnieuw installeren en ten slotte de data terugzetten. Maar nu heb ik gelezen over de mogelijkheid te herstellen via een image bestand.

Begrijp ik het goed dat als ik een volledig image maak van de configuratie met de oude harde schijf, en die vervolgens terugzet op de nieuwe harde schijf ik helemaal niets meer hoef te installeren. Klopt het dat Windows er dan weer op staat, alsmede mijn programma's, e-mail, contactpersonen en eigen bestanden? Ik heb via google deze handleiding gevonden. Is dit een goede of weten jullie een betere?

Bij voorbaat dank.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
offtopic:
Nog nooit van een ENTER gehoord?

Je loopt op deze manier namelijk potentiële correcte antwoorden mis omdat veel mensen geen zin hebben om zo'n verhaal te ontcijferen (mezelf inbegrepen).

[ Voor 60% gewijzigd door Occy74 op 22-02-2011 14:35 ]

Systeem Specs

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Persoonlijk zou ik voor Acronis trueimage gaan maar iets van 30 euri in de aanbieding en heb je een lekker simpel programma wat goed werkt en heb je gelijk ook een backupprogramma.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
lamko schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:35:
Persoonlijk zou ik voor Acronis trueimage gaan maar iets van 30 euri in de aanbieding en heb je een lekker simpel programma wat goed werkt en heb je gelijk ook een backupprogramma.
Met andere woorden deze methode werkt goed?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Omdat ik niet al te negatief wil overkomen met mijn vorig bericht en het jouwe nu een stuk leesbaarder is, ipv Acronis te kopen raad ik Macrium Reflect Free aan als gratis alternatief.

edit: @hierboven, ja dat werkt ook prima..

[ Voor 10% gewijzigd door Occy74 op 22-02-2011 14:48 ]

Systeem Specs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Murderer schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:44:
[...]

Met andere woorden deze methode werkt goed?
Jup.
Al had je dat ook zelf wel kunnen bevestigen door te [search=windows HDD klonen] (want dat is wat je in feite gaat doen).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
In ieder geval kun je met bijvoorbeeld Acronis of een gratis alternatief de schijf klonen, waarbij je aan kan geven of je je partitietabel wilt uitvergroten of intact laten, waarbij je zelf een andere partitie aan kan maken of een bestaande partitie groter maken.
Pagina: 1