Case fans werken niet op molex voeding

Pagina: 1
Acties:

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 11:54
Ik heb dus twee van deze fans:

pricewatch: Scythe Slip Stream SY1225SL12LM-P, 120mm

Ze hebben 4 pins aansluitingen, maar ook een verloopstukje voor op de molex van mijn voeding:

pricewatch: be quiet! Straight Power 650W (E6)

Ik doe het op deze manier, omdat ik ze niet direct op mijn mobo kan aansluiten, de P6T Deluxe, omdat de kabeltjes te kort zijn en omdat de condensatoren van het mobo in de weg zitten omdat je dan 4 pins female op 3 pins male gaat aansluiten..

Ik geloof sowieso dat ik dom geweest ben omdat deze eigenlijk voor de Mugen 2 gemaakt zijn, maar de andere Slipstreams met lager toerental zijn ook voorzien van 4 pins en molex verloopje..

Als ik mijn pc aanzet draaien ze heel even, maar daarna zie je om de drie seconden een zwak stootje, maar ze draaien niet..

Wat kan hier aan de hand zijn?

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-01 12:25
Hoe heb je ze op je voeding aangesloten? direct op een "standaard" molex of op de speciale fan aansluiting (mocht je die hebben)? Ik heb zelf ook een be quiet! voeding, en daar mag maar 1 fan per poortje hangen (totaal 3 poorten).

• Jovas
Aragnut schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:30:
Hoe heb je ze op je voeding aangesloten? direct op een "standaard" molex of op de speciale fan aansluiting (mocht je die hebben)? Ik heb zelf ook een be quiet! voeding, en daar mag maar 1 fan per poortje hangen (totaal 3 poorten).
Op de 4 pins molex, en dan natuurlijk het andere drie pinnertje wat parallel aan de draad naar de molex loopt op de fan zelf. De verloopjes van de fan zijn dus 4 pins molex, en evenwijdig daaraan 3 pins voor op de fan, die je dus op de 4 pins female van de fan aansluit(wat meteen pwm uitsluit en de fan op vol toerental zou moeten laten draaien..)

LOL snap je het nog? ;)

• Aragnut
Hij zit dus op een "standaard" molex. Blijkbaar zitten de "speciale" fan aansluitingen alleen op de dark power. Hoeveel andere dingen heb je aan dezelfde kabel hangen? mischien kun je ook met meetpennen de spanning nameten als de ventilator(en) is/zijn aangesloten.

• Jovas
Deze kan dicht, de fans draaien, bedankt!

:)

Ik heb dus nu de molexen direct van de voeding gebruikt, en dus niet de speciale(wit/zwarte) fan molexen van de voeding.

[ Voor 138% gewijzigd door Jovas op 22-02-2011 20:57 ]

• Aragnut
Jovas schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:41:
Deze kan dicht, de fans draaien, bedankt!

:)
Mischien handig om bij te zetten wat de oplossing is, dan is de thread ook nuttig voor mensen die hem later tegenkomen bij het zoeken naar dergelijke problemen.
Pagina: 1