Toon posts:

Equilizer en stereo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus mijn pc op d estereo aansluiten,nu heb ik dus begrepen dat ik een jackplug-splitter, die achetr in de com. Dan in de ene je boxjes van de pc en in de andere een jackplug met daarin twee tulp-stukjes (heb nog een ouwe versterker, maar wat moet ik nou doen? Ik heb een equilizer een ouwe van akai met licht knopjes enzo, moek nu eerst die tulpstukjes in de equil doen en dan naar de stereo of eerst naar de stereo en dna naar de equil?

hoop dat jullie mij kunne helpe :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je alleen maar computergeluid via die versterker gaat doen dan moet je inderdaad eerst naar de EQ toe. Daarvandaan naar de versterker.

Wil je meerdere bronnen aansluiten, die allemaal door die eq gaan, dan moet de versterker een "tape monitor" schakeling hebben (was vroeger om te luisteren of je bandjes wel een beetje flex werden opgenomen). Hiermee lus je al het geluid eerst door de EQ heen voordat het versterkt wordt.

Sluit je alleen je PC aan doe dan optie een. Ik denk dat dat je een hoop scheelt (als ik zo eens naar je audio-schakeling-logica kijk:7).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
tnx :D