[SVN] Branch export to remote server.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag.

Ik heb een vraag. Wij hebben momenteel een interne SVN server. Live hebben wij een Web Cluster.
Op het moment dat wij een branch maken willen wij deze automatisch kopieeren naar onze live Cluster. Dit komt dan in een soort van test omgeving die zo benaderbaar zou moeten zijn:

http://testdomein.nl/PROJECT_NAME/BRANCH_NAME.

Nadat een brach getest is word deze gekopieerd naar het desbetreffende domein.

Nu de vraag, wat is de beste manier om alle branches te exporteren van een desbetreffend project, zodat ik deze via rsync over SSH kan versturen. Indien iemand eventueel een bestaande oplossing met CMS kent, hoor ik het overigens ook graag.

Avast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:38:
Nu de vraag, wat is de beste manier om alle branches te exporteren van een desbetreffend project, zodat ik deze via rsync over SSH kan versturen.
Maak een scriptje dat een export doet, gevolgd door een rsync. :P

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk is mijn vraag, wat is de beste manier om alle branches te exporteren, gezien een developer daar zelf een naam voor opgeeft. Is daar al een standaard svn commando voor? of heeft iemand al een simpel script om alle branches te exporteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad wat Voutloos zegt,

Je kan natuurlijk ook een ssh tunnel vanaf de live omgeving opzetten en gewoon een checkout doen, is maar wat je wil.

zelf ooit een script gemaakt die een export maakte, deze via scp kopierde naar een APPNAAM_versie op de server en daarna de symlink aanpaste.

Eventueel zou je dit met ANT of Phing kunnen doen, dan kun je makkelijk meerdere buildscripts maken.

--- edit ---

volgens mij kun je via shell scripting vast wel een lijstje met branches maken en daar doorheen loopen, exacte commando's heb ik zo niet bij de hand maar moet vast wel te vinden zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het kopieren naar je server kun je automatisch laten starten met een post-commit hook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bigs .. lijkt me niet dat je bij ieder commit meteen wil publiceren, maar inderdaad... het zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:03:
@bigs .. lijkt me niet dat je bij ieder commit meteen wil publiceren, maar inderdaad... het zou kunnen.
Nou dat is wel wat de TS zegt:
Op het moment dat wij een branch maken willen wij deze automatisch kopieeren naar onze live Cluster.
Je kunt zo'n trigger ook afhankelijk van de directory laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:03:
Kan in sommige situaties wel eens handig zijn hoor. Bijv een testteam hebben, dan commit iemand iets en wordt er gelijk een nieuwe testomgeving aangemaakt en mailtje naar testteam met wijzigingen.
Pagina: 1