Accu capaciteit aangeven in reviews

Pagina: 1
Acties:

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Nutral

gamer/hardware freak

Topicstarter
Vandaag was ik de review van de dell inspiron Duo aan het lezen en het viel me op dat jullie hier in plaats van de eenheid Wh de eenheid mAh gebruiken. Kunnen jullie dat astublieft niet meer doen ?
mAh is een eenheid die compleet onafhankelijk is van spanning en dus ook eigenlijk geen algehele capaciteit aangeeft maar stroomcapactiteit.
Ter vergelijking, als ik 2 AA batterijen in de dell inspirion Duo zou plaatsen zou ik het dubbele aan mAh hebben (ongeveer 4000) maar alsnog maar heel weinig Wattuur (6Wh).

Ook bij minder extreme vergelijkingen tussen bijvoorbeeld laptops heb je dit probleem. De Dell inspiron duo heeft 15v spanning maar er zijn ook veel laptops die 11,1v spanning hebben. Als je dan mAh gaat vergelijken kom je op een heel ander getal uit dan de werkelijke capaciteit is. Daarom is het handiger om gewoon bij elke capaciteit Wh te gebruiken als eenheid.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik wil al langer de accuspecificaties omrekenen naar Wh. De laatste maanden neem ik consequent de spanning over als ik de accudetails bekijk dus dat moet geen probleem zijn maar van oudere modellen moet de spanning of Wh opgezocht worden aangezien fabrikanten vaak mAh melden in hun specificaties.

Kortom: ik zal het voor deze review zoveel mogelijk aanpassen en bij komende reviews zul je mAh niet meer tegenkomen. :)