[win7] Internet zone setting komt terug

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Ik probeer de volgende setting te wijzigen in Windows7 en IE8:
Internet opties - beveiliging - internet (zone) - aangepast niveau -activex settings -
Video's en animaties op een webpagina weergeven die geen externe mediaspeler gebruikt.

Als ik deze aanzet hetzij direct of via een registersetting dan gaat deze weer automatisch uit na het herstarten van het systeem.
Ik heb ook geprobeerd om de goede instelling van een computer register te exporteren (de zone setting) maar dit helpt ook niet. Via Group Policy Preference geprobeerd via de internet settings. De instelling staat er wel bij en aangezet maar hij blijft dan toch uit. Kan een rechtenprobleem zijn maar een gpp wordt volgens mij als system user gedaan.

Hoe kan ik deze setting aanzetten en zorgen dat hij aanblijft?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Zit je in een domein, zo ja, wordt die setting niet voor niets gepushed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Nee, zit niet in een domein want dan had ik het via een gpo kunnen doen waarschijnlijk.

Via de Microsoft site ben ik erachter gekomen dat er een registry setting is de zogenaamde zone. Als je dan 120A setting op 1 zet dan zou het moeten veranderen. Echter ik krijg het niet voor elkaar in Windows 7.
Misschien dat de optie "beveiligde modus" er iets mee te maken heeft, staat op dezelfde tabblad instelling.

monta