Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[w2k8 server] zwart scherm na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Er staat hier een server die van het een op het andere moment het niet meer doet.
Na opnieuw opstarten blijft de server hangen in een zwart scherm, waar je alleen maar een muiscursur ziet.

Veilige modus geeft hetzelfde probleem. Na het IP kan wel gepingt worden, maar niet naar de DNS. RDP werkt ook niet.

Geen enkele toetsencombi werkt. Dus het is ook niet dat explorer.exe niet geladen wordt oid.

Kleeeein stressmomentje hier :) Hoor graag jullie reacties!

Verwijderd

herstelconsole induiken en misschien een fixboot proberen?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 14:41 . Reden: meer info ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je op ctrl-alt-del drukt, lijkt het dan wel alsof je kan inloggen, ondanks dat het scherm zwart blijft?

Heb dit laatst een keer gehad ... blind inloggen en ik kon daarna wel gewoon de desktop zien enzo, ook via RDP.

De kleuren van de theme oid waren toen aangepast naar alles zwart ... dus dan zie je inderdaad vrij weinig :)

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Oke, probleem is "opgelost".

Ctrl, alt, del deed niks. Het OS werd gewoon niet goed geladen. Via herstel fixboot deed helaas ook niks.

Ik had nog een vrij recente image van de server. Heb deze terug gezet en vervolgens alle data teruggezet.

Bedankt voor jullie reacties!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 08:56
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:27:
Oke, probleem is "opgelost".

Ctrl, alt, del deed niks. Het OS werd gewoon niet goed geladen. Via herstel fixboot deed helaas ook niks.

Ik had nog een vrij recente image van de server. Heb deze terug gezet en vervolgens alle data teruggezet.

Bedankt voor jullie reacties!
Controleer voor de zekerheid dan toch meer eens de HD's

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gelijk aangegeven dat dit een goed moment is om een nieuwe server aan te schaffen ;)
Dus overmorgen komt er een nieuwe server te staan, met nieuwe HDD's.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

goed dat het is opgelost :)
(voortaan meer zelf proberen)
offtopic:
Windows 20.008? nog nooit van gehoord :+
(2k8 -> 20008)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Verwijderd

Topicstarter
Meer zelf proberen? Geen van de bovenstaande dingen had ik zelf nog niet gedaan hoor.
Pagina: 1