Heey Tweakers,
Ik heb hier thuis een oude grundig staan, iets minder mooi dan deze maar wel hetzelfde model:

Hij werkt niet goed meer (FM-gedeelte is naar de **** en een paar buizen zijn stuk) en ik wilde er dus graag een wekker/muziekspeler van maken. Dit moet een klein projectje worden.
Hij moet aan de volgende eisen voldoen:
- Niet te duur (arme student)
- MP3's of een online stream kunnen afspelen
- Wekkerfunctie (die gebruikt maakt van MP3's of een online stream)
- Uiterlijk moet hetzelfde blijven
- Hoeft niet de tijd weer te geven, hij staat toch niet naast m'n bed
Ik zelf had de volgende ideeën:
- Oude smartphone (duur, gebruikt relatief veel energie)
- Simpele MP3-speler (maar dan heb je weer geen wekkerfunctie)
- Wekkerradio die vanaf een USB-stick kan afspelen (ook niet goedkoop, toch een goede optie)
- Kleine computer inbouwen (duur, gebruikt relatief zeer veel energie)
- Wekker elektronisch aansluiten op de play-knop van een MP3 speler (geen idee of dat mogelijk is, niks om mee te testen
)
Iemand nog ideeën/opmerkingen?
P.S. Als de startpost niet goed is wil ik dat ook graag horen! Als dit topic op de verkeerde plaats staat, alvast m'n excuses
Ik heb hier thuis een oude grundig staan, iets minder mooi dan deze maar wel hetzelfde model:
Hij werkt niet goed meer (FM-gedeelte is naar de **** en een paar buizen zijn stuk) en ik wilde er dus graag een wekker/muziekspeler van maken. Dit moet een klein projectje worden.
Hij moet aan de volgende eisen voldoen:
- Niet te duur (arme student)
- MP3's of een online stream kunnen afspelen
- Wekkerfunctie (die gebruikt maakt van MP3's of een online stream)
- Uiterlijk moet hetzelfde blijven
- Hoeft niet de tijd weer te geven, hij staat toch niet naast m'n bed
Ik zelf had de volgende ideeën:
- Oude smartphone (duur, gebruikt relatief veel energie)
- Simpele MP3-speler (maar dan heb je weer geen wekkerfunctie)
- Wekkerradio die vanaf een USB-stick kan afspelen (ook niet goedkoop, toch een goede optie)
- Kleine computer inbouwen (duur, gebruikt relatief zeer veel energie)
- Wekker elektronisch aansluiten op de play-knop van een MP3 speler (geen idee of dat mogelijk is, niks om mee te testen
Iemand nog ideeën/opmerkingen?
P.S. Als de startpost niet goed is wil ik dat ook graag horen! Als dit topic op de verkeerde plaats staat, alvast m'n excuses