Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een externe harde schijf die vooral gebruikt zal worden voor het afspelen van mp3's via een desktop computer.

Op dit moment lijkt mij de Western Digital Elements Desktop 1TB of 2TB een geschikte harde schijf. Nu heb ik echter gelezen dat de harde schijf erg snel in de standby modus gaat en dit problemen kan geven bij bepaalde software (vooral bij afspelen van muziek). Ik zie echter geen actuele berichten over dit probleem.

Is dit probleem door WD verholpen met een firmware update? Speelt dit pobleem alleen bij de 1TB versie, of ook bij de 2TB.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 11:16 . Reden: tikfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Je kunt de standby tijd met software instellen dus dat lijkt me niet echt een probleem.
Wat ik ergerlijk vind aan de WD Elements reeks is dat er geen power on/off knop op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Aangezien ik een vraag heb over hetzelfde probleem.

Kan ik de 1TB schijf gewoon gebruiken voor mijn mediaspeler? Niet dat hij tijdens de film/serie opeens op standby gaat. Als iemand dit weet ?Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 3 van deze schijven en ze werken prima. 1 staat bijna altijd te stampen vanwege torrents en wordt niet eens belachelijk warm. Ze zijn niet snel maar voormij gaat het puur om opslag. Ik heb geen settings aangepast en nog noot iets gemerkt dat een schijf in slaap zou vallen terwijl er van gelezen (of naar geschreven) wordt. Is dat uberhaubt mogelijk? Nee, hoor, ze gedragen zich niet anders dan andere usb-schijven en geloof me, ik heb vele vele usb-schijven.

Ik kan je deze schijven aaraden. Het enige nadeel is dat er geen on/off knop op zit maar ik heb ze allemaal via een afstandbediening aangesloten dus geen probleem voor ondergetekende...

Weet je welke harde schijven ik problemen mee heb? Iomega. Ik was er altijd dol op tot dat de één na de andere kapot gingen. Ze worden veel te warm. De schijven waren ook iets sneller dan deze WD's en blijbaar worden die dus ook veel heter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de 1.5 TB en de 2.0 TB, ze zijn allebei heel snel, vallen nooit uit en grote bestanden MKV bestanden van 8 gb kun je in 1 keer van de interne HD naar de WD Elements schrijven zonder problemen. Er zit geen power knop op, omdat de HD vanzelf uit gaat wanneer de pc uit is. Hij is ook stil en wordt niet erg warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39
klinkt eerder als een slechte media speler dan een fout in de externe hdd.
ik gebruik ze met mijn lg tv en die is prima in staat ze weer aan te spreken na slaapstand en films worden nooit onderbroken omdat de data continu gelezen word en er dus geen tijd is voor slaapstand.
als een medieplayer niet in staat is om een externe HDD wakker te maken dan zit er toch iets niet goed in de mediaplayer :)
ik heb in totaal 5.5tb aan deze schijven en ze zijn prima sterker nog het zijn de beste usb schijven die ik ooit gehad heb.
en dat ze trager zijn dan andere schijven is ook onzin het is immers een usb2 schijf die die word gelimiteerd door de usb poort niet door de schijf.
haal je de schijf eruit dan nog kan deze schijf zonder problemen 90 MBps aan ondanks de 5400Rpm.

[ Voor 15% gewijzigd door computerjunky op 24-02-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 06:29

Nokian95dude

I'll be back!!

computerjunky schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:22:
klinkt eerder als een slechte media speler dan een fout in de externe hdd.
ik gebruik ze met mijn lg tv en die is prima in staat ze weer aan te spreken na slaapstand en films worden nooit onderbroken omdat de data continu gelezen word en er dus geen tijd is voor slaapstand.
als een medieplayer niet in staat is om een externe HDD wakker te maken dan zit er toch iets niet goed in de mediaplayer :)
ik heb in totaal 5.5tb aan deze schijven en ze zijn prima sterker nog het zijn de beste usb schijven die ik ooit gehad heb.
en dat ze trager zijn dan andere schijven is ook onzin het is immers een usb2 schijf die die word gelimiteerd door de usb poort niet door de schijf.
haal je de schijf eruit dan nog kan deze schijf zonder problemen 90 MBps aan ondanks de 5400Rpm.
Heeft wel degelijk ook met de HD zelf te maken want al zat er een USB 100.0 op bij wijze van spreken met een overdrachtssnelheid van 10000TB p/s dan nog heb je daar geen reet aan als de lees/schrijfsnelheid van de schijf maar 2MB p/s is. De aantallen moet je niet naar kijken, gaat er mij om dat ik hiermee duidelijk wil maken dat de usb poort nog zo snel kan zijn als die wil, als de schijf qua lees/schrijfsnelheid gewoon langzaam is je daar dus geen reet aan hebt.

Those you can't see are more present than you'll imagine

Pagina: 1