Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Blue ray afspelen met de best mogelijke kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier mischien wel een hele erge noob vraag, maar zins kort kijk ik op mijn pc blue ray film
die ik vaak huur bij de videotheek. Nu wil ik graag met de best mogelijke instellingen een blue ray
schijfjes kijken. Het maakt verder niet uit hoe zwaar het word voor de pc want mij pc moet
dat gewoon aan kunnen.

Als afspeel progamma gebruik ik powerdvd 8 met de laatste update patch.
Bij video instellingen staat hij altijd standaard op nidia purevideo en je kunt ook nog
bij verdere video opties dingetjes instellen. Toen ik met die verdere videoinstellingebezig was, heb ik het zo ingesteld dat de blue ray met 60fps word afgespeeld. Ik weet iet hoe dit allemaal heet enzo want er staat
alleen een hele rij cijvers zoals dit voorbeeld {558774334506797783933035667878}. Welke van deze geeft eingelijk de beste kwaliteit met afspelen?

Afbeeldingslocatie: http://filedb.experts-exchange.com/incoming/2009/09_w36/178194/powerDVDAdvanced-video-settings2.JPG

• InferisDCB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08-2020
Welkom bij Tweakers.NET

De-Interlacing is het verwijderen van de waas die ontstaat wanneer je een interlaced-resolutie (bv: 1080i) draait in plaats van een progressive-resolutie (bv: 1080p).

Wanneer je monitor Full HD kent zal deze optie niet gebruikt worden, waardoor ik hem dus uitgezet heb.

Draai je overigens over HDMI of DVI? Ikzelf heb destijds aardig gevochten met de DVI-varianten waardoor ik overgestapt ben naar HDMI.

Success met je Blu-ray experience.

Greets

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
InferisDCB schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:56:
De-Interlacing is het verwijderen van de waas die ontstaat wanneer je een interlaced-resolutie (bv: 1080i) draait in plaats van een progressive-resolutie (bv: 1080p).
Nop ... een interlaced-beeld geeft geen waas, bij interlacing worden eerst de even-beeldlijnen upgedate, en daarna de oneven. Dit kleine tijdsverschil zorgt ervoor dat je bij beweging horizontale lijnen in je beeld ziet.
Wikipedia: Deinterlacing

Oftewel het is verstanding om altijd te de-interlacen bij interlaced movies, onafhankelijk van de resolutie.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Dus De-Interlacing op max performance de beste beeldkwaliteit geeft?
Ik zal wel even een screen laten zien waar hij mij mij op staat. Alsik hem op een bepaalde
setting set is de gpu gebruik het hoogst en 60frames per sec.
Ik heb hem via dvi aangesloten op een 1080p scherm.

Edit

Zo staat de boel nu. En ik heb geloof ik het schprst mogelijke beeld.
Ik heb trouwens ook een een hdmi aalsuiting liggen, deze kan ik eventueel ook nog gebruiken maar
het geluid wil ik daar niet over heen hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/02/22/1298354905-970.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 11:25 ]

• InferisDCB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08-2020
djexplo schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:03:
[...]

Nop ... een interlaced-beeld geeft geen waas, bij interlacing worden eerst de even-beeldlijnen upgedate, en daarna de oneven. Dit kleine tijdsverschil zorgt ervoor dat je bij beweging horizontale lijnen in je beeld ziet.
Wikipedia: Deinterlacing

Oftewel het is verstanding om altijd te de-interlacen bij interlaced movies, onafhankelijk van de resolutie.
De technische zijde er achter is inderdaad het afwisselen van horizontale beeldlijnen.
Dit kan bij High Performance beeldschermen in horizontale lijnen resulteren (misschien zelfs op en neer springen van het beeld) en bij tragere of beeld-filterende apparatuur tot een waas.

Ik heb Lag of Screentaring ondervonden bij het Blu-ray kijken waardoor ik hem dus nog steeds uit heb staan.

Verwijderd

Topicstarter
Dat merk ik niet op bij de samsung 2770hd.
Ik zie wel een strakker beeld, minder ruis vooral.
Pagina: 1