Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:40
Ik zit voor een Dilemma, ik heb recentelijk de nieuwe mac mini gekregen, maar ik heb de oude high end nog liggen. Ik weet niet welke ik nou het beste kan verkopen.

De oude mac mini heeft:
Intel Core 2 Duo 2,53ghz
4GB 1067 MHz DDR3
NVIDIA GeForce 9400

De nieuwe heeft:

2,4-GHz Intel Core 2 Duo-processor
2 GB (twee SO-DIMM's van 1 GB) 1066-MHz DDR3 SDRAM
320-GB harde schijf
NVIDIA GeForce 320M grafische processor

Ik gebruik mijn mac mini voornamelijk als media center. Maar als ik het goed begrijp ga ik met de nieuwe mac mini er niet op vooruit? Ik heb research gedaan op internet maar ik kom er toch op uit dat alleen de grafische processor sneller is dan mijn huidige. Kan iemand mij de doorslaggevende reactie geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 21:42

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Ze schelen niet veel. Aangezien je de Mac Mini als mediacenter gebruikt, neem ik aan dat alles wat je wil doen (hd video e.d.) al mogelijk is met de oude. In dat geval ga je er sowieso niet op vooruit, alleen op papier is de nieuwe gpu beter.

Wil je het beste overhouden dan kan je het geheugen van de oude en de nieuwe omwisselen en de nieuwe houden. Die 133mhz van de CPU zal niet veel schelen, ik weet niet of het een nieuwere serie is maar misschien is de nieuwe zelfs wel sneller of zuiniger. 2GB geheugen echter maakt wel veel uit.

Wil je het meeste waar voor je geld dan kan je kijken of de nieuwe veel meer oplevert nu dan de oude (bijvoorbeeld omdat die nog verpakt is of als nieuw kan doorgaan), dan is het het misschien waard om die te verkopen.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:06
Ik zou zelf de oude verkopen, je krijgt waarschijnlijk een aardig bedrag ervoor terug t.o.v. de nieuwwaarde.

Het uitbreiden van het geheugen van de nieuwe Mini is tegenwoordig zo eenvoudig geworden.
Ik heb zelf ook een nieuwe Mini en heb van iemand 2x2GB (uit Macbook Pro) overgenomen voor weinig, installeren was een fluitje van een cent, geen schroevedraaier of iets dergelijks nodig gehad.

Een voordeel zelf vind ik de HDMI aansluiting (hangt nu een Samsung LED monitor aan), ook is er nog steeds een mini displayport aanwezig voor Apple display's.

En natuurlijk de look , staat natuurlijk wel heel mooi op je bureau zo'n lage, unibody MacMini. 8)

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

De componenten van je oude Mini zijn al wat afgeschreven natuurlijk en over het algemeen mag je ervan uitgaan dat die minder lang mee zal gaan dan de nieuwe. Dus misschien als investering van de toekomst de nieuwe behouden? Tevens kost SODIMM geheugen bijna niks meer, daarbij komt nog dat ik persoonlijk die nieuwe unibody Mac Mini vele malen mooier vind :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:40
Is het vervangen van een HDD ook zelf te doemn? En zo ja zou ik daar ook een grote hdd in kunnen doen bzoals een 2 TB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 11:22
Ja, dat kan. Kijk maar eens op http://www.ifixit.com/Browse/Mac_Mini

Lijkt mij alleen wel een behoorlijke operatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:04

zAo

GPLv2 Fanboy

TimmieN schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:07:
Ja, dat kan. Kijk maar eens op http://www.ifixit.com/Browse/Mac_Mini

Lijkt mij alleen wel een behoorlijke operatie.
Als je het op je gemakje doet, is het bij het oude model vrij goed te doen. Alleen een erg dun plamuurmes zien te vinden. De nieuwe is wel een hersenoperatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 21:42

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

SirMemeAlot schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:48:
Is het vervangen van een HDD ook zelf te doemn? En zo ja zou ik daar ook een grote hdd in kunnen doen bzoals een 2 TB?
Let wel, in de Mac Mini zit een 2,5" schijf, dus 2TB ga je niet halen en ze zijn een slag duurder dan de desktop-formaat 3,5" schijven.

Overigens vind ik het zelf wel goed te doen om de harddisk te vervangen in de nieuwe mac mini, wie een beetje goed is met kleine schroevendraaiers kan dit al zonder problemen uitvoeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Jeroen op 23-02-2011 00:12 ]

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Pagina: 1