Sony STR-DA3600ES vs. Denon 1909

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-06 18:20
Ik zit in een spagaat. Ik heb een Denon 1909 en wat geluid naar volle tevredenheid. Wat betreft gebruiksvriendelijkheid is het echter niet echt fantastisch vind ik, vreemde afstandsbediening, en niet handig te bedienen.

Nu kan ik van een collega een nieuwe Sony DA3600ES krijgen van een ibood actie van afgelopen vrijdag (http://nl-nl.forum.ibood....etradio_en_dolby_true-hd/).

Ik twijfel of ik deze mijn Denon op moet laten volgen, Sony zal wat betreft gebruiksvriendelijkheid beter zijn en heeft meer mogelijkheden mbt mobiel beheer (iphone enzo). Echter wat geluid betreft kan ik het niet echt vergelijken, daar heb ik ervaringen voor nodig ;). Over het algemeen heeft Sony niet hetzelfde kwaliteitsniveau als Denon denk ik maar de vergelijking is nu wel tussen een midrange Denon (+- 450) en een high end Sony (+- 1200).

Audyssey bevalt me erg goed op de Denon, en dat heeft Sony weer niet, maar wellicht iets soortgelijks? Die info kon ik nergens vinden jammer genoeg.

Het is natuurlijk erg persoonlijk, maar iemand die hier een advies in kan geven? Mijn dank is groot. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Martijn op 22-02-2011 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Eeehhh, die sony is geen high-end.

Sony word pas leuk bij een 5400es.

Blijf lekker bij je Denon of je moet waarde hechten aan DTS-hd en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
DTS hd enzo interesseert me niet zo bijster veel. Het geluid / de dynamiek in het geluid moet wel goed zijn. Wat ik ook belangrijk vind is de gebruiksvriendelijkheid, ik denk / verwacht dat de Sony daar wel een streepje voor heeft.

Maar 1200 euro is dus geen highend? ;) Ook niet vergeleken met een 450 euro Denon van 2 jaar oud? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Mja, een reciever stel je 1x in en daarna is het harder/zachter, DolbyD, DTS en veranderen van bron. Meer is het eigenlijk niet. Als jij het menu vaak nodig hebt per week dan doe je iets niet goed of je veranderd je woonkamer/speakers wekelijks.

1200 euro is geen high end nee. Op het moment dat jij prijs gelijk gaat stellen aan kwaliteit dan raad ik je aan om eens naar Bose, B&O en Loewe te kijken. Volgens jouw idee heb je dan High-end.

Tik in google nou eens beide type recievers in en klik nou eens op de links waar het woord review in staat. Ga daar van uit en niet van de hoogte van het aankoopbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 01:22:
Blijf lekker bij je Denon of je moet waarde hechten aan DTS-hd en dat soort dingen.
Denon AVR-1909 heeft ook gewoon HD Audio codecs en kan dus bitstream DTS HD en Dolby TrueHD ontvangen. Persoonlijk zou ik ook gewoon de Denon houden. Sowieso is de AVR-XX09 serie van Denon echt zeer goed. Beter dan de huidige modellen in ieder geval. En persoonlijk kijk ik dan toch liever naar goede kwaliteit dan naar een mooie GUI. Zoals gezegd stel je je receiver één keer goed in en dan alleen nog maar met het toevoegen van een bron. Denk dat ik al zeker een jaar niet meer in het menu van mijn receiver ben geweest.

Prijs kan je niet zo maar een een klasse hangen. Wellicht dat bij Sony 1200 euro wel high-end is aangezien het topmodel bijvoorbeeld maar 1500 euro is. Maar merken als Denon gaan met gemak tot 8000 euro, dus prijzen kan je niet één op één tegen elkaar afzetten. Als je puur naar de twee modellen kijkt is de Sony zeker een hoger model dan de huidige Denon. Denk dat je de Sony meer kan vergelijken met een Denon AVR-2309 wellicht AVR-2809. Dus middenklasse zou een betere benaming zijn.

Nu was die Sony voor 500 euro zeker een leuke receiver, want de 1200 euro die deze receiver eerst kostte was hij echt niet waard. Dat staat ook overal te lezen: het is een goede receiver, maar de prijs was gewoon te hoog. Dus eigenlijk is voor beide wel wat te zeggen. Aan de ene kant is het een upgrade aangezien je van instap naar mid-range gaat. En de Sony heeft dus wat voordelen als netwerkaansluiting en een betere gebruiksvriendelijkheid. Aan de andere kant heb je wel een Denon staat wat qua merk toch gewoon beter is...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Dank voor het commentaar tot nu toe! Het is zeker zo dat je een receiver 1 keer goed moet instellen en het daarna kwestie van volume en bron is ;). Misschien moet ik daar een keer wat dieper in duiken en valt dat punt weg. Feit is denk ik wel dat de Sony diverser is in zijn mogelijkheden, is wellicht makkelijker te integreren mbt domotica vanwege IP/RS232 functionaliteit en heeft allerlei internet radio mogelijkheden wat me ook wel leuk lijkt... Het blijft dus een moeilijke afweging.

De reviews die ik lees zeggen idd dat hij het zeker af moet leggen tegenover Denons / Onkyos in hetzelfde prijssegment, echter nu hebben we het wel nog maar over 2/5 van de normale prijs. Daarom vind ik het zo moeilijk om hem tegenover de 1909 te positioneren. De review op areadvd.de is weer best wel positief.

Ik heb trouwens kleine speakers (Klipsch Quintet |||), weet niet of dat ook nog veel invloed zal hebben. Belangrijk is dat de Sony de geluidskwaliteit van de Denon kan benaderen of evenaren, dan zijn voor mij de extra mogelijkheden van de Sony de extra prijs wel waard... Dit is alleen erg moeilijk te beoordelen zo vanuit het web ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-06 16:35
maar als het toch een collega is en hij heeft hem thuis staan. Dan nodig je hem toch op een zaterdag uit op een kop koffie en ga je die receiver toch even proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Haha, was het maar zo simpel, collega heeft vrijdag de ibood besteld en heeft hem nu 'over' omdat ie een andere aanbieding vond die ie interessanter vond... ;) Hij heeft hem dus nog niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:42

mr.paaJ

generatie cmd+z

-te traag-

Maar hij heeft hem dus nog niet, en anders annuleert hij hem?

[ Voor 83% gewijzigd door mr.paaJ op 22-02-2011 09:54 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
mr.paaJ schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 09:53:
-te traag-

Maar hij heeft hem dus nog niet, en anders annuleert hij hem?
Als ik hem niet wil wel jah ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Maar zodra hij hem heeft mag je hem misschien wel even vergelijken?
Ik denk dat je de prijs van 1200 euro ook niet al te serieus kan nemen, als hij nu al zo ver kan dalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Anoniem: 154173 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:11:
Maar zodra hij hem heeft mag je hem misschien wel even vergelijken?
Ik denk dat je de prijs van 1200 euro ook niet al te serieus kan nemen, als hij nu al zo ver kan dalen..
Hij hoeft hem niet, dus als ik hem wil moet ik hem gewoon laten komen, maar ik kan dat ding niet helemaal gaan testen en dan alsnog besluiten het niet te doen neem ik aan... ;)
Pagina: 1