asus a72d accu 98% laadt niet op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Ik heb een maand geleden een asus a72d gekocht. Deze zit eigenlijk permanent op het stopcontact aangesloten. Maar valt me op dat sinds kort de accu niet verder laadt dan 98%. Er staat dan: 98% beschikbaar (aan netstroom, accu wordt niet opgeladen).

Ik vind dan nogal opvallend. Waarom laadt ie niet op naar 100%? Ik heb overigens Windows 7.

Is m'n accu (na een maand) stuk? Moet ik voor de zekerheid al terug gaan naar de leverancier, aangezien ik nu nog garantie heb? Of maak ik me zorgen om niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 15:31
je zou even moeten kijken op het asus forum of even een mialtje sturen naar support maar lijkt mij geen probleem probeer anders is hem helemaal uit te laten valen en dan weer opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

assass schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 00:09:
Ik vind dan nogal opvallend. Waarom laadt ie niet op naar 100%? Ik heb overigens Windows 7.

Is m'n accu (na een maand) stuk? Moet ik voor de zekerheid al terug gaan naar de leverancier, aangezien ik nu nog garantie heb? Of maak ik me zorgen om niks?
Klinkt niet abnormaal. Het kan zijn dat er een overlaadbescherming op zit. Kijk eens in de BIOS. Eventueel de batterij er even afhalen en weer aanklikken na een reboot en afsluiten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:16
En wat als je hem een tijdje zonder adapter gebruikt tot je op 10% zit, laad hij dan wel tot 100%?
Ik geloof dat sommige laptops niet laden als de accu boven de 95% procent zit (om slijtage tegen te gaan).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:44

D4NG3R

kiwi

:)

Veel laptops laden niet verder als 95% wanneer de laptop aan staat, om slijtage tegen te gaan. Maar wat er wel vaak gebeurt is dat de accu (tenminste de chip die de lading registreert) een "sprongetje" van 94 naar 98/99% maakt. Waardoor het dus lijkt dat hij wel hoger als 95% hoort te gaan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20
dit is inderdaad gewoon een beveiliging om te voorkomen dat je batterij eerder stuk gaat, niets om je druk over te maken. Waarschijnlijk laad ie 'm wel 100% vol als ie vanaf 80% ofzo komt.
Als je precies wilt weten hoe het met je batterij staat kun je dat met ubuntu vrij makkelijk vinden (in windows wellicht ook wel maar daar kom je het niet zo tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
fijn om te horen dat ik me geen zorgen hoef te maken
heb 's de batterij wat verder leeg laten lopen (naar 90%) vervolgens is de batterij weer opgeladen naar 100% ,.. sindsdien is-ie op het stroom gebleven maar nu staat-ie weer op 98%
blijf het toch raar vinden omdat ik gewend ben dat een ingeplugde computer met goed werkende batterij gewoon op de 100% blijf :)
maar goed, ik ga er vanuit dat ik me geen zorgen hoef te maken
thnx voor de geruststelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Als 'ie bijna permanent in het stopcontact zit, waarom laat je de accu erin zitten?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
goed punt. gaat-ie langer mee als ik hem eruit haal en weg leg? moet ik hem dan eerst vol laden of kan ik hem beter leeg maken in dat geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Als 'ie constant een beetje leeg gaat en dan weer opgeladen wordt, dan slijt 'ie wel meer dan wanneer je 'm helemaal niet gebruikt. Hoe je 'm op moet bergen is altijd maar de vraag, de één zegt volladen, de ander helemaal leeg, en een derde zegt weer rond de 40% :+

Zelf zou ik 'm er gewoon uithalen als 'ie vol is, denk ik. Tenzij je 'm echt lange tijd achter elkaar niet gaat gebruiken, dan zou ik er wat onderzoek naar doen ;)

The devil is in the details.

Pagina: 1