Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bezorgdienst review

Pagina: 1
Acties:

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:07
Regelmatig staan in de forums discussies over de (wan)prestaties van de bezorgdiensten. Zou het geen idee zijn om daarvan ook een review te hebben op Tweakers.net? En dan ook weer gekoppeld aan de shops, zodat je kunt zien welke bezorgdienst gebruikt wordt door de shops?

Als ik iets wil bestellen waarbij de prijs tussen de bovenste in de pricewatch niet veel scheelt, dan zou ik de betrouwbaarheid van de bezorgdienst wel mee laten wegen.

Ik weet dat bezorging ook al onderdeel van de shopreview is, maar in de praktijk gaat dat toch vaak meer of alles netjes in een doosje zit.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-11 11:17

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

op zich is dit niet eens zo een slecht idee... Maar... mijn ervaringen met pakketdiensten is het vaak regio/persoonsafhankelijk is. Wij hebben vaak met dit soort bedrijven te maken, en de ene persoon is voorzichtig en de andere smijt met producten. Vaak is het ook dat in de distributiecentra mensen smijten met pakketten en zo dus niet controleerbaar. In mijn persoonlijke opinie zijn er bijna geen vervoersbedrijven welke echt naar bijvoorbeeld "breekbaar" stickers kijken. Ik denk dat dit niet iets is wat echt een representatief beeld zal geven.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-11 23:14
Niet overal is de bezorgdienst bekend of is er aangegeven dat ze de ene keer TNT pakken en de andere keer UPS, DHL, GLS etc..

Zolang er track-and-trace is, vind ik alles goed :) Dan ben je in iedergeval op de hoogte. Dit kan je wel weer bij de meeste winkels aangeven of je dat wilt, als het al niet zo wordt verzonden!

En.. (voorbeeld)
Stel je wilt een keer iets kopen, en je hebt een slechte ervaring met TNT. Dan kan je al 80% van je Pricewatch list schrappen om je product te scoren.

Edit:
Veiligste optie: verzekerd verzenden :)

[ Voor 4% gewijzigd door ro3lie op 22-02-2011 00:08 ]

Verwijderd

Ik vind het een uitstekend plan. Dit kan bezorgdiensten ertoe dwingen goed met pakketjes om te gaan. Het moet natuurlijk geen scheldpartij of hetze worden, iedereen kan dan bepalen bij welke bezorgdienst er minder kans is op schade, kwijtraken, te laat leveren, etcetera.

En op zich krijgen webshops wel vaak de schuld als iets laat of niet geleverd wordt. Het is waarschijnlijk een goede manier om statistieken te verzamelen en dergelijke.

Is een pakket onbeschadigd bezorgd?
Is een pakket op tijd bezorgd?

Op zich denk ik dat het hiermee mogelijk moet zijn te zorgen dat webshops niet meer willen werken met bedrijven die niet fatsoenlijk omgaan met andermans goederen, en dat de kwaliteit dus kan toenemen. Ik vind het een zeer interessant idee.

Verwijderd

Heeft niet zoveel zin denk ik. Het ligt niet aan een TnT. Het ligt aan je bezorger en dat kan zomaar iedere keer iemand anders zijn. Ik lees enorm veel klachten over de tnt terwijl ik hier echt geen problemen heb. Hij is altijd tussen 12 en 13 hier. Weet dat ie het ook bij de buren mag afgeven en zijn pakketjes zien er nooit uit alsof ermee gevoetbalt is.

Dat kan elders anders zijn natuurlijk. Moet een shop daar dan maar onder lijden. De grillen van een bezorger?

Verwijderd

Statistieken. Daarmee worden de extremen er echt wel uit gehaald.

Als TNT gemiddeld drie sterren krijgt en UPS krijgt er 4, dan zegt het heel veel als het om honderd gevallen gaat.

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-11 23:14
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 00:45:
Statistieken. Daarmee worden de extremen er echt wel uit gehaald.

Als TNT gemiddeld drie sterren krijgt en UPS krijgt er 4, dan zegt het heel veel als het om honderd gevallen gaat.
Ja maar en dan? Bijna ieder bedrijf verstuurd met de TNT. Dus moet je een vervanger voor TNT zoeken en meeste bedrijven houden gewoon vast aan een bezorger.

Het is alleen handig voor als je zelf iets moet versturen naar een koper, als je bijvoorbeeld iets verkocht heb via V&A.

Je kan bij Bol.com niet zomaar even zeggen dat je het via de DHL wilt..

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik denk dat veel bedrijven die bij de T.net V&A zijn aangesloten die ook wel in de gaten houden.
Als op de V&A dus te zien is dat het bezorgingsbedrijf dat zij gebruiken regelmatig slechte ervaringen oplevert en hun concurrentiepositie schaadt, zullen ze echt wel na gaan denken. En misschien levert dat dan ruimere leveringsopties op, wat goed zou zijn voor de consument.
Daarnaast is het natuurlijk handig voor de consumenten onderling.

Ik vind het een goed plan, ik ben voor!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:07
ro3lie schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:14:
Je kan bij Bol.com niet zomaar even zeggen dat je het via de DHL wilt..
Nee, maar je hoeft niet bij Bol.com te bestellen. De prijzen in de pricewatch liggen vaak dicht bij elkaar en als ik eenvoudig kan zien welke bezorgdiensten gekoppeld zijn aan de pricewatch-shops, dan kan ik dat op mijn keuze voor een shop laten meewegen.

Voorbeeldje:
Ik hoop nog steeds dat er ooit een postbedrijf ontdekt wat collectanten, energiebedrijven en Jehova's getuigen al decennia weten: dat ik rond etenstijd vaak thuis ben en dat dat een goed tijdstip is om de post te bezorgen. Ik zou graag in de pricewatch al kunnen zien wat ik extra moet betalen om bij een shop te bestellen die met dat postbedrijf werkt.
Pagina: 1