Celeron opvoeren.

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb zelf een S370 celeron 500Mhz(7.5*66) op een slot1 converter, hij loopt nu op 563(7.5*75) en 2.1V loopt ok maar als ik de FSB verhoog naar 83 MHZ en start opnieuw op krijg ik geen beeld meer, waar ligt dit aan?
hij word maar 38C, of ligt het aan de videokaart want dat is een Voodoo3-2000 PCI.

Thnx eppie.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

de celeron 500 heeft een Katmai core, en die gaan maar tot 600, iets verder als je geluk hebt. aan de videokaart zal 't zoizo (schrijf je dat zo?) niet liggen.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Sowieso schrijf je sowieso niet als zoizo, maar als sowieso ;) ;)

• Ovide
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Als we al met termen als Katmai gaan gooien (Katmai=eerste Piii) kun je het in het geval van de Celeron beter op Mendocino houden.

Maar om nog wat zinnigs toe te voegen:

De Celeron 500 is niet een van de beste overklokkers, dit omdat de limiet voor de mendocino (in hun laatste stepping) inderdaad, zoals Schaduw al zei rond de 600 Mhz ligt. Door de hoge multiplier van de 500 blijft meestal alleen een fsb-frequentie over van 75 Mhz om te overklokken (uitgaande dat je geen geluk hebt met de core en geen extreme koeling gebruikt).

Verwijderd

ik heb een celly 466@525 (7x75 dus). Dit werkt perfect, dus ik denk; mmmmmmm. Misschien eens op 83 zetten. 'k denk 't niet Piet! Pikt ie dus niet. ik snap hem niet hoor, want hij start dan dus NIET op: geen beeld :(. En volgens mijn brein is 7x83 GEEN 600!! (581) Waarom niet?? Ik heb trouwens geen speciale cooler, gewoon zo eentje van intel (uit de box). Hij loopt ook gewoon op 2 volt. Misschien moet ik hem eens op 2.1 zetten (is dat trouwens gevaarlijk, ik wil mijn CPU niet verk*tten namelijk)
Hebben jullie een ideeeeetje???
P.s. Q3A op een voodoo 2 loopt perfect op 800x600 full detail :P :P

Verwijderd

Heee. het is gelukt. Ik heb hem op 2.1 volt gezet en de FSB op 83 en het werkt (op 581 Mhz) Alleen als de Pc windows in gaat en je wil dan iets gaan doen, gaat ie hangen. Ligt dit aan de koeling ('k heb maar een standaard intel cooler) of heeft het iets met die pci snelheid te maken (weiss ich viel).
P.S. ik heb geen agp-kaart

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:13
2,3 of 2,3 Volt misschien?? Je proc gaat er echt niet kapot van hoor, hij wordt alleen iets warmer, dus hoe hoger je voltage, des te beter moet je cooling zijn...

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ovide.... noem het dan gewoon Deschutes. Mendocino = Deschutes met on die cache = dus gewoon een Deschutes.

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05
Het beestje heeft een naampje en dat is Mendocino. Alle andere termen zijn dus fout!

Anders wordt er alleen maar verwarring veroorzaakt. Dan kun je ook zeggen: Een PIII is een 386 met wat extra transistoren, om het maar even extreem te nemen.

Dus niks Katmai of Dechutes, Mendocino!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

Ik heb ook een celeron500, en die wil ook niet verder dan 562 (ja...562,5...het is maar net welke kant je gaat afronden..)

het is gewoon zo dat de processor niet verder gaat ja. videokaart zal niet erg veel problemen geven aangezien het een pci is, maar dat weet je ook niet zeker. Geheugen kan ook nog. Maar in dit geval is het zeer waarschijnlijk de processor.

En Monstar...als hij nu niet te heet wordt bij jou, inderdaad meer volt erop zetten. Maar echt goed gaan koelen dan hoor!

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 13:19
Ik heb het probleem als ik mijn Celeron 333 op 100 Mhz FSB wil laten draaien, geen beeld dus :(

Nu draait hij op 83 Mhz FSB, dus 416 MHz processorsnelheid.

Verwijderd

Zorg er es voor dat AGP en PCI niet bizar boven specs draaien : AGP KAN boven 66MHz met de juiste videokaart (andere thread), maar probeer eerst rond de 66 te blijven (of onderklok eerst, bv. FSB-83 : AGP-divider-2/3 : AGPfreq = 55 MHz

Met PCI moet je ook erg voorzichtig zijn, IMHO kan rond de 38 MHz al funest zijn voor sommige onderdelen. Geldt dus ook voor PCI-videokaarten !
Pagina: 1