Na de aanschaf van mijn nieuwe videokaart HD6950, is er iets vreemds aan de hand.
Als ik films of series kijk op mijn televisie zijn de onderste 200 pixels van het beeld niet synchroon.
Zodra de camera beweegt lijkt het alsof de onderste rij van 200 pixels een aantal pixels naar links zijn verschoven. Het gebeurd niet als het beeld stilstaat. Je kunt het goed zien als je een scherm van windows naar links en naar rechts beweegt.
Ik heb een afbeelding met paint aangepast om te verduidelijken wat ik bedoel.
Zo ziet het er uit als ik een film kijk:

Ik vraag me nu af of dit door komt: de videokaart zelf; settings bij het ATI control panel; de hdmi kabels; de media speler/codecs; of de versterker. Er zijn zo veel dingen die dit kunnen veroorzaken.
Misschien heeft iemand dit eerder meegemaakt, of weet misschien wat dit kan veroorzaken.
Ter informatie:
- De hdmi kabel is 10 meter
- Het gebeurt alleen bij video
- Het gebeurt niet op mijn 24 inch monitor via dvi aangesloten
- VLC als media speler, en al het geluid gaat passtrough via hdmi
Als ik films of series kijk op mijn televisie zijn de onderste 200 pixels van het beeld niet synchroon.
Zodra de camera beweegt lijkt het alsof de onderste rij van 200 pixels een aantal pixels naar links zijn verschoven. Het gebeurd niet als het beeld stilstaat. Je kunt het goed zien als je een scherm van windows naar links en naar rechts beweegt.
Ik heb een afbeelding met paint aangepast om te verduidelijken wat ik bedoel.
Zo ziet het er uit als ik een film kijk:

Ik vraag me nu af of dit door komt: de videokaart zelf; settings bij het ATI control panel; de hdmi kabels; de media speler/codecs; of de versterker. Er zijn zo veel dingen die dit kunnen veroorzaken.
Misschien heeft iemand dit eerder meegemaakt, of weet misschien wat dit kan veroorzaken.
Ter informatie:
- De hdmi kabel is 10 meter
- Het gebeurt alleen bij video
- Het gebeurt niet op mijn 24 inch monitor via dvi aangesloten
- VLC als media speler, en al het geluid gaat passtrough via hdmi
[ Voor 4% gewijzigd door pruimenpit op 21-02-2011 21:15 ]