Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-83
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-05 14:42
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe pc. (voor de eerste x zelf gebouwd)

-p55 GD85
-i7 860
-Intel 80 GB ssd
-GTX 460
-4GB ram
-enzv.

Operating system is W7 Ultimate 64

Deze heeft maanden zeer stabiel en goed gedraaid.
Nu heb ik gister een 2de intel ssd erbij gedaan en in Raid 0 geconfigureerd. Dit liep gister avond echt als een speer.
Vandaag wou ik een paar benchmarks doen en daarbij heb ik via de MSI software de processor een overclock gegeven. Hierna liep de pc gelijk vast en zei daarna dat er geen operating system meer was.

Toen heb ik eerst een repair geprobeerd maar dat deed helemaal niks. Toen geprobeerd een clean install te doen maar er werd nog maar 1 ssd herkend.

In het bios zag ik er wel 2:

PM-Intel xxxx (deze werkt gewoon en heb ik inmiddels een clean install op gedaan)
4M-Intel xxxx (dit is de nieuwe ssd en deze word behalve in het bios niet herkend)

Ik heb al verschillende sata poorten geprobeerd en niks anders aansluiten behalve die ene ssd, maar dan heb ik volgens windows geen media om op te installeren.

Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen. Ik heb me al helemaal suf gezocht op dit forum en via google.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edit:

Ben de tweede ssd nu aan het formateren via disk management.
Stond op RAW en ik formateer hem nu weer naar NTFS

Ik hoop dat het hiermee opgelost is.
Ik zal over een x aantal minuten laten weten of hij weer werkt.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

:):):)

Disk word weer herkent!

Ik ben weer raid 0 aan het installeren.

Heeft misschien nog iemand van de oorzaak van het probleem??
Lijkt mij de 2 ssd in raid 0 geen berperking voor overclocken mogen zijn.

Ik heb raid geconfigureerd met de volgende settings:

128bit (of iets dergelijks, volgens het systeem normaal voor ssd's)
Name : volume one
Raid mode: Raid
Raid mode: IDE
Sata3.0 : IDE
Raid volume = first bootdrive
Raid drivers komen van een usb stick (via msi site)

[ Voor 30% gewijzigd door Jeroen-83 op 21-02-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269504

Wat voor sata kabels gebruik je ,standaard of met een metalen klipje erop die zich vastklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-83
Ik heb er een paar in gebruik. 1 is met klipje en de ander is toevallig zonder.

Ik heb net weer de melding gehad "missing operator system" nadat ik via het bios een kleine overclock wou geven. Toen zag ik dat de sata stand van raid naar ide versprongen was. Die heb ik weer op raid gezet en toen werkte alles weer prima. Dus misschien heb ik afgelopen maandag een hoop werk voor niks gedaan.

Maar toch blijf ik het raar vinden dat overclocken niet werkt. Kan dat dan aan de sata kabels liggen??
Zo ja 4launch ligt om de hoek dus dan ga ik gelijk andere halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:05

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

... nadat ik via het bios een kleine overclock wou geven. Toen zag ik dat de sata stand van raid naar ide versprongen was.
Dan kun je toch nog overclocken? Gewoon na het overclocken hem weer even op RAID zetten ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Jeroen-83
Ventieldopje schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:17:
[...]

Dan kun je toch nog overclocken? Gewoon na het overclocken hem weer even op RAID zetten ;)
Nee want dan staan de standaard bios settings bij het overclocken ook weer normaal. Verder is computer niet helemaal stabiel meer. Soms doorloopt hij het bios 2x voordat hij opstart. Na het opstarten werkt het wel weer goed. Waardes Crystal disk mark zijn ook goed. (Seq. 510.7 MB/s read, 167.4 MB/s write en access time 0.057 ms in HD Tune)

Ik heb overigens het nieuwste bios van MSI.

Anoniem: 269504

Jeroen-83 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:13:
Ik heb er een paar in gebruik. 1 is met klipje en de ander is toevallig zonder.

Ik heb net weer de melding gehad "missing operator system" nadat ik via het bios een kleine overclock wou geven. Toen zag ik dat de sata stand van raid naar ide versprongen was. Die heb ik weer op raid gezet en toen werkte alles weer prima. Dus misschien heb ik afgelopen maandag een hoop werk voor niks gedaan.

Maar toch blijf ik het raar vinden dat overclocken niet werkt. Kan dat dan aan de sata kabels liggen??
Zo ja 4launch ligt om de hoek dus dan ga ik gelijk andere halen.
Zelf heb ik slechte ervaring met diverse sata kabels ,vooral die zonder metalen klipje maken niet altijd goed contact . Bij een intel ssd zit ook een sata kabel met metalen klipje ,denk dat zo een kabel bewust is uitgekozen . Bij een mobo krijg je vaak die zonder klipje erop

Die sata kabel kan geen invloed uitoefenen op je overcklock :)

• Jeroen-83
Anoniem: 269504 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:42:
[...]

Zelf heb ik slechte ervaring met diverse sata kabels ,vooral die zonder metalen klipje maken niet altijd goed contact . Bij een intel ssd zit ook een sata kabel met metalen klipje ,denk dat zo een kabel bewust is uitgekozen . Bij een mobo krijg je vaak die zonder klipje erop

Die sata kabel kan geen invloed uitoefenen op je overcklock :)
Dankje voor de info :)

Dan ga ik voor de zekerheid een paar extra sata kabeltjes kopen. Maar hier heeft het probleem dus niet aan gelegen. Ik had trouwens geen sata kabels bij de ssd's zitten. Ze zaten een zeer klein kortonnen doosje.
De kabels met clip zaten bij het moederbord (3 dacht ik) die ene zonder bij de Spinpoint F3 (of de blueray-drive).

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Denk dat je meer bij je OC als boosdoener moet gaan kijken. Het lijkt mij er op dat je OC faalt, waarbij terug gegaan wordt naar de standaardinstellingen in je bios. Daardoor staat dus weer je raid-array op IDE, waardoor deze dus niet herkend wordt. Kun je dus over je OC wat meer info geven?

• Jeroen-83
Gleighton schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:28:
Denk dat je meer bij je OC als boosdoener moet gaan kijken. Het lijkt mij er op dat je OC faalt, waarbij terug gegaan wordt naar de standaardinstellingen in je bios. Daardoor staat dus weer je raid-array op IDE, waardoor deze dus niet herkend wordt. Kun je dus over je OC wat meer info geven?
Eerste maal had ik het via MSI control center gedaan. Gaming profile gekozen en en toen de base clock nog iets verhoogd. Ik dacht tot 160mhz. Verder aan het voltage en geheugen niks veranderd.

Tweede maal heb ik in het bios Load optimal settings gekozen.

Ik ben btw echt nog een groentje wat overclocking betrefd. Heb er wel al veel over gelezen maar zelf nog helemaal geen ervaring mee.

(is er ook een mogelijkheid om een mailtje te krijgen als er iemand reageerd op een door mij aangemaakt topic. Kon niks vinden onder notifications)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Ben al een paar jaar niet meer bezig met overclocken. Ik heb nu een AMD systeem dus kan je niet met specifieke termen helpen.

Kan me nog herinneren dat sata-controllers het niet altijd fijn vonden om op een hogere frequentie te werken.
Geen idee hoe het met jouw Intel-chipset zit maar voor de stabiliteit zou je eens moeten kijken naar een opties om de snelheden van pci/ pci-express/ southbridge vast te zetten terwijl je wel je cpu overclockt.
Pagina: 1