Hallo allemaal,
Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe pc. (voor de eerste x zelf gebouwd)
-p55 GD85
-i7 860
-Intel 80 GB ssd
-GTX 460
-4GB ram
-enzv.
Operating system is W7 Ultimate 64
Deze heeft maanden zeer stabiel en goed gedraaid.
Nu heb ik gister een 2de intel ssd erbij gedaan en in Raid 0 geconfigureerd. Dit liep gister avond echt als een speer.
Vandaag wou ik een paar benchmarks doen en daarbij heb ik via de MSI software de processor een overclock gegeven. Hierna liep de pc gelijk vast en zei daarna dat er geen operating system meer was.
Toen heb ik eerst een repair geprobeerd maar dat deed helemaal niks. Toen geprobeerd een clean install te doen maar er werd nog maar 1 ssd herkend.
In het bios zag ik er wel 2:
PM-Intel xxxx (deze werkt gewoon en heb ik inmiddels een clean install op gedaan)
4M-Intel xxxx (dit is de nieuwe ssd en deze word behalve in het bios niet herkend)
Ik heb al verschillende sata poorten geprobeerd en niks anders aansluiten behalve die ene ssd, maar dan heb ik volgens windows geen media om op te installeren.
Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen. Ik heb me al helemaal suf gezocht op dit forum en via google.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit:
Ben de tweede ssd nu aan het formateren via disk management.
Stond op RAW en ik formateer hem nu weer naar NTFS
Ik hoop dat het hiermee opgelost is.
Ik zal over een x aantal minuten laten weten of hij weer werkt.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
:):):)
Disk word weer herkent!
Ik ben weer raid 0 aan het installeren.
Heeft misschien nog iemand van de oorzaak van het probleem??
Lijkt mij de 2 ssd in raid 0 geen berperking voor overclocken mogen zijn.
Ik heb raid geconfigureerd met de volgende settings:
128bit (of iets dergelijks, volgens het systeem normaal voor ssd's)
Name : volume one
Raid mode: Raid
Raid mode: IDE
Sata3.0 : IDE
Raid volume = first bootdrive
Raid drivers komen van een usb stick (via msi site)
Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe pc. (voor de eerste x zelf gebouwd)
-p55 GD85
-i7 860
-Intel 80 GB ssd
-GTX 460
-4GB ram
-enzv.
Operating system is W7 Ultimate 64
Deze heeft maanden zeer stabiel en goed gedraaid.
Nu heb ik gister een 2de intel ssd erbij gedaan en in Raid 0 geconfigureerd. Dit liep gister avond echt als een speer.
Vandaag wou ik een paar benchmarks doen en daarbij heb ik via de MSI software de processor een overclock gegeven. Hierna liep de pc gelijk vast en zei daarna dat er geen operating system meer was.
Toen heb ik eerst een repair geprobeerd maar dat deed helemaal niks. Toen geprobeerd een clean install te doen maar er werd nog maar 1 ssd herkend.
In het bios zag ik er wel 2:
PM-Intel xxxx (deze werkt gewoon en heb ik inmiddels een clean install op gedaan)
4M-Intel xxxx (dit is de nieuwe ssd en deze word behalve in het bios niet herkend)
Ik heb al verschillende sata poorten geprobeerd en niks anders aansluiten behalve die ene ssd, maar dan heb ik volgens windows geen media om op te installeren.
Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen. Ik heb me al helemaal suf gezocht op dit forum en via google.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit:
Ben de tweede ssd nu aan het formateren via disk management.
Stond op RAW en ik formateer hem nu weer naar NTFS
Ik hoop dat het hiermee opgelost is.
Ik zal over een x aantal minuten laten weten of hij weer werkt.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
:):):)
Disk word weer herkent!
Ik ben weer raid 0 aan het installeren.
Heeft misschien nog iemand van de oorzaak van het probleem??
Lijkt mij de 2 ssd in raid 0 geen berperking voor overclocken mogen zijn.
Ik heb raid geconfigureerd met de volgende settings:
128bit (of iets dergelijks, volgens het systeem normaal voor ssd's)
Name : volume one
Raid mode: Raid
Raid mode: IDE
Sata3.0 : IDE
Raid volume = first bootdrive
Raid drivers komen van een usb stick (via msi site)
[ Voor 30% gewijzigd door Jeroen-83 op 21-02-2011 21:36 ]