Powerline Adapters (Betrouwbaar?)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-08 04:04
Hallo,

Ik ben voor mijn broer aan het adviseren over een internetverbinding bij hem thuis. Het betreft 1 PC in de studeerkamer met een modem beneden. Punt is dat het een huurhuis betreft en er dus niet zomaar geboord mag worden door betonnen plafonds (Studeerkamer bevindt zich op de eerste etage). Wifi voor PC's heb ik ook zo mijn twijfels over door een betonnen plafond. Wifi gebruik ik bij mijzelf thuis ook meer voor "internet waar geen kabel is: laptop in de tuin / telefoon".
Mijn broer hoeft niet verplicht van Wifi te profiteren zei hij (is niet zo'n ICT'er, wil graag alleen internet op zijn studeerkamer op de eerste etage en zijn werklaptop staat niet aan).

Voor internet op zijn PC, zonder geboor en geklus, blijven dus 2 keuzes over: Via Wifi of via Powerline.

Powerline adapters zijn zeg maar twee adapters die je kan pluggen in de stopcontact bij je modem en bij je PC om zo een netwerkverbinding tot stand te brengen zonder geboor en geklus via het huidige elektriciteitsnet in huis. Heeft iemand hier ervaring mee? Stoort dit niet op apparaten in huis en is de connectiviteit goed te noemen? OF is er een addertje onder het gras waar ik op moet letten voordat ik spijt ga krijgen van de aankoop?

Alvast bedankt.

Groet,
Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 23:59
voor zover ik weet moet dat geen problemen veroorzaken. meestal (in mijn ervaring) is het wel langzamer dan met een normale bedraade verbinding, alhoewel dit niet echt uitmaakt als je alleen maar internet gebruik, en je internet toch niet zo snel is als de adapters kunnen verwerken... Wel moet je het natuurlijk van een goed merk nemen, niet iets van bijvoorbeeld Sweex... Deze raken wel eens oververhit die goedkopere...

[ Voor 19% gewijzigd door MineTurtle op 21-02-2011 20:17 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-08 04:04
Ik heb inmiddels maar voor draadloos gekozen, mede door de nieuwe ontwikkelingen van Powerline en ik er geen ervaring mee heb, ben ik van product veranderd :)

Bedankt allemaal voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ondanks je al keuze hebt gemaakt, hier mijn ervaring tot heden.
Ik zit nu een week of 3 tussen draad, powerline en wireless, draad is op het moment nog geen optie omdat ik nieuwe kabels moet gaan leggen (klusje voor de zomer).

Wifi - als je draft N kan, ga er voor. Nadeel dat ik ook een compleet netwerk boven heb, dus een router + router/DD-WRT (of router met wireless bridge optie) was de enige optie en per saldo was het mij gewoon te duur (100 euro per router). Dus zit nu maar op de standaard 54mbit, met een 50/4mbit internetlijn is dit jezelf gewoon knijpen, met een afstand van amper 12 meter haal ik net 36mbit maar blijft downloadsnelheid hangen op amper de helft hiervan. Andere channels doen geen wonderen, wegvallen is helemaal irritant.

Powerline - naast de wifi nu ook een powerline leggen, het setje van MSI (HD1000?). Let heel goed op de verschillende groepen en test vooraf alles. Binnen 1 groep gaat hij rustig naar de 140/120mbit (MX), maar over een groep heen verlies ik of verbinding, of kom ik op <naam even kwijt> met een krappe 40/21mbit. Per saldo is het net zo stabiel als wifi, zelfs met koelkast/whatever nonstop aan/uit, blijf ik gewoon verbinding houden.

Per saldo: ik was goedkoper uit met Powerline en heb nog behoorlijk wat mogelijkheden om snelheid te verbeteren (binnen de groep verbinden). Wifi kijk ik minimaal tegen 80-90euro aan voor een 2de draft N router, naast het feit dat ik een dual channel _moet_ hebben omdat anders het hele zooitje toch weer naar B/G terug gaat (laptop werkt altijd via wifi, welke een b/g is).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
SinergyX schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:31:
Wifi - als je draft N kan, ga er voor. Nadeel dat ik ook een compleet netwerk boven heb, dus een router + router/DD-WRT (of router met wireless bridge optie) was de enige optie en per saldo was het mij gewoon te duur (100 euro per router). Dus zit nu maar op de standaard 54mbit, met een 50/4mbit internetlijn is dit jezelf gewoon knijpen, met een afstand van amper 12 meter haal ik net 36mbit maar blijft downloadsnelheid hangen op amper de helft hiervan. Andere channels doen geen wonderen, wegvallen is helemaal irritant.
Wireless-N is al meer dan een jaar geen draft meer. Dat je amper de helft overhoudt is logisch aangezien het half-duplex is.
Per saldo: ik was goedkoper uit met Powerline en heb nog behoorlijk wat mogelijkheden om snelheid te verbeteren (binnen de groep verbinden). Wifi kijk ik minimaal tegen 80-90euro aan voor een 2de draft N router, naast het feit dat ik een dual channel _moet_ hebben omdat anders het hele zooitje toch weer naar B/G terug gaat (laptop werkt altijd via wifi, welke een b/g is).
Een wireless-N apparaat zal nooit "switchen" naar B/G, de snelheid daarentegen kan wel nadelig beïnvloed worden als een B/G apparaat daadwerkelijk actief bezig is met zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dan zal dat laatste wel een foutje van mij zijn geweest, ik heb maar kort getest met wireles omdat het gewoon geen nut heeft in mijn situatie.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels peersman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik zelf heb eigenlijk het zelfde probleem voor mijn moeder. Ik zit heel erg te twijfelen of ik niet gewoon een paar kabels extra door trek. Bij ons in de wijk komt namelijk glasvezel. Bij deze leverancier krijg je als klant IPRTV. Ik moet dus een netwerkkabel naar de woonkamer halen om gebruik te maken van hun dienst.

Nu heeft ze op dit moment adsl. Aangezien er geen loze leidingen meer zijn zou ik onder de grond door moeten met een kabel of EOP gebruiken. Nu vroeg ik mij af in hoevere mijn huidige router nog te gebruiken is en of de beloefde snelheid wel te halen is. Dit is een plaatje van hoe het er uit zou kunnen gaan zien Afbeeldingslocatie: http://www.devolo.nl/consumer/dlan-200-av-wireless-n/pictures/application-dlan-200-av-wireless-n-eu-example10.jpg
Dit is het product waar het omgaat heeft iemand evaring met het merk? http://www.devolo.nl/cons...kit_voordelen_2.html?l=nl

Ik zelf zou dit een hele mooie oplossing vinden aangezien er 3 rj45 poorten en wifi op de adaptor zit.
Dit omdat alles bij de glasvezel leverancier over ethernet kabels gaat als je de volledige service\diensten zou willen gebruiken en omdat ik niet een trekveer heb om vanaf 2 hoog de meterkast in te komen.
Ik hoor het graag.

Groet,
Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 11:45
Kort door de bocht, shelheid = kabel. Op dit forum is veel te gelezen over powerline connecties, veelal zijn deze bekend om hun slechte performance dus als je snelheid wil neem kabel.

[ Voor 101% gewijzigd door kokkel op 09-03-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwste powerline adapters zijn 500Mbit. Dat haal je natuurlijk niet, maar je houdt toch wel een een behoorlijke snelheid over.
Zie:
http://www.smallnetbuilde...pter-kit-reviewed?start=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag heus wel in huurhuizen gaten boren. Het zou te gek zijn, als je geen schilderij of klok mag ophangen. tenzij je een 5 cm gat maakt.

En bij vertrek maak je het gat met siliconen kit dicht. Dat mag. Je hebt het hersteld.

Dus, gewoon Cat5e of hoger kabel trekken.
Pagina: 1