Omzetten utp naar coax en terug

Pagina: 1
Acties:
  • 728 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Guffy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09-2008
Probleem : van de hoofdaansluiting van de tvkabel in woonkamer naar de slaapkamer mag/kan geen kabel meer bij komen dan er nu ligt en dat is een standaard tvkabel (coax) :'(

Vraag : Zijn er apparaten die utp naar coax kunnen omzetten en ook weer terug ? En is het ook mogelijk het huidige tv signaal mee te blijven sturen ? En wat ben ik ongeveer aan kosten kwijt ?

• EelCapone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-07 09:00

EelCapone

Ik kom je halen!

Die zijn dr wel. Hoe duur ze zijn weet ik niet, maar je kunt eens kijken bij www.blackbox.nl. Maar je kunt tv-coax niet gebruiken als netwerk coax. Discussie is hier al eens geweest.

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Doe 't gewoon handig, TV-coax is ongeveer even dik als computer-coax. Maak de kabels aan elkaar alsof het 1 geheel is met zwarte tape, smeer dat punt in met wat vaseline en trek het met de oude kabel zo door de kabelgeleiders. Kan misschien zelfs met UTP-kabel als het ouderwets dik TV-coax is.

Zo heb ik ook m'n telefoonkabels gedaan, m'n netwerkkabels enzovoorts. Werkt perfect en scheelt 'n boel werk :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Zie nu dat er TV-kabel bij moet.
Ik denk dat flexibele dunne computer-coax en flexibele dunne TV-coax wel naast elkaar kunnen op de plek van de oude kabel, als dat een gewone ouderwetse kabel is.
Ik denk niet dat het anders kan, omzetters heb ik nog nooit gezien en als ze er zijn is het dure zooi :(.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

TV-coax kan je wel degelijk gebruiken als PC-coax en v.v.. In theorie. Maar in praktijk zal het denk ik ondoenlijk zijn.

Bij Conrad verkoopt men een soort draadloze switches voor het verdelen van het TV-signaal. Je sluit een kastje aan op je TV-coax; dit kastje zendt het signaal uit en voor je TV's heb je dan draadloze receivers.

Voordelen:
* Cool
* Handig

Nadelen:
* Duur
* Waarschijnlijk verboden in Nederland i.v.m. signaalsterkte

Andersom is een draadloos netwerkje misschien iets voor jou. Dit is echter ook erg duur.

De beste oplossing meiner Meinung nach is al aangedragen: coax en utp in n kabel proppen en daarmee de huidige coax vervangen.

Bloed, zweet & koffie

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

TV-coax (RG-59) heeft een impedantie van 75 Ohm, Ethernet-coax (RG-58) heeft een impedantie van 50 Ohm. Formeel werkt het niet, hoewel het best eens zou kunnen werken over een relatief korte afstand. Formeel zou je moeten converteren naar 10Broad-36, een breed-band versie van Ethernet speciaal bedoeld voor over standaard TV-kabel, maar hardware daarvoor je echt niet vinden.

Convertors/media-filters bestaan maar zijn zeldzaam en kosten honderden guldens. De goedkoopste oplossing voor jouw als je het wil proberen is 2 simpele hubjes met een coax-uplink kopen (rond de f.100 per stuk is dan duur). Eventueel kun je ook hubjes met een AUI-uplink kopen en voor een paar tientjes 2 AUI-BNC-transceivers. Die hubjes komen momenteel redelijk goedkoop op de 2e-hands markt omdat ze alleen 10 Mbps aankunnen, en dat wil "niemand" meer. De 10 Mbps mag voor jouw ook geen probleem zijn wat 100 Mbps krijg je van z'n nooit, nimmer enz. over coax.

Overigens, vergeet maar dat je dan ook tegelijk het TV-signaal over de kabel kan krijgen, want daar bestaan geen fatsoenlijke filters voor.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Simpel hubje met coax aansluiting kost 75 piek, en dan heb je een nieuwe. Dus voor de hardware zo'n 150 piek, en dan nog 2 korte stukjes UTP kabel.
Pagina: 1