Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KPN is liever voor nieuw klanten

Pagina: 1
Acties:

• High Quality king
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 12:40
Al ruim 10 jaar ben ik nu klant van Planet internet en dus ook van KPN O-) . Ik had nog een mooie speedtouch Home in het begin en was perfect tevreden met mijn snelheidsverhogingen bij ADSL Comfort.

Ik begon met 768kbps down en 256kps up, al snel verdubbelde het en nog een keer en nog een keer. Ik kreeg zelfs een nieuw modem toen mijn oude speedtouch het allemaal niet meer aan kon.

Inmiddels heet mijn abonnement ADSL Extra, voor 35 euro krijg ik 16 mbit down en officieel 2 mbit, maar in werkelijkheid 1 up.

Nu zie ik dat je bij ADSL Extra zelfs een Dongel krijgt met 50 MB tegoed per maand. Nou dat is leuk, dan kan ik mijn Vodafone Data abonnement opzeggen.

Helaas KPN geeft dit alleen aan nieuwe klanten en ik sta als meer dan 10 jarig klant nu in de kou. Het is toch belachelijk dat er individuen als Youp van het Hek voor nodig zijn om dit soort kromme zaken op te lossen. Sinds wanneer is het tevreden houden van bestaande klanten niet meer essentieel.

Het is toch van de pot gerukt. :X 8)7 |:(

Ik kwam, Ik ben, En ik zal er altijd zijn

Verwijderd

Tja dat ze hier een nieuwe wijkcentrale gaan bouwen, zit op 6mbit hier.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39
Mijn ervaring met KPN (dan gaat het wel over KPN mobiel) is dat als je ze belt en aangeeft dat je al heel lang trouwe klant bent (dat kunnen ze zo zien) dat ze best een aanbieding willen doen.

Heb je uberhaupt al geprobeerd contact op te nemen met hen?

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
High Quality king schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:16:
Al ruim 10 jaar ben ik nu klant van Planet internet en dus ook van KPN O-) . Ik had nog een mooie speedtouch Home in het begin en was perfect tevreden met mijn snelheidsverhogingen bij ADSL Comfort.

Ik begon met 768kbps down en 256kps up, al snel verdubbelde het en nog een keer en nog een keer. Ik kreeg zelfs een nieuw modem toen mijn oude speedtouch het allemaal niet meer aan kon.

Inmiddels heet mijn abonnement ADSL Extra, voor 35 euro krijg ik 16 mbit down en officieel 2 mbit, maar in werkelijkheid 1 up.

Nu zie ik dat je bij ADSL Extra zelfs een Dongel krijgt met 50 MB tegoed per maand. Nou dat is leuk, dan kan ik mijn Vodafone Data abonnement opzeggen.

Helaas KPN geeft dit alleen aan nieuwe klanten en ik sta als meer dan 10 jarig klant nu in de kou. Het is toch belachelijk dat er individuen als Youp van het Hek voor nodig zijn om dit soort kromme zaken op te lossen. Sinds wanneer is het tevreden houden van bestaande klanten niet meer essentieel.

Dit is hoe het leven gaat, je moet je er gewoon bij neerleggen . Bij Online was er een actie een tijdje geleden dat je gratis een DSI of iets anders kon krijgen als je een abbo afsloot bij Online. Ik ben al sinds 2005 lid van Wanadoo/Orange/Online en geen extra cadeautjes gehad in de tijd dat ik daar zit :)

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ach, net als een interactieve tv ontvanger bij Ziggo.
Dikke korting als je nieuwe abonnee wordt, volle pont als huidige klant.

Zulke zaken zijn veel meer te zien. Leg je er maar bij neer.

Hoi!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Was dat dongel gebeuren niet voor internet terwijl de aansluiting geregeld werd, wat bij KPN nog wel 's wil duren?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Dat zijn lokkertjes om nieuwe klanten te trekken, zeker kortingen en dergelijke heb je misschien een half jaar of een jaar plezier van, maar daarna ben je even duur uit als iedereen. Maar het staat je vrij om over te stappen natuurlijk, als iets je niet aanstaat.

The devil is in the details.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

CyBeR schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:21:
Was dat dongel gebeuren niet voor internet terwijl de aansluiting geregeld werd, wat bij KPN nog wel 's wil duren?
Ja, als bestaande klant ons internet laten oversluiten en toen het niet zo snel wou vlotten gewoon naar de Primafoon gelopen en zo'n ding geclaimed :+ Kregen hem zo mee.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:06
Het werkt nou eenmaal zo. Nieuwe klanten krijgen meestal korting en dat is niet alleen bij KPN zo. Kijk maar eens naar tijdschriften/kranten, telecomabbonnementen.

• High Quality king
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:18:
En je betaald wel gewoon de volle mep voor je abonnement?

@ Speedener,Ja, de mevrouw van KPN stelde voor dat ik zou opzeggen en weer opnieuw af zou sluiten.

Over het overstappen, ik heb een e-mail adres bij dat op @planet.nl eindigt waar heel veel van mijn klanten contact mee leggen (een aantal mailt nog naar @wxs.nl, wat het vroeger was). Ik ben bang dat ik teveel klanten verlies als ik overstap, ook al gebruik ik nu veelal mijn gmail adres.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Heb je al met KPN gebeld? Zitten eenmalige aanschafkosten aan dat ding als je er gebruik van wilt maken. Is ook niet echt een lokkertje, maar gewoon onderdeel van het abonnement. Zit bij alle internetabonnementen van KPN volgens mij (glasvezel etc.). Ze hopen uiteraard dat je flink over je 50 MB databundel gaat en flink mag bijbetalen vervolgens.

@hierboven: je hebt dus al gebeld. Ik zou nog een keer bellen, want andere helpdeskmedewerker is vaak ook een ander verhaal ;) Hierbij dan uiteraard niet vermelden dat je al een keer gebeld hebt en toen nee te horen kreeg.

[ Voor 24% gewijzigd door Muthas op 21-02-2011 19:33 ]

Verwijderd

High Quality king schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:30:
[...]

En je betaald wel gewoon de volle mep voor je abonnement?

@ Speedener,Ja, de mevrouw van KPN stelde voor dat ik zou opzeggen en weer opnieuw af zou sluiten.

Over het overstappen, ik heb een e-mail adres bij dat op @planet.nl eindigt waar heel veel van mijn klanten contact mee leggen (een aantal mailt nog naar @wxs.nl, wat het vroeger was). Ik ben bang dat ik teveel klanten verlies als ik overstap, ook al gebruik ik nu veelal mijn gmail adres.
Oops, ik zit niet meer bij KPN herinner ik me nu :F 8)7 maar bij Telfort.
Ik betaal wel de volle prijs ja, K*t 650kbs

Binnekort toch maar Ziggo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 19:36 ]

• High Quality king
Hehe, ja dat valt inderdaad te proberen. Weer 10 ct per minuut, misschien ga ik eens langs zo'n KPN winkel.

Verwijderd

Ziggo, so far O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 19:41 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:18:
Hier hetzelfde.. Half Nederland kan minstens ADSL2+ aan. Hier zitten we nog vast aan ADSL(1). Ofwel 8/1 max..

En ook hun routers 8)7

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• marcel23456
  • Laatst online: 12-10-2020
Rockvee2 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:19:
[...]

Dit is hoe het leven gaat, je moet je er gewoon bij neerleggen . Bij Online was er een actie een tijdje geleden dat je gratis een DSI of iets anders kon krijgen als je een abbo afsloot bij Online. Ik ben al sinds 2005 lid van Wanadoo/Orange/Online en geen extra cadeautjes gehad in de tijd dat ik daar zit :)
Toch is dit ergens vreemd, op deze manier vragen de providers er gewoon om dat klanten van aanbieder naar aanbieder hobbelen. wat denk je dat ze steeds kwijt zijn aan het opzetten van de facturatie en het aansluiten het versturen van de modems..enz..enz, terwijl als ze en klant iedere 2 jaar onder bepaalde voorwaarden en leuk aanbod doen dat ze al deze dingen niet hebben.

Kortom, ik vind het raar maar wellicht dat dit in de toekomst zal gaan veranderen?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:53

mace

Sapere Aude

-blablabla-

Klopt, maar dan zeg je toch: "Dat kan niet? Nou dan wil ik graag opzeggen."

Dat kan tegenwoordig namelijk. :) Hobbel je naar een andere aanbieder met een leuke aanbieding.

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11 14:58

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Nee maar Mace, dat slaat toch eigenlijk kant noch wal? Ik snap het verder ook niet helemaal.. Als KPN nieuwe klanten wil lokken met aanbiedingen is dat toch om geld te verdienen? Als ze huidige klanten kwijtraken door hun uit te sluiten kost dat toch geld?

Maar wss zijn er hele slimme mannetjes die hebben uitgerekent dat maar een heel klein gedeelte van de klanten zal overgaan op actie in een dergelijke situatie. Daardoor is het vaak toch nog rendabel.. :/

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:53

mace

Sapere Aude

Ik weer het, maar het is gewoon niet anders jammer genoeg.

Je kan hoogstens "dreigen" met overstappen, misschien dat ze dan nog wat kunnen regelen, maar anders niet.

[ Voor 48% gewijzigd door mace op 22-02-2011 00:20 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Wij zijn gewoon niet slim genoeg, je moet gewoon ieder jaar veranderen van telco, energie, ISP, verzekering, bank en andere abbo's. Dan krijg je allerlei kado's en (nieuwe)klantkortingen. Maar wij houden nu eenmaal niet van veranderen en daar rekenen ze natuurlijk op!

My favorite programming language is solder.

• D4NG3R
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Ik ben het wel eens met de TS though, jij betaalt net zo veel (Misschien zelfs meer als je bijv kijkt naar kortingen) als een nieuwe klant. Maar ontvangt niet dezelfde producten/diensten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-11 12:09
D4NG3R schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 00:32:
Ik ben het wel eens met de TS though, jij betaalt net zo veel (Misschien zelfs meer als je bijv kijkt naar kortingen) als een nieuwe klant. Maar ontvangt niet dezelfde producten/diensten.
weetje wat het is je bent niet boeiend jij bent nummer zoveel van de weet ik hoeveel. het zal hun een worst wezen als je opzeg. kijk ben jij iemand met mobiel abbo die vaak over zijn limiet heengaat ben je goeie klant en willen ze je houden. ben jij iemand die altijd netjes erin zit. dan is het ach jammer. kijk naar 1 mans zaken die werken hard om hun klanten te behouden grote bedrijven hebben zoiets ach boeien... zovaak zelfs gehoord meneer zal ik u helpen opzeggen(moest er wel om lachen :P

How are you doing?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:10
Puch-Maxi schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 00:29:
Wij zijn gewoon niet slim genoeg, je moet gewoon ieder jaar veranderen van telco, energie, ISP, verzekering, bank en andere abbo's. Dan krijg je allerlei kado's en (nieuwe)klantkortingen. Maar wij houden nu eenmaal niet van veranderen en daar rekenen ze natuurlijk op!
Op zich houden wij Nederlanders wel van verandering, maar zijn we bang voor complicaties. Energie kan je omzetten met 1 telefoontje, maar als vervolgens zowel je oude als je nieuwe energieleverancier maandbedragen beginnen te incasseren en dat ook absoluut niet voor je willen oplossen, denk je wel een tweede keer na als je weer eens zult overstappen.

Verwijderd

EWK schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:20:
Ach, net als een interactieve tv ontvanger bij Ziggo.
Dikke korting als je nieuwe abonnee wordt, volle pont als huidige klant.

Zulke zaken zijn veel meer te zien. Leg je er maar bij neer.
Kwestie van bellen en aangeven dat je dan per direct wil opzeggen en je opnieuw aan gaat melden. Werkte voor mijn zwager....

Gelukkig wordt overstappen steeds makkelijker. Bij kabel zit je al niet meer aan een jaar-abonnement vast en volgens mij bij bijvoorbeeld mijn glasvezelprovider ook niet. Als het je niet aanstaat, ga je gewoon naar de concurrent. En je zult zelf als klant natuurlijk ook om de korting moeten gaan vragen. In september of oktober loopt het abo voor mijn mobiel weer af. Als mijn provider me dan 50 euro in rekening wil brengen voor een toestel, terwijl nieuwe klanten hem gratis krijgen.... tja, grote kans dat ik dan om me heen ga kijken.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 08:03

SeatRider

Hips don't lie

TS kan helemaal niet overstappen:
High Quality king schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:30:
Beiden trouwens even onprofessioneel. Eigen bedrijf = altijd eigen domein, nooit email van provider gebruiken voor professionele uitingen.

Ik zie nog steeds bedrijfsauto's met aannemersbedrijf.devries5467@hotmail.com rijden. Of www.geocities.com/~toronto/9743832/devries.htm als website |:(

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

SeatRider schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 09:35:
TS kan helemaal niet overstappen:

[...]

Beiden trouwens even onprofessioneel. Eigen bedrijf = altijd eigen domein, nooit email van provider gebruiken voor professionele uitingen.

Ik zie nog steeds bedrijfsauto's met aannemersbedrijf.devries5467@hotmail.com rijden. Of www.geocities.com/~toronto/9743832/devries.htm als website |:(
TS kan best overstappen, maar dat zal een hoop extra tijd en inspanning vereisen. Zeker als je je CRM een beetje links hebt laten liggen, want dan kun je ook niet zomaar even adreswijzigingen versturen.

TS kan:
- een eigen domein nemen en dat gaan gebruiken voor mail en website
- op zijn oude adressen een auto-reply met daarin zijn nieuwe gegevens en een forward naar zijn nieuwe adres
- een mailing versturen (per mail of per briefpost) naar alle bekende klanten

Nadat hij deze situatie een jaar heeft laten bestaan, kan hij gaan denken aan het afscheid nemen van KPN.

Geen leuke klus, daar geef ik je gelijk in.

• leoviwaarden
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 19:21
Uhmm... er is nog niet zo gek veel reclame voor geweest misschien, maar KPN internet klanten kunnen zo'n dongel gewoon in de winkel halen.

Je betaald eenmalig 40,- en dan krijg je 1 gig starttegoed, en daarna maandelijks 50mb gratis. Dit is prepaid dus je kunt er ook nooit zomaar overheen, tenzij je er geld bijzet natuurlijk.

Daarnaast kun je nu als abonnee van een vaste internet aansluiting, ook voor 10 euri in de maand een abo nemen met 500 mb.

laat je even informeren;)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:37

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Dit is niks nieuws. Als bestaande klant krijg je geen voordelen. Ook wel logisch, anders zouden ze bij elke actie alle bestaande klanten ook moeten bedienen en dan houdt het snel op met een dergelijk bedrijf.

Bij mijn telefoon abonnement had ik bij verlengen ook de keuze m'n oude blijven gebruiken bij T-Mobile, zonder van acties te kunnen profiteren, of overzetten naar een ander abonnement en onbeperkt en zonder eind datum internet op m'n mobiel te krijgen.

Ce la vie, vrees ik.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:43
Kweenie hoor maar iedereen die bij een helpdesk heeft gewerkt weet dat dat allemaal bullshit is. Tuurlijk willen bedrijven bestaande klanten behouden, scheelt ze enorm in aansluiting, facturatie fixen en ga zo maar door. Bel voor de gein eens met je provider en zeg "ik wil mijn contract verlengen". Beetje onderhandelen over de voorwaarden maar hoe langer je bij ze blijft, des te meer kortingen en cadeautjes krijg je. Er valt prima te pingelen in providerland en ik dacht dat Hollanders daar zo goed mee waren?

• marcel23456
  • Laatst online: 12-10-2020
Andros schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 01:16:
Kweenie hoor maar iedereen die bij een helpdesk heeft gewerkt weet dat dat allemaal bullshit is. Tuurlijk willen bedrijven bestaande klanten behouden, scheelt ze enorm in aansluiting, facturatie fixen en ga zo maar door. Bel voor de gein eens met je provider en zeg "ik wil mijn contract verlengen". Beetje onderhandelen over de voorwaarden maar hoe langer je bij ze blijft, des te meer kortingen en cadeautjes krijg je. Er valt prima te pingelen in providerland en ik dacht dat Hollanders daar zo goed mee waren?
Precies, ken je het spreekwoord "en hele gek heeft de halve wereld aan zijn kont hangen" gewoon durfen dan kom je nog best wel eens goed uit de bus. Ik lever zo'n 130 euro per maand bij ziggo in, dat is en druppeltje op de gloeiende plaat, maar toch, het is ook niet niks. Ik wil gewoon en nieuwe decoder met max 200 bij betalen, zoniet toedeloe en hello kpn...tja zo simpel ben ik gewoon :) en na en jaar is het weer hello Ziggo en bey Kpn :P

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:41
Andros schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 01:16:
Bullshit. Iedere klant heeft een klantwaardering en daarmee wordt bepaald hoeveel korting/acties je krijgt. Een simpele helpdeskmedewerker heeft echt niet de bevoegdheid om te onderhandelen over de prijs, er staat gewoon een protocol voor zijn of haar neus en daar kan echt niet zomaar van af geweken worden.
Pagina: 1