Ik ben nu al een tijdje hopeloos op zoek naar een goede koeler die zo rond de grens van de 30dba blijft hangen. De Volcano II leek met zijn 31.5dBa en zijn 36CFM airflow recht in mijn pc te gaan springen. Nu blijkt niemand echt overtuigt te zijn van zijn performance, nochtans wanneer je deze 2 resultaten vergelijkt zie je dat de Volcano evengoed presteert als de Alpha PAL6035 die toch bekend staat als 1 der beste koelers:

Mijn vraag is dus: is de volcano een goede keus voor iemand die een goede prestatie wil zien en niet naast een helikopter wilt werken of zijn er nog andere beter presterende koelers die rond de 30 dba hangen? Ik ga een Athlon 1.2 ghz kopen en ga waarschijnlijk pas beginnen overclocken wanneer dat echt noodzakelijk wordt (over een dik jaar dus).

Mijn vraag is dus: is de volcano een goede keus voor iemand die een goede prestatie wil zien en niet naast een helikopter wilt werken of zijn er nog andere beter presterende koelers die rond de 30 dba hangen? Ik ga een Athlon 1.2 ghz kopen en ga waarschijnlijk pas beginnen overclocken wanneer dat echt noodzakelijk wordt (over een dik jaar dus).