Foxconn A690GM2MA-RS2H + ATI ASUS 5850 Werkt dat ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtomgogo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hallo mensen !

ik had even een vraag.

ik wou graag mijn videokaart ( een 9500GT ) vervangen door een ati asus 5850

nu weet ik niet of het conflicten gaat geven met mijn moederbord.

hierbij denk ik aan de grote van de kaart en of DX11 een probleem wordt.

aangezien jullie je hier net even wat meer mee bezig houden dan ik en ik er wat minder verstand van heb ben ik benieuwd naar de reacties

Kortom kan ik een ATI ASUS 5850 op een Foxconn A690GM2MA-RS2H plakken

Bij voorbaat dank! _/-\o_

Groeten Tom }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
Waar jij je eerst zorgen om zal moeten maken, is of je voeding die videokaart wel aan kan... een HD5850 slurpt gemiddeld 3x zoveel (158watt) prik uit de muur dan een 9500GT (50watt)...

Daarnaast ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar je cpu en geheugen... ik heb zo het gevoel dat een HD5850 best wel overkill gaat worden voor jouw systeem. Dat Foxconn moederbord is nou niet echt een van de nieuwste meer, daar zal vast ook geen recente cpu inzitten + geheugen opzitten.

Ik zou dus graag wat systeemspecs zien... anders kan niemand je er een goed advies over geven,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:33
Ik zie niet in waarom niet. Dat moederbord heeft toch gewoon PCIe x16.

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
Spaiker schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:42:
Ik zie niet in waarom niet. Dat moederbord heeft toch gewoon PCIe x16.
Omdat er nog andere belangrijke zaken zijn die het mogelijk en/of nuttig maken om die videokaart aan te schaffen dan het aanwezig zijn van een pci-e x16 slot? Een dergelijk slot is tegenwoordig geen bijzonderheid meer... Belangrijker is het vermogen van de aanwezige voeding want en de prestaties van de rest van het systeem, het zal toch heel zonder van het geld zijn als je de voeding sloopt of dat je cpu+geheugen je videokaart niet bij kunnen houden.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 21-02-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtomgogo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb een 850 watt voeding met een amd Quadcore 2.3ghz met 4gb geheugen gewoon normaal ben nu niet thuis en kan helaas niet de exacte naam van mijn ram geheugen geven tis zon 1,5 jaar oud

Ik hoor het graag

Groeten tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:33
MicGlou schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:51:
[...]

Omdat er nog andere belangrijke zaken zijn die het mogelijk en/of nuttig maken om die videokaart aan te schaffen dan het aanwezig zijn van een pci-e x16 slot? Een dergelijk slot is tegenwoordig geen bijzonderheid meer... Belangrijker is het vermogen van de aanwezige voeding want en de prestaties van de rest van het systeem, het zal toch heel zonder van het geld zijn als je de voeding sloopt of dat je cpu+geheugen je videokaart niet bij kunnen houden.
Maar hij vraagt toch wel echt of dat problemen gaat geven met zijn moederbord, en daar antwoorde ik op, niet op jou.

Drive it like you stole it.

Pagina: 1