ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Plus dat receivers met een AC-outlet niet zijn bedoeld voor een actieve subwoofers. Die outlets zijn puur voor apparaten als Blu-ray- en DVD-spelers die maar enkele tientallen Watts gebruiken. Niet voor subwoofers die vele malen die waarde verbruiken. Plus dat de AC-outlet veelal alleen uit gaat als de receiver ook echt uit gaat, op stand-by zal de AC-outlet nog steeds stroom leveren.
[ Voor 39% gewijzigd door FeaR op 21-02-2011 18:47 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Werkt prima. Nog geen problemen opgemerkt.
Maar met een nieuwe receiver zal ik de unit dus gewoon aan moeten sluiten direct op het stroomnet, een auto standby mode kent mijn unit inderdaad gelukkig.
Nooit gedacht dat de AC-outlet op 'n av-receiver eigenlijk niet bedoeld is voor subwoofer units.
[ Voor 7% gewijzigd door PaulX op 21-02-2011 19:28 ]
ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)
Dan volgende keer toch maar eens de gebruiksaanwijzing lezen. Daar staat in hoeveel Watt er maximaal geleverd mag worden door de AV-outlet op de receiver. Dan zie je snel genoeg dat dit meer voor andere apparatuur is dan subwoofers. Plus dat er op de meeste receivers een ongeaarde AC-outlet zit en een beetje subwoofer heeft toch wel een geaarde stekker. En past daarmee dus niet in de outlet.PaulX schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:27:
Nooit gedacht dat de AC-outlet op 'n av-receiver eigenlijk niet bedoeld is voor subwoofer units.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dat wist ik en de subw. unit heeft ook een ongeaarde stekker dus dat vormde al geen probleem.
En ik heb het geluid toch nooit echt hard staan, vandaar dat het goed gaat zoals ik het momenteel heb.
Waar het mij om ging is met een andere receiver zonder zo'n ac-outlet. Maar dat is nu heel helder. Gewoon de subw. unit in de 'auto'-stand zetten zodat de unit in standby gaat wanneer er voor 'n bepaalde tijd geen signaal meer wordt ontvangen. Kost me wel een extra stopcontact punt maar het is niet anders.
[ Voor 36% gewijzigd door PaulX op 21-02-2011 19:58 ]
Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.