Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] Missende library icons

Pagina: 1
Acties:

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:47
Hallo,

Alvast eerst mijn OS: Win7 Ultimate 64b

Ik heb een best wel irritant probleem. Mijn standaard icoontjes voor bibliotheken zijn weg, zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/35a225z.jpg

De icoontjes zijn verdwenen en ik krijg ze op geen enkele manier terug.

Enkele dingen die ik heb geprobeerd:
- IconCache.db verwijderd, heeft niet geholpen

- Een library in kladblok geopend: C:\Users\(User Name)\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Libraries
Dit zijn XML bestanden, dus deze heb ik geopend en gekeken naar de iconReference:
<iconReference>imageres.dll,-1005</iconReference>
Voor alle 4 de libraries staan deze goed, dus hier lijkt me het probleem niet in te liggen.

- Voor de bovenstaande poging, heb ik ook geprobeerd om de referentie (-1005) naar een ander icoontje te zetten die wel werkt. Dit werkt ook niet...

- imageres.dll geopend in IcoFX en gekeken of de icoontjes nog wel in de dll stonden. Deze staan er ook gewoon in, dus de DLL is ook niet corrupt ofzo.

- Het administrator account heeft ook last van dit probleem en een nieuw account aanmaken lost het ook niet op. Daar is ditzelfde probleem aan de hand.

- sfc /scannow gedaan... Geen problemen gevonden.

Het rare is dat bij sommige programma's die een 'Openen...' of 'Opslaan als...' venster hebben, ik de icoontjes wel zie! Programma's waar ik ze bv wel zie, is 'Bestand verzenden' bij WLM, 'Torrent toevoegen...' in uTorrent, 'Bestand verzenden...' bij Skype. Maar bijvoorbeeld bij kladblok of Photoshop zijn ze weer te zien zoals in het screenshot hierboven.

Mijn ideeën zijn op en mijn zoektochten op google leveren niet veel meer op behalve de oplossingen die ik hierboven heb genoemd. Heeft iemand een suggestie/oplossing waar dit aan zou kunnen liggen?

[ Voor 2% gewijzigd door SumBeam op 21-02-2011 22:55 . Reden: OS vergeten te melden ]

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-11 11:52
Ik denk dat je sneller klaar bent door al je bestanden dat je nog nodig hebt te back-uppen en vervolgens je pc opnieuw installeert.

Verwijderd

Rechtermuisknop -> Eigenschappen -> Standaardinstellingen herstellen misschien?
Staan ook de "geoptimaliseerd voor" goed? (Video, Afbeeldingen enzo)

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:47
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 00:16:
Rechtermuisknop -> Eigenschappen -> Standaardinstellingen herstellen misschien?
Staan ook de "geoptimaliseerd voor" goed? (Video, Afbeeldingen enzo)
Jup, alles staat goed ingesteld, en standaardinstellingen herstellen had ik gisteren ook geprobeerd, heeft niet geholpen.

Gisteren waren na een reboot ook opeens al mijn instellingen van mijn account gereset. IE/WMP icoontjes op taakbalk erbij, startup-programma's weg, instellingen van Word/Excel weg, menu start gereset (ik had de hoogte aangepast naar 20 programma's, stond weer op standaard), bureaublad opmaak weg (icoontjes weer naar normale grote, ipv klein)

Een ander probleem dat ik had sinds het begin na de install, is dat icoontjes van sommige programma's zomaar weg waren, dus onderstaand effect. Dit is opgelost door iconcache.db te verwijderen.

Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/6109/firefoxmissingicon.png
(plaatje van google geript)

Een virusscan vindt niets. Ik denk dat ik dus maar voor een reinstall ga, dit zijn problemen die ik niet echt kan verklaren.