Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] Mandatory profile

Pagina: 1
Acties:

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik word echt $%@-ziek van Windows 7 in dit geval.

Het was zo simpel om in Windows XP even een lokale user te configureren en daarna het profiel van deze user te kopieren naar een share, even de ntuser.dat hernoemen naar ntuser.man en klaar was het mandatory profile.

In Windows 7 ben ik al vanaf 8 uur vanochtend bezig met tig keer een lokaal account configureren naar wens, daarna met sysprep de default user te vervangen met dit account. Vervolgens de default profile te kopieren naar een share en ntuser.dat hernoemen naar ntuser.man, maar helaas hoor!

Alles lijkt te werken, maar zodra ik dan inlog met een domein account die verwijst naar de share waar dit mandatory profile staat, dan krijg ik niet de instellingen te zien die ik gedaan heb. Er staat dan wel lokaal een ntuser.man, maar geen van de instellingen zijn toegepast.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Nou voor de liefhebber, de "oplossing"

Na veelvuldig tevergeefs dit artikel te hebben uitgeprobeerd: How to customize the default local user profile when you prepare an image of Windows Vista, Windows Server 2008, Windows 7, and Windows Server 2008 R2 heb ik een werkbare manier gevonden.

Sysprep gebruiken heeft als nadeel dat bepaalde instellingen gewoon weer gereset worden. Ik wil verdomme gewoon een bepaalde layout van de desktop hebben voor onze users!

Stappenplan om een mandatory profile te krijgen van Windows 7 op een netwerkshare:
  • Stel met een lokaal account (bijv. userA) alles in naar wens (iconen op desktop, startmenum,etc)
  • Wordt daarna lid van het domein.
  • Login met een domein account met admin rechten
  • Verwijder de map c:\users\default
  • Kopieer of hernoem de map c:\users\userA -> c:\users\Default
  • Ga naar systeemeigenschappen, Gebruikersprofielen en kopieer het Standaardprofiel d.m.v. de knop Kopieren naar... naar een share op het netwerk
  • Zet de rechten op Everyone en hernoem op de share de ntuser.dat naar ntuser.man (vergeet de ntfs rechten niet uiteraard)
Dus eigenlijk dezelfde stappen als in Windows XP, met als verschil dat je de map c:\users\Default overschrijft...

Verwijderd

Kan het zijn dat je vergeten bent om jezelf in audit mode te zetten? Als je geen sysprep /audit doet en je zet je waarde copyprofile op true dan zal hij altijd het gewone default profile behouden. Als je echter in audit mode gaat en aanpassingen doet, dan je copyprofile op true zet, dan gaat hij al die veranderingen wel bewaren. Heb er in het begin ook lang achter liggen zoeken :(