Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik een HD camera van JVC (JVC everio GZ-HM200BE).

Het probleem dat ik heb is als ik mijn video terug kijk is dat er hele lelijke horizontale lijnen in mijn beeld verschijnen. Dit komt vooral bij bewegen.

Heb ik een instelling verkeerd staan of is het iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Deinterlace filter gebruiken ... : Wikipedia: Deinterlacing

[ Voor 56% gewijzigd door djexplo op 21-02-2011 13:44 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:38
Waar kijk je de filmpjes terug? Met de camera aangesloten op je TV, of heb je de bestanden gekopieerd naar je PC?

In dat laatste geval ligt het namelijk aan de de-interlacing die op je PC wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Komt door interlacing, moet als het goed is een optie in je camera zijn om dat aan/uit te zetten.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kopieer de filmpjes vanaf de SD direct op mijn mac. Kan ik hier met software iets aan doen? Kan namelijk geen instelling op de camera vinden, of zou dit anders heten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmulders
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 12:17
Dat kun je niet op je camera instellen, althans, die camera van je kan niet anders dan interlaced bestanden aanmaken. Wat voor grafische kaart zit er in je PC? In ATI Catalyst Control Center kun je deinterlacing voor video aan of uit zetten.

Misschien niet onbelangrijk, wat voor resolutie hebben de bestanden die je probeert te bekijken, en wat is je schermresolutie? Het kan namelijk ook nog zo zijn dat je last hebt van effecten die optreden bij het verschalen van de video.
Pagina: 1