Hoofdtelefoon gezocht voor huis-tuin-en-keuken gebruik

Pagina: 1
Acties:

• Stijnhoofd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Hallo daar,

ik ben op zoek naar een koptelefoon om muziek te luisteren op mijn laptop en iPod. Ik gebruik momenteel Sennheiser in-ear, ik denk de CX 300. Ik krijg daarbij echter wat last van m'n oren na een tijdje, dus ik ben op zoek naar iets met vergelijkbare kwaliteit voor dagelijks gebruik. Aangezien ik het lastig vind om aan de hand van de pricewatch te zoeken op wat ik precies wil, post ik hier een topic.

Hier een overzichtje van wat ik zoek:
* goede kwaliteit, maar ik ben geen audiofiel
* ik hou wel van de stevige bas van de CX 300
* prijsklasse: maximaal 80 euro op Bol.com (heb € 25 tegoed daar)
* 3.5 (mini-jack) plug
* draadloos hoeft niet, anders bluetooth
* verstelbare beugel (als dat zo heet)
* redelijk grote schelpen, omsluitend

Ik hoop dat mensen die een koptelefoon hebben me hierin kunnen helpen!

Mvg Stijn

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04:18

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Je hebt bij je CX 300 ook al de andere maten 'dopjes' geprobeerd? Dat kan misschien schelen in je oorpijn.

Life is not about specs, it is about joy!

• Stijnhoofd
Ik heb vooral last in mijn oor. Heeft niks met die dopjes te maken, maar gewoon dat ik het geluid liever wat verder weg wil hebben.

Mvg Stijn

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

wat heb je al gevonden?

Is het ook voor buiten-gebruik? Zo ja, kijk dan naar een gesloten ontwerp, voor thuis-gebruik is open vaak fijner.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:46
Ik kan deze Philips van harte aanbevelen, heb hem nu 2 weken in gebruik.
Zit een goed geluidje in en voor de prijs hoef je het niet te laten.
Ik heb hem voor € 8,95 opgehaald bij Komplett, maar je kunt hem ook bij bol.com bestellen. Dan betaal je alleen een tientje meer.

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-01 12:51
Ik heb sinds kort een Sennheiser HD201 en ik ben er erg tevreden over. Een al wat ouder model, verkrijgbaar voor om en nabij de 20 euro. Geluid is goed, hij is verstelbaar, zit lekker (na een tijdje voel je hem niet meer) en er zit 3 meter snoer aan. Best een aanrader :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Stijnhoofd
@mr.paaJ: ik heb de Sennheiser HD 202 gezien op advies van een vriend. Ik heb wel het liefste een gesloten model, ook al is het voornamelijk voor thuisgebruik. Tenzij jij een goed argument heb voor een open model?

@Valentino-46: die ziet er goed uit. Ik heb ooit eens een hoofdtelefoontje met nekband gehad van Philips, die beviel ook wel goed maar was nogal kwetsbaar. Ik zal me eens gaan verdiepen in de Philips modellen, want ik lees dat jouw model een te nadrukkelijke bas heeft en wat vlakke hogere tonen. Hoe ervaar jij dat?

@Peenutzz: ik denk dat ik dan beter de 202 kan kiezen?

Mvg Stijn

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:28
202 zit op je oren de 201 over je oren, ligt er net aan wat je prettig vind

• Stijnhoofd
Ik heb het liefst over mijn oren. Ben net een beetje op Philips-producten gaan zoeken, en toen vond ik de SHP8900, die goede recensies krijgt hier en op Bol. Ik vind het nog te vroeg om 'm nu al te bestellen, maar ik heb nu wel een eerste keus. Ik ben nog vooral op zoek naar een Sennheiser-alternatief, omdat ik goede ervaring heb met Sennheiser producten.

Mvg Stijn

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04:18

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

De HD 201 van Sennheiser is een gesloten model, die over (om) je oren gaat. Zit redelijk comfortabel maar bij mij niet mega stevig. Het geluid is wat mij betreft (en voor die prijs 20,-) erg goed, het is een redelijke clean geluid, geen mega bassen, maar wel relatief zuiver zeg maar :P.

Life is not about specs, it is about joy!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-01 12:51
Het is al gezegd, de 201 zit over je oren. Ik had hem gekocht voor mijn piano, zodat niemand last van mijn pogingen tot muziek heeft, maar een filmpje kijken op de laptop is er ook erg op vooruit gegaan :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De HD 201 is een prima koptelefoon voor het geld, maar hij heeft wel vrij weinig bas, zeker als je het vergelijkt met de CX 300. Mocht je nog meer bas willen dan de CX 300, dan is de Sony MDR-XB500 (€79,95) misschien wat:
Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID%5B%5D=1153&graphID%5B%5D=473&graphID%5B%5D=1893
(de metingen van de CX 300 en de CX 300ii zijn bijna identiek).

Ik twijfel alleen of de Sony ook echt om je oren heen zit i.p.v. er op. Hij schijnt wel heel comfortabel te zijn. Hoe hij verder klinkt weet ik niet, uit de grafiek kan je eigenlijk alleen goed aflezen hoe veel bas ze hebben.

[ Voor 76% gewijzigd door TBTL op 21-02-2011 21:53 ]

• Stijnhoofd
Na wat zoeken en advies van een vriend die er het een en ander van af weet ben ik op een Shure gewezen, te weten de SRH240: pricewatch: Shure SRH240 (Zwart)

Lijkt me een erg goede voor de prijs, er staat hier op Tweakers ook een uitgebreide review van. Ik denk dat ik mijn Bol-bonnetjes mooi ga besteden en deze Shure bestel bij Bax-Shop, een winkel waar mijn adviesgever ook positief over was.

Mvg Stijn

Verwijderd

Stijnhoofd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 23:19:
Na wat zoeken en advies van een vriend die er het een en ander van af weet ben ik op een Shure gewezen, te weten de SRH240: pricewatch: Shure SRH240 (Zwart)

Lijkt me een erg goede voor de prijs, er staat hier op Tweakers ook een uitgebreide review van. Ik denk dat ik mijn Bol-bonnetjes mooi ga besteden en deze Shure bestel bij Bax-Shop, een winkel waar mijn adviesgever ook positief over was.
Mijn ervaringen met shure is allerminst positief
Stijnhoofd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 23:19:

Over het algemeen zijn shure koptelefoons een stuk zwaarder (daardoor ook een stuk oncomfortabeler dan de concurerende sennheisers). Ook van belang is dat shure nog niet zo lang in de koptelefoonbranche zit en daardoor ook een stuk 'ervaring' mist tov andere merken als beyer en senn.
Persoonlijk zou ik voor rond de 40 eur voor de Sennheiser HD 428 gaan (circumaural: dus zitten ook om je oren heen). Lekker flexibel, licht en minder 'stroef' als de shures. Als het op geluidskwaliteit aankomt moet je toch wel rekening houden met het feit dat alle bekende merken zo ongeveer hetzelfde klinken. kwaliteitsverschil zit hem voornamelijk in de hierboven beschreven verschillen en in de prijs.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Shure staat ook met hun full-size hoofdtelefoons best goed hoor aangeschreven hoor, ze zitten best al een tijd in oordopjes en microfoons dus verstand van geluid hebben ze wel.

'hetzelfde' klinken is trouwens absoluut niet waar, er zit een behoorlijk verschil tussen de verschillende modellen. Voor elk wat wils, maar geen een hoofdtelefoon is gelijk. Kwalitatief zit het best dicht bij elkaar, maar op klank zeker niet.
Het beste is gewoon een winkel binnen lopen en zelf vergelijken, maar daar heeft niet iedereen zin in. Bij online koop maakt het inderdaad niet zoveel uit van welk merk je er een pakt (als de beschrijving je aanstaat) omdat je toch geen referentie hebt...

TS:
Misschien dat je ergens een tweedehands Beyer DT770 vandaan kunt trekken?

[ Voor 5% gewijzigd door mr.paaJ op 22-02-2011 22:40 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

het feit dat shure hoog staan aangeschreven voor de microfoons en oordopjes wil niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk goede koptelefoons maken. Volgens mij zijn ze pas 2-3 jaar actief daarin en voor de betere oordopjes betaal je al gauw +- 250 eur terwijl je voor minder dan de helft vergelijkbare dopjes kan krijgen bij andere merken.
TS luisterd graag via de laptop en portable devices, dat zegt genoeg en verschillen in geluidskwaliteit voor 50 eur voor die toepassing is alleen aanneembaar als we het over oordopjes hebben.
de dt770 is trouwens naar mijn weten 200-300 ohms, dus TS zal daar niet echt iets van opmerken tenzij hij daar kwalitatieve analoge onderdelen voor gebruikt. Al moet ik toegeven dat de 770 een super koptelefoon mits goed gecombineerd. Voor mp3tjes van rond de 150 kbps vanaf een portable of laptop is 50 eur meer als voldoende.

• Stijnhoofd
Die Shure hoofdtelefoon kreeg hier op Tweakers een uitstekende, uitgebreide en goede onderbouwde positieve recensie. Ik basis daarvan en op basis van het advies van die vriend denk ik dat de Shure SRH240 een goede keuze is. Ik denk dat deze hoofdtelefoon voor mijn gebruik goed genoeg is. Zo lang ik geen betere hoofdtelefoon opzet hoor ik het verschil ook immers niet :)

Mvg Stijn

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:58:
de dt770 is trouwens naar mijn weten 200-300 ohms
De gewone versie wel, maar hij is ook als 32-ohmsversie te koop.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:58:
TS luisterd graag via de laptop en portable devices, dat zegt genoeg en verschillen in geluidskwaliteit voor 50 eur voor die toepassing is alleen aanneembaar als we het over oordopjes hebben.
Juist bij de goedkopere hoofdtelefoons zit er veel verschil in het geluid.

[ Voor 134% gewijzigd door TBTL op 23-02-2011 11:01 ]

Pagina: 1