Toon posts:

Op zoek naar een 3D TV

Pagina: 1
Acties:
  • 1.430 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een 3D TV
Ik heb al een aantal 3D TV's bekeken en een aantal reviews gelezen, maar ik heb geen enkel idee wat ik moet kiezen, en ook in de reviews spreekt men elkaar regelmatig tegen, voor dezelfde TV zegt de ene dat hij geen last heeft van IR, de ander zegt dat je het duidelijk kan zien als je in een film een donker/licht beeld tegen komt.

Ik ben op zoek naar een Full HD 3D TV waarmee je gewoon normaal TV mee kan kijken maar ook 3D Films. 2D naar 3D conversie en DLNA zijn leuk, maar hebben voor mij geen prioriteit. Andere extra functies zoals internet op de tv zie ik als een overbodige luxe en stel ik totaal geen belang bij.
Ik heb een PS3 waarmee ik de 3D films wil gaan afspelen, maar waar ik uiteraard ook mee wil gaan gamen in 3D, m.a.w. de TV moet ook geschikt zijn om mee te gamen.
Ook de grootte is niet van heel groot belang voor mij, alles boven de 30" ben ik al tevreden mee, maar groter kan nooit geen kwaad ;)
Uiteraard zoek ik ook een TV die zo min mogelijk last heeft van IR, burn-in etc, maar dat spreekt voor zich

Ik zit niet vast aan een vast budget, maar ik ben op zoek van een 3D TV (inc bril natuurlijk) voor rond de €1000,- Het mag ietsje meer zijn, zolang het maar niet te gek word.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:48

mr.paaJ

generatie cmd+z

http://tweakers.net/price...i4Ieyvv67wLuho981jPd0aN-_

[ Voor 63% gewijzigd door mr.paaJ op 21-02-2011 14:09 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-02 17:13
Onder de 46 inch schijn je last te krijgen van het kijkdoos gevoel en zit je helemaal niet in de film.

Neem je ps3 s mee naar de winkel

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ja, ga is kijken in een winkel, want je vraag is lang niet specifiek genoeg.

Verwijderd

Hoe bedoelen jullie specifiek?

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een goede 3d tv. Heb momenteel de LG 47LX6500 op het oog. Heeft ook een mooie prijs 1070 euro en dan heb je een 47 inch LED 3D tv met 200hz verversingtechnologie.

http://www.plasma-discoun...l&country=nl&pagemode=art

Ben dr zelf alleen net achter gekomen dat als je 3D via je receiver wilt laten gaan heb je ook een 3D ready receiver nodig plus een hdmi 1.4 kabel, maar die is al onderweg. Vandaag besteld, top aanbieding, kijk hier maar eens:

http://www.ibood.com/nl/nl

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-02 22:11
Bezoek aan de elektronicazaken brengen wil ook nog wel eens wat opleveren.. zeker nu de komende maanden nieuwe modellen uitkomen en de oude voorraad dus sneller weg moet.

TX-P42GT20E is een prachtige tv

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je vraagt nu om een 3D TV waar je ook 2D mee kunt kijken (dat kan met alle 3D TV's). 3D TV's zijn meestal de topmodellen van de fabrikant, dus aan DLNA en internet ontkom je niet. De meeste TV's hebben wel een gamemode waarin alle beeldverbeterende onzin uitgeschakeld wordt om de lag minimaal te maken. Het minste lag schijn je nog altijd met een plasma te hebben, hoewel ook lcd's volgens mij snel zat zijn om mee te gamen (dat baseer ik niet op tests ofzo, die zul je zelf moeten zoeken).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Ferry34 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:39:
Onder de 46 inch schijn je last te krijgen van het kijkdoos gevoel en zit je helemaal niet in de film.

Neem je ps3 s mee naar de winkel
is het dan zo dat je pas van 3d kan genieten bij een maat als 50"of hoger?

Verwijderd

Dat is onzin. Tuurlijk helpt een groot scherm bij immersie (als dat een nl woord is) en bij 3D gaat het daar om, maar immersie is iets subjectiefs en verschilt dus per persoon. Daarnaast hangt het van de afstand af tussen jou en de tv. Een kleine tv met een kleine afstand geeft je dezelfde immersie als een grote tv met in verhouding een grotere afstand.

• bram1984
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 09:12:
[...]

is het dan zo dat je pas van 3d kan genieten bij een maat als 50"of hoger?
Immersie is het woord inderdaad. Waarom denk je dat Avatar iedere dag was uitverkocht in Imax 3D?

Ik heb nu 42 inch staan, maar als die ooit vervangen wordt door een 3D TV, dan gaat er wel minimaal 4 inch bij, ongeacht de afstand waar ik op zit.

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 09:46:
[...]

Immersie is het woord inderdaad. Waarom denk je dat Avatar iedere dag was uitverkocht in Imax 3D?

Ik heb nu 42 inch staan, maar als die ooit vervangen wordt door een 3D TV, dan gaat er wel minimaal 4 inch bij, ongeacht de afstand waar ik op zit.
en hoe ver zit je er nu dan vanaf (ben zomaar wat nieuwsgierig)

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:01
Suggestie. Meeste bang voor buck..

Samsung LE46C750 200HZ LCD FullHD 3D
http://www.kieskeurig.nl/.../prijzen/bezorgen/897051/ € 899,- bij een retail.

[ Voor 8% gewijzigd door Deef_K op 22-02-2011 12:08 ]

• bram1984
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:23:
[...]

en hoe ver zit je er nu dan vanaf (ben zomaar wat nieuwsgierig)
Ik schat dat ik er nu ongeveer 2 meter vanaf zit.

Verwijderd

Neefdave schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 12:07:
Suggestie. Meeste bang voor buck..

Samsung LE46C750 200HZ LCD FullHD 3D
http://www.kieskeurig.nl/.../prijzen/bezorgen/897051/ € 899,- bij een retail.
LED is stuk beter dan LCD, zou ik voor de LG gaan, is ook een inch groter

• bram1984
LED is LCD, alleen de backlighting is anders.

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:56:
LED is LCD, alleen de backlighting is anders.
Ja.. en is dus anders..

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

maar niet perse beter...

• bram1984
De backlighting ja, maar het is beide LCD. Je zegt toch ook niet dat een 3D TV beter is dan een plasma of LCD? Heeft niets met elkaar te maken.
Mwah ik mag toch hopen dat de meeste LED LCD's een beter beeld opleveren.

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:28:
[...]

De backlighting ja, maar het is beide LCD. Je zegt toch ook niet dat een 3D TV beter is dan een plasma of LCD? Heeft niets met elkaar te maken.

[...]

LED geeft diepere / betere kleuren. En is dus beter. Die vergelijking van jou slaat nergens op. 3d is een extra feature, LED niet.

maargoed, meneer zou ook voor plasma 3d kunnen kiezen. Plasma word streeds beter gemaakt. LCD is geevolueerd naar LED. Pure lcd's zie je steeds minder.

• bram1984
*zucht*

Je snapt duidelijk mijn punt niet. Je zegt dat LED beter is dan LCD, terwijl LED ook gewoon LCD is! Waarom is 3D een extra feature, en LED niet? Je kan ook TV's kopen zonder LED, net als dat je TV's zonder 3D kan kopen = dus ook gewoon een extra feature.

Mijn vergelijking is in de context precies hetzelfde als wat jij zegt.

En LCD is niet geëvolueerd naar LED, want LED is nog steeds LCD. De backlighting is slechts vervangen.

[ Voor 26% gewijzigd door bram1984 op 23-02-2011 14:23 ]

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

bram1984 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:28:

Je zei het zelf al, LED is LCD+LED verlichting. In die edge LED schermen is dat nogal bewerkelijk: clouding en matige kijkhoeken waardoor zwart paarsig wordt.
Puur op beeld heb ik persoonlijk liever een Samsung C750 dan een C7700. Zeker in de grotere maten. Voor strakker ophangen, energieverbruik en vormgeving is natuurlijk ook wat te zeggen, maar dat gaat niet over beeld.

De local dimming LED schermen gaan technisch een stap verder, die zou je wel als beter kunnen aanmerken.

[ Voor 11% gewijzigd door mr.paaJ op 23-02-2011 15:30 ]

Verwijderd

Ik snap niet waar jij moeilijk over doet . LED is een aangepaste LCD maar heet een LED. Daarom noemt men het ook zo. De reden dat het een eigen naam heeft is omdat het anders is.

Je kan het misschien een feature noemen maar dan een ander soort dan 3D. Het zijn gewoon betere kleuren
Das heel simpel

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Heb je ze wel eens netjes naast elkaar bekeken? Juist dat wat de kleuren maakt, het LCD paneel, is in beiden vaak gelijk. LED is vaak feller afgesteld (kan ook vaak feller) maar dat maakt het niet beter. Misschien als je vooral met direct zonlicht kijkt, anders is LCD al fel genoeg...
In de verschillende merken heb je gelijkwaardige LCD en LED schermen waar de LCD eigenlijk een beter beeld geeft (ik noem: C650/C6000, EX500/EX711, LD550/LE5500, G20/D25).

Er zijn genoeg redenen om voor een LED te kiezen, maar beeldkwaliteit hoort daar wat mij betreft niet bij.

--
maar goed, het gaat hier om de zoektocht naar een 3D tv toch?

[ Voor 5% gewijzigd door mr.paaJ op 23-02-2011 16:18 ]

• bram1984
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:37:
Ik snap niet waar jij moeilijk over doet . LED is een aangepaste LCD maar heet een LED. Daarom noemt men het ook zo. De reden dat het een eigen naam heeft is omdat het anders is.

Je kan het misschien een feature noemen maar dan een ander soort dan 3D. Het zijn gewoon betere kleuren
Das heel simpel
Ik doe niet moeilijk, ik probeer enkel toe te lichten dat LED niet iets anders is dan LCD. Ik zit zelf in deze branche, en door mensen (en ook zeker sommige merken, helaas) die LED vs. LCD kreten de wereld in helpen, ontstaat er een enorme verwarring bij de doorsnee consument. Ik moet echt wekelijks uitleggen dat een LED ook maar gewoon een LCD is. O-)

Uiteraard is het een ander soort feature dan 3D, anders zou het er niet zijn.
mr.paaJ schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:13:
Heb je ze wel eens netjes naast elkaar bekeken? Juist dat wat de kleuren maakt, het LCD paneel, is in beiden vaak gelijk. LED is vaak feller afgesteld (kan ook vaak feller) maar dat maakt het niet beter. Misschien als je vooral met direct zonlicht kijkt, anders is LCD al fel genoeg...
In de verschillende merken heb je gelijkwaardige LCD en LED schermen waar de LCD eigenlijk een beter beeld geeft (ik noem: C650/C6000, EX500/EX711, LD550/LE5500, G20/D25).

Er zijn genoeg redenen om voor een LED te kiezen, maar beeldkwaliteit hoort daar wat mij betreft niet bij.

--
Ik moet bekennen dat ik al 2 jaar niet meer in de winkel vertoef, maar als ik er een keer ben dan vind ik persoonlijk LED inderdaad diepere kleuren hebben. Met zwart komt dit heel erg naar voren. Wat ik dan weer jammer vind van een merk als Samsung, is dat het paneel zo glimt.

Ik persoonlijk vind LED mooier dan "ouderwetse" backlighting.

Verwijderd

mr.paaJ schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:13:

--
Je hebt gelijk, ben net ook even wezen kijken. De LG waar ik het over had de 47XL6500 heeft een minder paneel dan de Samsung LE46C750 wat een LCD is terwijl die ander een LED is. Hij zag er qua beeldkwaliteit beter uit. Denk dat dat wel een goede 3D tv is, zeker qua prijs.

Toch kan je met LED wel diepere kleuren bereiken voor met zwart is dat het geval. Het paneel blijft wel het belangrijkst idd.

Maargoed, je lijkt er wel wat vanaf te weten, welke 3D tv raad jij aan voor de prijs tussen de 900 en 1400 euro?

edit:

Deze lijkt me ook behoorlijk goed. Zeker de grootte van 50 inch bevalt, het is wel een plasma, maar die kunnen tegenwoordig behoorlijk goed zijn qua dieptekleuren. Wit is altijd het zwakke punt van plasma geweest, ben benieuwd hoe de witwaardes bij deze zijn. Samsung PS50C7700
http://www.3dtvreview.nl/...ung/268-samsung-ps50c7700

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 18:54 ]

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Enige nadeel is de lage helderheid, zeker met 3d, dus het ligt een beetje aan je kijkruimte. Met daglicht denk ik dat hij iets te kort schiet, (gebaseerd op vergelijking met vt20 in winkel, en een v20 thuis) maar wel een erg goed formaat voor het geld. En je krijgt de plasma voordelen: contrast, kleur, rust, bewegingsscherpte.

De panasonic plasma's zijn wat helderder en zouden mijn eerste keus zijn, maar dan redt je het maar tot 42", of dat groot genoeg is hangt af van je kijkafstand. Tot 3m zou 42" voor mij met 3d op zich (net) groot genoeg zijn.

Ga nog eens kijken, speel wat met de settings, en bedenk dat het thuis over het algemeen wat beter verlicht is dan de tl-buizen in de winkel. Met name 's avonds geeft plasma vaak een prettiger beeld. Als je niet in de zon zit moet de samsung het ook prima doen.

Ik spreek trouwens als plasma fan, mocht dat niet duidelijk zijn ;)

Verwijderd

Zijn die v20's nog te koop? Ik kon ze zo snel even niet vinden.

• Grrrrrene
  • Niet online
De V20 is niet 3D, dus ik denk dat je de VT20 bedoelt? Die zijn ongetwijfeld nog te krijgen, maar is het niet wat raar om nu op de valreep nog het oude model te kopen, of kun je een fikse korting krijgen omdat het een "overjarig" model is? 3D gaat bij Panasonic nml naar veel meer modellen komen in 2011, onder andere de mainstream G- en de instap S-serie.

Overigens helemaal eens met bram1984: lcd en led is dezelfde techniek, alleen met andere achtergrondverlichting. Voor 3D zou ik voor plasma gaan, van Samsung (meeste bang for your buck) of Panasonic (VT20 is gewoon de beste 3D televisie die momenteel te koop is).

• bram1984
Line-ups worden trouwens de komende maanden vervangen door de opvolgers.

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 24-02-2011 08:04 ]

Verwijderd

Die Panasonic is 1700 euro. Vind ik beetje veel. Ik ga de Samsung straks eens grondig inspecteren. Alleen die schijnt wat helderheid te missen tov de Pana en LED's en dat is toch wel iets wat ik wil hebben. Of weet iemand misschien dat dit wel meevalt?

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 08:04:
Line-ups worden trouwens de komende maanden vervangen door de opvolgers.
Wanneer?

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat weet alleen Panasonic precies. Overigens mag je dit soort reacties in 1 reactie posten, met de edit-knop :)

• bram1984
De komende maanden, zoals ik al zei.

En dat geldt niet alleen voor Panasonic, maar voor alle merken.

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 24-02-2011 11:01 ]

Verwijderd

In maart en april komende de nieuwe tv's. Eerst komen de lagere series van elk merk op de markt. En later komen de top modellen. Dus als je voor de top wilt gaan, dan moet je zeker tot april wachten en mogelijk zelfs mei.

Verwijderd

Ik zit nu aan een 3D beamer te denken. Weten mensen hier wat vanaf misschien?

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je twijfelt over de helderheid van een plasma kun je beamers wel helemaal vergeten.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:33
Plus misschien zelf een keer wat opzoeken en/of bekijken i.p.v. elke willekeurige vraag neer te plempen.

Nickname does not reflect reality

• Grrrrrene
  • Niet online
Tsja, ga je dan inderdaad eerst eens bedenken of je een 3D televisie of een beamer wil. Zo'n topic als dit heeft geen enkele zin als je zelf niet eens weet wat je wil. Denk daar svp eerst uitgebreid over na, zoek zelf wat dingen uit en kom dan met de dingen waar je echt niet uit komt terug in een nieuw topic.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.