Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• WannaBDesigner
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 24-08-2014
Hallo

Sinds kort heeft mijn Acer 7520G problemen. Ik heb al op Internet gekeken maar ik kon geen vergelijkende situaties vinden (misschien door gebrek aan computer kennis). Normaal als ik mijn Acer opstartte kreeg ik dit scherm: http://i55.tinypic.com/212tocw.jpg Maar sinds kort krijg ik dit http://oi51.tinypic.com/28wgyfq.jpg.

Hierdoor kan ik me laptop ook niet meer opstarten, hij komt zegmaar niet tot het windows gedeelte. Als dat heel soms wel lukt, krijg ik als ik bijv. op Youtube ga en filmpjes ga kijken een fout van me driver en dan krijg ik een blue screen. Zou iemand kunnen vertellen wat er precies mis mee is? Ik dacht zelf de video kaart maar ik weet het niet zeker.

Het andere probleem is dat ik de laptop nu 2 jaar en 5 maanden heb terwijl er 2 jaar garantie op zat. Ik las dat de economische levensduur van een laptop zo rond de 3/4 jaar lag, zou ik dus toch nog garantie kunnen krijgen?

Alvast hartelijk dank!
WD

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 03:34

-36-

Trust me. I'm an amateur

krijg je wel toegang tot de bios?

• WannaBDesigner
Ja, dat lukt wel. Maar tijdens het aanpassen van de bios is het mogelijk dat hij zomaar uitvalt.

• TIGER79
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16-05 15:38
lijkt op het probleem dat mijn vriendin met haar laptop heeft (alleen dan geen tweevoudige beeld maar zesvoudig)... Bij haar is het gewoonweg de bekende Nvidia bug (ze heeft een 8600GS)... Daar zijn een aantal opties voor, reflowen bijv (meestal komthet probleem na zo'n 2 maanden terug), re-packaggen (of iets dergelijks, dat is al een betere oplossing maar loopt tegen de 100 euro aan) of gewoon een nieuwe grafische kaart...
Nu is de vraag natuurlijk wat voor grafische kaart zit erop ?

• WannaBDesigner
Dankjewel voor de reply! In de laptop zit een nvidia GeForce 8400M G 256MB.

• Zwiele
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 26-09-2018
Hallo,

Toevallig heb ik ook deze laptop, dus zal ik mijn probleem hier ook maar neerzetten.
Ik heb overigens een nvidia geforce 8600M GS.

Mijn probleem is als volgt, ik heb een hele tijd gehad als ik de driver voor mijn videokaart installeerde dat me pc niet meer opstart, nu is het probleem dat ik wel me driver geinstalleerd heb, maar als ik eenmaal een paar minuten in een spel zit loopt me laptop vast en krijg ik allemaal rare kleuren in het beeld.

Ik weet dus niet wat hier aan de hand is, ik heb windows ook al een paar keer opnieuw geinstalleerd, maar steeds komt hetzelfde probleem terug.

Is mijn videokaart kapot(heb de laptop toch al 3 jaar of langer)? of is het iets anders?

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 00:24

Quad

Selectief doof

Deze serie van Acer is zeer bekend om hun videokaart problemen.
Gezien je omschrijving zou het kunnen dat het een grote kans dat het je videokaart betreft.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• WannaBDesigner
quote:
Quad schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:05:
Deze serie van Acer is zeer bekend om hun videokaart problemen.
Gezien je omschrijving zou het kunnen dat het een grote kans dat het je videokaart betreft.
Bedoel je dan de 8400M of de 8600M of beide? We hebben vandaag gebeld naar de winkel maar ze vonden het beter als we morgen even langs kwamen.

Heeft iemand trouwens nog tips? Als ik bijvoorbeeld me laptop moet inruilen hoe zit het met mijn bestanden? Is er een programma die mijn computer weer in zijn "net geïnstalleerde" fase terug kan zetten, niet dat er hele belangrijke bestanden op mijn PC staan maar het is toch niet fijn dat ze zomaar in al je bestanden kunnen kijken.

Hartelijk dank!

• TIGER79
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16-05 15:38
Ik zou aanraden om je hard disk te "clonen"... Als je dat google'ed kom je een boel utilities tegen om dat te kunnen doen ! Meestal is het slim om dat gewoon op een externe schijf te doen zodat je daarna vanuit de externe schijf die image terug kan zetten op je (nieuwe) laptop...

En over je gpu (8400) :
http://www.engadget.com/2...8400m-8600m-chips-faulty/

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:15
Kaart is gek aan het doen, gewoon acer bellen en garantie claimen.
2jaar voor zo'n product is van de zotte, dus laat ze het maar oplossing.

Let wel op gelijk hebben en krijgen zijn 2 verschillende dingen.

• WannaBDesigner
Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb het programma Eraser 6 gevonden die overschrijft verwijderde bestanden. En Tiger heel, heel erg bedankt voor dat artikel dat ga ik uitprinten en meenemen zodat ik kan laten zien dat er een fout zit in de kaart!

Heel erg bedankt! Als iemand nog tips heb hoor ik het natuurlijk graag.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Economie en maatschappij

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True