ruisende boxen bij nvidia 3d vision gebruik

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benvanzijl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-02 21:06
Hallo allemaal,

ik zit met het volgende probleem en ik hoop er samen met jullie een oplossing voor te vinden.

ik heb een Acer 3D beamer, waarmee ik in combinatie met mijn Nvidia 3D vision set prachtige 3d films en spellen op het scherm kan toveren.
mijn oude Acer laptop had wat moeite met het grafische rekenwerk, maar nu ik de Medion Erazer (ja die van de Aldi) heb, werkt het beeld feilloos, echt supervet en een aanrader voor iedereen!

voor het geluid gebruik ik de alom bekende Logitech X530 set, welke ik met een simpele converter via usb aan mijn laptop aansluit. boxen werken goed en het 5.1 geluid wordt in films perfect weergegeven.

echter gaat, zodra ik de 3D functie inschakel, het geluid in de boxen erg ruisen. vooral de boxen achterin (dus recht bij mijn oren) ruisen er flink op los.
wat gebeurd er als ik 3D inschakel? dat gaat de beamer van 60 naar 120 Hz en gaat de IR zender van nvidia een signaal naar de brillen sturen.
omdat het geluid niet gaat ruisen bij 120 Hz en een losgekoppelde transmitter zoek ik de oorzaak bij de zender van nvidia.
misschien is de oorzaak net zoiets al het bekende geluid van je boxen als telefoon af gaat (al is het geluid heir wel anders).

maar mijn vraag is vooral: is mijn hypothese juist dat de oorzaak bij de zender zit, en hoe voorkom ik de ruis?

aanvullende informatie: alle draden (ook die van de boxen) heb ik plastic kabelgoten van de bouwmarkt weggewerkt, maar omdat de kabels te kort waren heb ik er een aantal via kroonsteentjes en gewone dunne stroomkabel verlengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benvanzijl
iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou die dunne kabeltjes eens vervangen door wat dikkere, hoe dikker de kabel, des te minder weerstand en daar zou nou net het probleem kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:27

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:52:
Ik zou die dunne kabeltjes eens vervangen door wat dikkere, hoe dikker de kabel, des te minder weerstand en daar zou nou net het probleem kunnen zitten.
Persoonlijk verwacht ik dat de draden een minimale weerstand hebben (worden ze warm? ;) ). Verder zou ik dan verwachten dat het altijd waarneembaar is...

Alleen dat helpt nog niets met je probleem. Heb je al contact gehad (al dan niet via een forum) met NVidia?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet uit ervaring dat het niet zo is. Of je nu 2 x 0.75mm of 2 x 1.5mm gebruikt, het verschil is duidelijk, zeker als het om wat hogere vermogens gaat. Daarnaast is "gewone" stroomkabel nu niet echt geschikt om te verlengen, OFC kabels wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benvanzijl
denk niet dat het aan de weerstand van de kabels ligt, want het zijn van die simpele computerboxen....
of kan dat toch een probleem zijn??
lier schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:59:
[...]

Persoonlijk verwacht ik dat de draden een minimale weerstand hebben (worden ze warm? ;) ). Verder zou ik dan verwachten dat het altijd waarneembaar is...

Alleen dat helpt nog niets met je probleem. Heb je al contact gehad (al dan niet via een forum) met NVidia?
Pagina: 1