Wifi @ laptop vs netwerk: plotseling stuque?

Pagina: 1
Acties:

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ik heb een HP 6730B en ondanks dat ik ergens op GoT al eerder heb beschreven hoe de verbinding soms gedropt wordt en ik dan met de hardwareknop de bende moet resetten, is er nu wel een héél aparte conclusie gekomen van alle waanzin. Sinds een paar dagen weigert de laptop gewoonweg te verbinden met het internet!

Windows 7 x64, geen rare updates binnengehaald volgens mij voordat alles stuk ging.

Vaag gevoel voor een aanwijzing zit hem in het feit dat er ergens hier nog een onbeveiligd netwerk rondzwierf, hier kon ik zonder problemen op connecten. Het Wifi-deel is dus niet permanent stuk. Ik heb al met een vriend gekeken naar de hardwarestatus, had een paar uitroeptekentjes staan in het netwerkgedeelte. Via-via de nieuwste drivers van Intel er opgezet maar ook dat heeft weinig geholpen bij het tweede probleem. Volgens mij zijn de !'s verdwenen afaik maar aan onze creativiteit is een einde gekomen. Wie kan hier een helpende hand toesteken?

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-02 23:25
Kijk ook eens naar je router/AP . Als je zegt dat ie op een ander draadloos netwerk zonder problemen aanmeld, dan ligt het niet aan je laptop.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Zo'n vermoeden heb ik dus ook. Waar wil je dat ik naar kijk?

Heb de verschillende repairguides al doorgelopen die 7 dan aanbiedt maar niets heeft mogen baten, het is en blijft 'Is not able to connect to *netwerknaam*'. Denk niet dat het het geval is, dacht dat de router (Sitecom WL340 dacht ik) hem automatisch dropte ofzo, maar dan had je wel een andere foutmelding gekregen niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Jejking op 21-02-2011 11:04 ]

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-02 23:25
Dingen die je kunt proberen

- Kanaal veranderen
- SSID veranderen
- WPA2 key veranderen. (Of tijdelijk zonder beveiliging om te testen
- Met een kabeltje testen

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Je zal, sorry, iets specifieker moeten zijn vrees ik met optie 1/2/4. Ik weet alles af van CPU's en videokaarten maar modems, routers etc is niet m'n specialiteit :p

Nr 3 ga ik zo even testen.

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:29
-Kanaal veranderen
De WIFI frequentie bestaat uit verschillende kanalen(1 t/m 13) deze kan je in de interface van je AP veranderen
- SSID veranderen
De naam je WIFI-netwerk, zoals je die ook ziet als je in windows naar netwerken zoekt. Ook deze kan je in de interface van je AP veranderen.
- WPA2 key veranderen. (Of tijdelijk zonder beveiliging om te testen)
Weet je dus al...
- Met een kabeltje testen
Kabel in je router/ap, andere kant in je laptop, kijken of t werkt.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:54

SeatRider

Hips don't lie

Die key is nog wel een goeie, een foute key maakt namelijk dat je nog wel connect met het AP, maar geen netwerkverbinding/IP adres krijgt.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Het gaat al mis bij de WPA2 key. Disabled? Werkt perfect. Enabled? Unable to connect to.

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
pak gewoon het boekje van de router erbij en doe een factory reset.

[ Voor 30% gewijzigd door Proxx op 21-02-2011 12:09 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
And so Jejking did. Dan werkt het.

Máár nu wordt het wazig... Zodra ik iets verander aan de naam of het wachtwoord, dan flikkert alles in elkaar en kom ik met geen mogelijkheid meer het internet op. Weirdness all the way!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:54

SeatRider

Hips don't lie

Gebruik je niet per ongeluk het wazige tooltje van de leverancier, ipv Wireless Zero Configuration Services?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 20:07

amx

in Windows is je draadloze wachtwoord opgeslagen, soms helpt het om het opgeslagen netwerk te verwijderen nadat je het ww op de router hebt veranderd, als je dan het nieuwe ww invoert bij connecten wil het nog wel eens goed gaan

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
SeatRider schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:27:
Gebruik je niet per ongeluk het wazige tooltje van de leverancier, ipv Wireless Zero Configuration Services?
Ik heb in de router geknoeid met 192.enzovoorts in de browser, als je dat bedoelt :)
amx schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:39:
in Windows is je draadloze wachtwoord opgeslagen, soms helpt het om het opgeslagen netwerk te verwijderen nadat je het ww op de router hebt veranderd, als je dan het nieuwe ww invoert bij connecten wil het nog wel eens goed gaan
Ik weet nog van m'n Xperia dat je daar met Wifi een netwerk kon 'forgetten' en opnieuw toe kon voegen. Ik neem aan dat dat is wat je bedoelt, alleen heb ik even geen idee waar ik dat kan vinden @ laptop.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Kickety kick :)
Pagina: 1