Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Realtec 8139C PCI NIC wilt niet werken op Asus M4A78T-E

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-11 15:11
Als ik de NIC in het PCI slot steek, herkent MS Windows 7 geen nieuwe hardware.
Als ik een netwerkkabel er in plug gaat het lichtje wel branden (er is dus wel power).
Ik weet niet direct hoe ik moet herkennen of hij tijdens het booten al herkent wordt

Heb intussen al het volgende geprobeerd:
* 2 verschillende Realtec 8139C hebben beiden hetzelfde prob
* Er zijn 2 PCI slots, waarvan 1 geblokkeerd wordt door de videokaart (dit is enige andere insteekkaart). Om te proberen heb ik de videokaart tijdelijk in het PCI-e 8x gestoken zodat het 2e PCI slot vrij kwam. Ook in dit slot werd de NIC echter niet herkent
* Ik heb PCIpnp aan en uit proberen te zetten
* Ik heb quickboot en boot logo uitgezet.
* Ik heb heel vaak gereboot, power uit getrokken, kaart uitgetrokken, terug in gestoken

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Werkt die kaart wel in een andere PC? Dat zo'n ding power krijgt is op zich niet zo heel boeiend, als hij verder compleet stuk is kom je er nog niet heel ver mee.

• Mastakilla
Ik heb ze al een tijd niet meer gebruikt, maar het lijkt me sterk dat ze beiden tegelijk stuk zijn gegaan...

Zal ze straks nog eens proberen in een andere PC...

[ Voor 3% gewijzigd door Mastakilla op 21-02-2011 11:55 ]

Verwijderd

Heb zelf ook zoiets meegemaakt. Had een Gbit NIC gekocht voor een pc. Hier werd de kaart niet in herkent, dus heb ik de kaart in een andere pc gestoken en daar werkte die wel. Wat bleek nou, de pc waar hij niet op werkte had PCI 2.1 sloten en de pc waar hij wel op werkte, had PCI 2.2 sloten. Misschien is er hier ook zoiets aan de hand??

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 21:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Leuk bedacht, want dat soort zaken loopt je idd wel eens tegenaan.

Maar we praten hier over een machine met een moederbord en chipset die PCI Express ondersteunen. Ik acht de kans dat deze niet over >=PCI 2.2 beschikt aardig klein. Hoogstens een te nieuw protocol.
Dan is er ook nog 3.3V en 5V signaling, maar voor zover ik weet zou dat niet uit moeten maken aangezien de nieuwere PCI specs backwards compatible zijn

Wat misschien wel grappig is om eens te proberen:
Drivers van Realtek
Zoek daar eens de goede uit en kijk eens of die de kaart wel herkennen.

[ Voor 57% gewijzigd door Ultraman op 22-02-2011 00:16 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik zou daarnaast gewoon voor de zekerheid de kaart in een ander systeem testen. Je hoeft niet eens drivers te installeren, gewoon kijken of de nieuwe hardware gedetecteerd wordt. Zo niet is het een enkeltje prullenbak voor dat ding. Niet dat dat dramatisch is, je hebt het hier over dingen die kringloopwinkels voor EUR 1 aan de straatstenen niet kwijtraken :z

Oslik blyat! Oslik!

• Mastakilla
bedankt voor de tips

heb ze gisteren avond niet meer in een andere pc kunnen testen
vanavond zal het er ook niet van komen
hopelijk morgen wel...

ik laat nog iets weten als ik een update heb

• Mastakilla
heb de kaartjes net in een antieke Athlon 1Ghz met WinXP getest.

1tje ervan doet idd lastig en lijkt dus kapot (enkeltje vuilnisbak dus), maar de andere doet het gewoon...

zal dit weekend nog eens proberen met die drivers van de realtek website (het is de pc van mijn broer die het nodig heeft en die staat bij mijn broer thuis), maar ik zou eigenlijk wel verwachten dat Win7 toch iets van apparaat herkent, zelfs als ie er geen drivers voor heeft... (je weet wel "unknown device" in device manager)...

maar dat is dus niet...

[ Voor 3% gewijzigd door Mastakilla op 24-02-2011 17:28 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:37
Als je de kaartjes al een poosje niet gebruikt hebt zou je nog kunnen proberen even de contactjes van de pci-connector schoon te maken met alcohol of contactspray oid. Heeft bij mij regelmatig geholpen bij nukkige kaartjes.

• Mastakilla
zeer vreemd...

driver installeren en dan pas kaartje insteken en alles werkt perfect?
ik had echt wel verwacht dat WinXP gewoon een onbekend apparaat zou herkennen, zelfs zonder drivers installed...

maar ja, het werkt nu iig wel
Pagina: 1