[CISCO] 3xAP1141 zonder WLC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleyke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-07 15:24
Situatie:
Switch: Catalyst 2960
WLAN: 3x AP-1141n

Vraag:
Ik dacht dat het mogelijk is de drie AP's hetzelfde SSID te laten broadcasten. Ik wil op 1 AP de WPA & SSID instellen, waardoor deze overgenomen wordt door de andere 2.
Ik heb geen Wireless Lan Controller. Hoe kan ik dit makkelijk doen? Ik heb vernomen dat WDS meer is voor systemen die draadloos verbinding maken met elkaar en niet voor als ze alle drie aan de switch hangen.
De AP's hangen trouwens in vlan guest (op de switch ingesteld, niet op de ap's, ik dien maar 1 ssid uit te zenden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
fleyke schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:12:
Situatie:
Switch: Catalyst 2960
WLAN: 3x AP-1141n

Vraag:
Ik dacht dat het mogelijk is de drie AP's hetzelfde SSID te laten broadcasten. Ik wil op 1 AP de WPA & SSID instellen, waardoor deze overgenomen wordt door de andere 2.
Ik heb geen Wireless Lan Controller. Hoe kan ik dit makkelijk doen? Ik heb vernomen dat WDS meer is voor systemen die draadloos verbinding maken met elkaar en niet voor als ze alle drie aan de switch hangen.
De AP's hangen trouwens in vlan guest (op de switch ingesteld, niet op de ap's, ik dien maar 1 ssid uit te zenden).
Geen idee of Cisco daar nog iets voor heeft voorzien, maar normaal gesproken is het 3x inkloppen van WPA & SSID voldoende. Neem wel juist andere kanalen voor ieder AP.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
Ik dacht dat het mogelijk is de drie AP's hetzelfde SSID te laten broadcasten.
Dit klopt.
Ik wil op 1 AP de WPA & SSID instellen, waardoor deze overgenomen wordt door de andere 2.
Het simpele antwoord. Dit is niet mogelijk zonder WLC.
Meer uitgebreid antwoord. je zou iets kunnen vogelen met een centrale tftp server en een scriptje om het copy tftp:/config.cfg running-config
Als alle aps dezelfde config hebben qua netwerk, dus zelfde VLAN en zelfde SSID dan gaat dit vanzelf.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 10:17
Het enige wat je kunt doen is inderdaad 3 (niet overlappende) kanalen gebruiken en overal zelfde SSID en key instellen. Enige wat je dan niet hebt t.o.v. een WLC is roaming.
Cisco AP's kunnen volgens mij inderdaad niet in Network Extender mode draaien (wat jij bedoelt).