Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik zoek een goede microfoon voor mijn Canon EOS 550D, maar ik twijfel nog. Zelf heb ik de magiclantern firmware op mijn camera staan en dan is het misschien handig om de Rode VideoMic te kopen. Maar Ik heb gehoord dat de Zoom H1 ook zeer goed is. Wat raden jullie mij aan? En met welk programma kan je geluid het beste sync zetten (als ik voor de Zoom H1 ga).

Bedankt alvast!

• SgtBlackEyes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06-2022

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Ik denk dat je veel meer moet uitgeven dan dat.
De camera is het goedkoopste van je kit.

Je zegt ook niet wat je van plan bent om te gaan filmen, voor elke situatie heb je weer wat anders nodig.

Iniedergeval is de Zoom H1 zelf niet goed genoeg, je krijgt teveel handling noise.

Canon 60d - Tamron 17-50 f/2.8 - Olympus Zuiko 50mm f/1.8 - Olympus 70-230 f/4

Verwijderd

SgtBlackEyes schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:21:
Ik denk dat je veel meer moet uitgeven dan dat.
De camera is het goedkoopste van je kit.

Je zegt ook niet wat je van plan bent om te gaan filmen, voor elke situatie heb je weer wat anders nodig.

Iniedergeval is de Zoom H1 zelf niet goed genoeg, je krijgt teveel handling noise.
Waar baseer je dat op dan? Ook in het DSLR-videohardware topic zijn er meerdere mensen erg tevreden over de Zoom H1, hij is compact, heeft een goede opnamekwaliteit, is niet duur, op een DSLR te bevestigen etc. Ook op internet zijn de reacties op de H1 erg lovend!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:22
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:56:
Hallo tweakers,

Ik zoek een goede microfoon voor mijn Canon EOS 550D, maar ik twijfel nog. Zelf heb ik de magiclantern firmware op mijn camera staan en dan is het misschien handig om de Rode VideoMic te kopen. Maar Ik heb gehoord dat de Zoom H1 ook zeer goed is. Wat raden jullie mij aan? En met welk programma kan je geluid het beste sync zetten (als ik voor de Zoom H1 ga).

Bedankt alvast!
Over welke Videomic hebben we het? De mono versie? Stereo? De nieuwe Pro?

Wat wil je opnemen?
- Interviews -> H1
- Reportage -> Rode VideoMic

Geef ons wat meer informatie.

Voor het syncen van audio gebruik je PluralEyes (voor Final Cut Pro / Vegas / Premiere / Avid) of DualEyes

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11-2025

jd1987

cliquefotografie.nl

De opmerking van SgtBlackEyes is helemaal niet zo raar hoor. Audio is vaak een ondergeschoven kindje terwijl het zo erg je film bepaald. Een H1 is misschien voldoende als hobbiyst maar als je serieus aan de slag wilt of er je geld mee verdient is het niet raar dat je audio set duurder is dan je camera. Goede audio haal je met een set verschillende mics icm een boompole en blimp of een mic statief. On camera audio is een noodoplossing geen uitgangspunt voor goede audio. Mijn audio set is €1200 terwijl ik met een 550D film en dit is nog budget materiaal.

Als je niet al te veel eisen stelt is een H1 prima. Verdien je je boterham hiermee dan kan je beter kijken naar een goede set mics en een goede preamp en recorder en zaken als blimps, deadcats etc.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Verwijderd

Topicstarter
GerardHenninger schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:02:
[...]

Over welke Videomic hebben we het? De mono versie? Stereo? De nieuwe Pro?

Wat wil je opnemen?
- Interviews -> H1
- Reportage -> Rode VideoMic

Geef ons wat meer informatie.

Voor het syncen van audio gebruik je PluralEyes (voor Final Cut Pro / Vegas / Premiere / Avid) of DualEyes
Het gaat hier inderdaad om de mono Rode videomic. Ik ga hem grotendeels gebruiken voor het opnemen van korte films (schoolprojecten etc) of reportages.

Verwijderd

Topicstarter
Het enige nadeel dat ik heb is dat de Rode videomic heel zacht klinkt zodra ik het afspeel op mijn laptop. Hoe kan dit en hoe is dit te verhelpen (in magic lantern)

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 20:02
Ik heb gisteren de combo Rode videomic Pro en H4N recorder besteld.
Voor het opnamen van interviews een Rode Lavelier die met een kabel vast zit aan de H4N via XLR. H4N op het rig.
Mocht het een interview worden waarbij dat niet praktisch is kan je altijd een draadloze zender inhuren of geef je de recorder aan de geinterviewd. Helaas kan je dan geen check meer uitoefenen op het geluid dus brengt een risico met zich mee.

• SgtBlackEyes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06-2022

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:05:
[...]

Waar baseer je dat op dan? Ook in het DSLR-videohardware topic zijn er meerdere mensen erg tevreden over de Zoom H1, hij is compact, heeft een goede opnamekwaliteit, is niet duur, op een DSLR te bevestigen etc. Ook op internet zijn de reacties op de H1 erg lovend!
De Zoom H1 moet je gebruiken als Recording apparaat.
Je neemt er geluid mee op van een andere microfoon, in dit geval bijv. de Rode Videomic.

Wat de OP in dit geval wil is volgens mij de Zoom H1 bevestigen op z'n 550d en de ingebouwde microfoon gebruiken. Aangezien het een X/Y stereo microfoon is, en geen Shotgun richtmicrofoon, zal je handling noise horen.

Ik zei niet dat ie niet goed is ofzo, ik ga hem zelf ook kopen. Maar hij is niet goed genoeg voor wat MiguelSilva ermee wilt gaan doen.

-------------------------------------------------- /rant

@ OP

Ik zou eerst kijken wat je preciés wilt gaan doen.

Je hebt verschillende type microfoons, die op een verschillende manier opnemen, en dus voor verschillende situaties te gebruiken zijn.

Ook is het vaak het beste om zo dicht mogelijk bij de bron van geluid te komen.
Daarom is bij een interview een dasspeld-microfoon of een klassieke interview microfoon te gebruiken.

Maar daarmee pik je geluid binnen maximaal 0.5-1m op.

Ik zou hier ff naar kijken:
Wikipedia: Microphone

En nog wat meer inlezen.
Ik ben zelf namelijk ook geen expert hierin.

[ Voor 27% gewijzigd door SgtBlackEyes op 26-02-2011 22:55 ]

Canon 60d - Tamron 17-50 f/2.8 - Olympus Zuiko 50mm f/1.8 - Olympus 70-230 f/4

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik ben ook op zoek voor een opzet-microfoon voor op de hotshoe van m'n DSLR.
Zag een Rode op een Nikon D300s bij Foto Brell in Duisburg.
De verkoper kreeg de microfoon er nog niet eens af, zo stroef vast zat ie.

Ik vanmiddag naar Camex, daar hadden ze 2 Rode stereo videomic's staan.
Proberen op m'n DSLR te krijgen, en dat ging me dus te stroef (lukte maar halverwege).
Zat nog te denken om misschien het voetje van de mic te laten bijslijpen.
Maar toch maar nog niet gekocht.

Weet iemand nog goede alternatieven.

p.s.
En b.t.w.. als ik het goed begrijp kan je beter een richtmicrofoon hebben ipv een stereofoon vanwege de bijgeluiden?

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11-2025
Misschien dat de Sennheiser MKE 400 iets is?
http://www.sennheiser.nl/...phones_camera-mics_502047
Pagina: 1