Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikeman225
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-06 14:23
Goedemorgen,

Van het weekend was een iPhone van m'n broertje gejat in een restaurant. Dit is opgemerkt door 't personeel en we hebben via mijn iPhone (Find my Iphone) zijn iPhone weten te vergrendelen en de simkaart geblokkeerd.
We wouden direct aangifte doen, alleen de politie mag niets doen zonder IMEI-nummer. Dit hebben we aan de provider (T-Mobile) gevraagd: die wouden alleen maar de sim blokkeren. Dat wel gedaan. Ik heb hem naar zijn huis gereden zodat hij verder kon met aangifte.
Hij is verzekerd tegen (zijn informatie, niet bevestigd) 'diefstal met getuigen' van t-mobile zelf.

Mijn vraag is als volgt: Zal hij een nieuwe iPhone krijgen? Ik lees in oudere onderwerpen (2008 en 2010) dat het nogal slecht gesteld is met verzekeringen omtrent gestolen iPhones.
Ik vind namelijk dat het toestel gewoon vergoed moet worden, zeker vanwege verzekering. Daarnaast snap ik anders niet waar 'mobiel' in het woord 'mobiele telefoon' voor staat imho. (filosofisch: waarom zouden bedrijven altijd uitgaan van abuse cases itt use cases? :S Lever het product dan niet.)

"For me there's only one music: good music" || WoW: Kazzak: Isímode (100 Pala); Al'Akir: Lolalock (90 Lock), Strikeman (Mage), Sherpepunt(Warrior), Dadruid(Druid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:18
IMEI staat op de doos?

En je zult altijd eerst aangifte moeten doen wil jij dat een verzekeraar er uberhaupt naar gaat kijken.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als de verzekering Pro Assist is kan je wel naar een nieuw toestel fluiten, die vergoeden een gestolen telefoon alleen als je a) lichamelijk letsel hebt opgelopen of b) een inbraak kan aantonen door bijvoorbeeld een gebroken slot thuis, en aangifte bij de politie.

Zeggen "hij is gejat" met of zonder getuigen geloven ze helaas niet in, heb het zelf ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JivZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 07:27
Waarschijnlijk is hij verzekerd tegen dagwaarde, dus krijgt hij (na overleggen van de aangifte) een deel van de aanschafwaarde terug. Hoeveel dat is is afhankelijk van hoe oud de iPhone is. Meestal gaat de dagwaarde zo snel omlaag dat zo'n verzekering hooguit in het eerste jaar rendabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikeman225
SgtElPotato schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:31:
IMEI staat op de doos?

En je zult altijd eerst aangifte moeten doen wil jij dat een verzekeraar er uberhaupt naar gaat kijken.
Heb jij altijd/overal het iPhone doosje bij je?
Aangifte is zsm gedaan. Hij wacht nu op proces-verbaal (gezien hij online aangifte heeft gedaan).
Twylight schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:34:
Als de verzekering Pro Assist is kan je wel naar een nieuw toestel fluiten, die vergoeden een gestolen telefoon alleen als je a) lichamelijk letsel hebt opgelopen of b) een inbraak kan aantonen door bijvoorbeeld een gebroken slot thuis, en aangifte bij de politie.

Zeggen "hij is gejat" met of zonder getuigen geloven ze helaas niet in, heb het zelf ondervonden.
Goed om te weten. Spijtig dat je het zelf het ondervonden :(
JivZ schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:39:
Waarschijnlijk is hij verzekerd tegen dagwaarde, dus krijgt hij (na overleggen van de aangifte) een deel van de aanschafwaarde terug. Hoeveel dat is is afhankelijk van hoe oud de iPhone is. Meestal gaat de dagwaarde zo snel omlaag dat zo'n verzekering hooguit in het eerste jaar rendabel is.
Het is nog in het 1e jaar :)

Thanks voor de informatie!

"For me there's only one music: good music" || WoW: Kazzak: Isímode (100 Pala); Al'Akir: Lolalock (90 Lock), Strikeman (Mage), Sherpepunt(Warrior), Dadruid(Druid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikeman225
Wat ik me nog wel afvraag: hoe zit het met een abonnement waar je geen gebruik van kan maken omdat er geen eens een telefoon aan gekoppeld zit, noch dat er een wordt aangeboden tov een gestolen telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Strikeman225 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:56:
Wat ik me nog wel afvraag: hoe zit het met een abonnement waar je geen gebruik van kan maken omdat er geen eens een telefoon aan gekoppeld zit, noch dat er een wordt aangeboden tov een gestolen telefoon?
Je kan zo een nieuw simkaartje opvragen bij T-Mobile. Ze gaan niet je abbonement opzeggen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikeman225
SgtElPotato schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:58:
[...]

Je kan zo een nieuw simkaartje opvragen bij T-Mobile. Ze gaan niet je abbonement opzeggen.
en waar gaat die sim-kaart dan in? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat T-Mobile je abonnement niet annuleert is logisch natuurlijk. Waarom zouden ze dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strikeman225 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:11:
[...]

Voor een vervangend toestel ben je zelf verantwoordelijk helaas. Denk je nou echt dat providers zich aansprakelijk gesteld voelen omdat je iPhone gestolen wordt/kwijt raakt. Ze zullen noch je abonnement opzeggen noch de maandelijkse kosten verlagen. Hoe spijtig dit ook is. Hopelijk is je verzekering en beetje redelijk en krijg je een vervangend toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Strikeman225 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:11:
[...]

In een andere Telefoon natuurlijk.

Ik laat mijn telefoon 'stelen' meld het bij de provider en verzekering. Krijg een nieuwe telefoon, en de provider zet het abonnement stop. Zou wel iets te makkelijk zijn he.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Strikeman225 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:17:
We wouden direct aangifte doen, alleen de politie mag niets doen zonder IMEI-nummer.
Ze mogen best de aangifte opnemen zonder een xxx nummer hoor. Ik snap best dat ze niet gaan opsporen zonder dit nummer. Maar aangifte aannemen moet toch zeker wel kunnen?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikeman225
SgtElPotato schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:36:
[...]

In een andere Telefoon natuurlijk.

Ik laat mijn telefoon 'stelen' meld het bij de provider en verzekering. Krijg een nieuwe telefoon, en de provider zet het abonnement stop. Zou wel iets te makkelijk zijn he.
Goedemorgen,
{...}
(filosofisch: waarom zouden bedrijven altijd uitgaan van abuse cases itt use cases? :S Lever het product dan niet.)
leuk_he schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:45:
[...]

Ze mogen best de aangifte opnemen zonder een xxx nummer hoor. Ik snap best dat ze niet gaan opsporen zonder dit nummer. Maar aangifte aannemen moet toch zeker wel kunnen?
Gaf de politie in functie op dat moment (zaterdagavond) aan van niet.

Is het mogelijk om de iphone te 'betalen' (€90,=) in dit geval zoals het initieel bij het abo al bedoeld was dat je dan een nieuwe iphone zou krijgen?

Er was een soort dergelijke regeling in 2008 onder het mom van 'Lost and Theft'.

[ Voor 33% gewijzigd door Strikeman225 op 21-02-2011 11:55 . Reden: Van 3 posts naar 1 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Strikeman225 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:02:
Is het mogelijk om de iphone te 'betalen' (€90,=) in dit geval zoals het initieel bij het abo al bedoeld was dat je dan een nieuwe iphone zou krijgen?

Er was een soort dergelijke regeling in 2008 onder het mom van 'Lost and Theft'.
Zal ik T-Mobile even voor je bellen of deze regeling nog actief is?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikeman225
Forum van T-Mobile net doorgelopen en daar kwam ik een 2011-post tegen (https://t-mobile-forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=114671 , voor de mensen die een t-mobile account hebben), waarin werd vermeld dat er eventueel een 'early renewal' optie is, waar je dan tegen een 'lage extra prijs' (€69,95, plus waarschijnlijk daarnaast nog €90,= voor het toestel wat het toen erbij kostte) via een 'early renewal' regeling: http://www.t-mobile.nl/se...ragen?q=early%2520renewal

Als iemand dit kan bevestigen, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JERONY
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-02-2024
Dit betekent wel dat je dan weer 1 of 2 jaar extra aan een abbonement vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bel de klantenservice, die kunnen dat..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

maar gezien je via find my iphone de telefoon gelocked hebt etc, kan je toch ook naar de locatie toe rijden en de telefoon terug halen?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Dat ze geen aangifte op willen nemen zonder een IMEI nummer is logisch. Een verklaring is een officieel document onder andere voor de verzekering en dat kan dus niet zomaar even veranderd worden later. Bovendien moet de politie uiteraard ook wel weten welk toestel gestolen is. Dat je je IMEI nummer niet uit je hoofd weet snap ik, maar deze kan je op de doos terug vinden, in je iTunes, en met een beetje mazzel zelfs in je "My T-Mobile" op internet. Gaf find-my-iphone trouwens ook niet het IMEI nummer?

Als je zo graag wilt weten of een bepaalde regeling nog geldig is, waarom bel je dan gewoon niet even met t-mobile? Je hebt nu het forum lopen afstruinen in de hoop iets tegen te komen daar over, maar in de zelfde tijd had je ook de helpdesk kunnen bellen en een duidelijk antwoord kunnen krijgen.

Overigens is een early renewal niet het opzeggen van je abonnement, maar er wordt gewoon weer een abonnement achter het huidigge aan geplakt. Loopt jouw huidige abonnement nog tot mei 2012, en kies je via early renewal voor een 2 jarig abonnement, dan zal dat abonnement tot mei 2014 lopen, en niet tot februari 2013.

En nog één dingetje... In plaats van 3x achter elkaar te posten, gebruik dan liever even het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knopje om jouw eigen post aan te passen als jouw post de laatste was.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikeman225
JERONY schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:37:
Dit betekent wel dat je dan weer 1 of 2 jaar extra aan een abbonement vast zit.
als m'n broertje er nog 'maar' een half jaar aan vast heeft gezeten, maar dat denk ik niet zo heel veel uit imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikeman225
E-Vix schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:49:
Dat ze geen aangifte op willen nemen zonder een IMEI nummer is logisch. Een verklaring is een officieel document onder andere voor de verzekering en dat kan dus niet zomaar even veranderd worden later. Bovendien moet de politie uiteraard ook wel weten welk toestel gestolen is. Dat je je IMEI nummer niet uit je hoofd weet snap ik, maar deze kan je op de doos terug vinden, in je iTunes, en met een beetje mazzel zelfs in je "My T-Mobile" op internet. Gaf find-my-iphone trouwens ook niet het IMEI nummer?
Nee, had ik nog wel naar gekeken
En nog één dingetje... In plaats van 3x achter elkaar te posten, gebruik dan liever even het [afbeelding] knopje om jouw eigen post aan te passen als jouw post de laatste was.
whoops O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Strikeman225 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:51:
[...]

als m'n broertje er nog 'maar' een half jaar aan vast heeft gezeten, maar dat denk ik niet zo heel veel uit imho
Dan zit hij er nu 3,5 jaar aanvast en krijg ie nu een nieuwe telefoon. De volgende keer is dan pas over 3,5 jaar.

Lijkt mij geen fijn gevoel, maar dat moet hij zelf weten.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strikeman225 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:51:
[...]

betekent wel dat er dan 2 jaaar BIJ komt, dus dat je pas over 3,5 jaar weer iets nieuws kan uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikeman225
SgtElPotato schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:56:
[...]

Dan zit hij er nu 3,5 jaar aanvast en krijg ie nu een nieuwe telefoon. De volgende keer is dan pas over 3,5 jaar.

Lijkt mij geen fijn gevoel, maar dat moet hij zelf weten.
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:57:
[...]

betekent wel dat er dan 2 jaaar BIJ komt, dus dat je pas over 3,5 jaar weer iets nieuws kan uitzoeken...
Goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Als je verzekering niks vergoed, zou ik gaan kijken naar een iphone o.i.d. op marktplaats.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
Strikeman, je hoef niets steeds meerdere replies binnen korte tijd te plaatsen. Je kunt met de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) nog iets toevoegen.

En een schop naar SF.

See, what I did there ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Hoedje op 21-02-2011 22:35 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En op verzoek nog even wat posts verwijderd ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:14
en we hebben via mijn iPhone (Find my Iphone) zijn iPhone weten te vergrendelen en de simkaart geblokkeerd.
...
Dit hebben we aan de provider (T-Mobile) gevraagd: die wouden alleen maar de sim blokkeren. Dat wel gedaan.
[captain hindsight] Dat is een beetje dom, want nu zal je nooit meer achter de locatie van je telefoon komen. Je kan beter de dief de telefoon lekker laten gebruiken en door middel van Find my Phone achter identiteit van de huidige bezitter proberen te komen.
[/captain hindsight]

Nu maar hopen dat de dief wifi gaat gebruiken en het apparaat niet reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dat ze geen aangifte op willen nemen zonder een IMEI nummer is logisch. Een verklaring is een officieel document onder andere voor de verzekering en dat kan dus niet zomaar even veranderd worden later.
Onzin, bij mij is in m'n woning ingebroken. 's Nachts is nog een agent langsgeweest om de aangifte op te nemen. Daarin is een voorlopige lijst met gestolen goederen opgenomen (zonder serienummers) en later in de week mocht ik de lijst aanvullen met goederen en serienummers zodat de aangifte aangepast kon worden.
Dus een aangifite is wel aan te passen, dus waarschijnlijk zat er een luie agent....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeRoC00L schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:00:
[...] dus waarschijnlijk zat er een luie agent....
Strikeman225 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:47:
Hij wacht nu op proces-verbaal (gezien hij online aangifte heeft gedaan).
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 12:14

swtimmer

Ontrafelt het leven!

[...]

Onzin, bij mij is in m'n woning ingebroken. 's Nachts is nog een agent langsgeweest om de aangifte op te nemen. Daarin is een voorlopige lijst met gestolen goederen opgenomen (zonder serienummers) en later in de week mocht ik de lijst aanvullen met goederen en serienummers zodat de aangifte aangepast kon worden.
Dus een aangifite is wel aan te passen, dus waarschijnlijk zat er een luie agent....
TS heeft het over online aangifte doen. Tja, als je er dan eenmaal voor gaat zitten om het online te doen kan ik me voorstellen dat ze verwachten dat je ook even de tijd neemt om alle papieren erbij te zoeken. In jouw geval is er een echte agent op lokatie en is het opnemen van zo'n voorlopige aangifte natuurlijk een stuk makkelijker....

/edit, hmmz, had die laatste reactie niet gezien. Vreemd!

[ Voor 3% gewijzigd door swtimmer op 22-02-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:27

aap

[...]

Een inbraak is ook wat ernstiger, daar komt de agent nog voor langs.

Laatst was mijn fiets gestolen in de stad, dus ik loop maar gelijk het politiebureau binnen, maar daar zeiden ze ook dat het geen zin had als ik framenr. e.d. niet bij me had. De receptioniste zei dat ik maar via internet aangifte moest doen (net zo handig en kost hen geen werk). Ze was wel zo vriendelijk om voor mij de url www.politie.nl op een memoblaadje te schrijven! 8)7

Voor een telefoon is hetzelfde; ze gaan er toch geen rechercheur opzetten, dus is het handiger dat het slachtoffer gewoon thuis zelf alle gegevens invult, in plaats van dat een agent weer een uur van de straat gehouden wordt met een velletje vol te typen met "weet ik niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Aangifte doen = verzoek om een strafrechtelijk onderzoek in te stellen.
geen imei = het strafrechtelijk onderzoek belemmeren, het onderzoek bij voorbaat geen kans van slagen geven en dus zinloos waarom dan aangifte opnemen?
politie = geen administratieve typmiep voor de verzekeringsmaatschappijen zoals dat vaak onterecht wordt gedacht. Is het de aangever zonder informatie alleen om de verzekering te doen dan inderdaad via internet doen en geen agenten onnodig van het werk afhouden, het worden er namelijk steeds minder voor meer.
Imei = staat op contract , rekening, doos etc. waarom zo moeilijk doen, luie aangever? valse aangifte?
Bij een woninginbraak is het onderzoek gericht op de inbraak van de woning als hoofddoel en niet op de telefoon, dat is nu het verschil. overigens wel een domme inbreker die een gsm steelt, een slimme inbreker laat dingen waarmee hij te traceren is ( als er tenminste een imei bekend is)liever liggen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 21:20:
[...]
een slimme inbreker laat dingen waarmee hij te traceren is ( als er tenminste een imei bekend is)liever liggen.
Een inbreker is bij voorbaat al niet slim.

Overigens kun je hierr zien (onder het kopje; iPhone not connected) hoe je je IMEI uit een iTunes backup kunt lezen.
Pagina: 1