Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe PC BSOD's tijdens booten

Pagina: 1
Acties:

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:12
Voor een vriend een nieuw systeem samengesteld;
  • AMD Phenom II X6
  • Antec Voeding VP Power 450W
  • ASRock 870-Extreme3
  • OCZ 2x2GB, DDR3, PC10666, CL9, Gold, Low Voltage
  • Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD6950 2GB 2xDVI/HDMI/DP
  • OCZ Vertex 2 SSD 64
Systeem is voorzien van een verse win7 64x, na het installeren alle Windows updates binnengehaald en verschillende programma's geïnstalleerd. Dit ging allemaal gewoon goed! Ook de SSD is gebencht met ATTO disk en performance is zoals het moet zijn.
Dus ik met de nieuwe PC naar die vriend en op het moment dat het systeem daar aangesloten staat wil hij niet lekker starten. We kregen gelijk een BSOD, hierop geprobeerd te starten zonder USB printer (HP all-in-one) en zonder externe USB HDD.
De PC startte wel goed op, eenmaal in Windows de printer en HDD eraan gekoppeld, deze werden netjes door Windows herkend en de erbij behorende stuurprogramma's werden geïnstalleerd. Hierna zijn TV aangesloten via HDMI terwijl de computer aanstond en Windows was gestart, hierdoor ontstond een BSOD. Bij het herstarten werd de tweede monitor herkend, nu een week later start de pc helemaal niet meer op. Tijdens het starten krijgt hij een BSOD, dan herstart de pc zich en raakt in een soort (loop) van BSOD-herstarten.
Ik heb het idee dat het probleem het moederbord is, maar dat wil ik voordat ik het mobo ga RMA'en even van jullie horen. Of zie ik iets over het hoofd?

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Wat voor foutmelding geeft je BSOD? Als je deze niet kan zien omdat het te snel gaat, moet je maar even op google kijken hoe je de automatische restart kan uitschakelen. Kijk ook even in de Windows event logs voor foutmeldingen van eventuele crashes/errors.

Ik denk dat je trouwens eerst even moet kijken of je PSU wel voldoende stroom kan leveren. Op de AMD website staat minimaal 500W aanbevolen voor deze videokaart.

• Michiel193
De foutmelding van de BSOD ben ik nog niet achter, ben aan het zoeken om de automatische restart uit te zetten. De voeding staat verkeerd vermeld in de start post. Dit is een OCZ 650 watt voeding en moet dus voldoende zijn voor het systeem.

• Michiel193
Bij deze de link naar de foto gemaakt van de BSOD! Kan een van jullie mij vertellen waar het probleem zich door voordoet?

Afbeeldingslocatie: http://static.tz.nl/f/g/33163_2af8b969.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Michiel193 op 26-02-2011 22:06 ]

• amsterdam-ali
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-08-2019
Hi Mayet,

Ik ben meer een intel man, maar ik 2 tips voor je.

Geen idee waarom, maar ik had een externe hdd die voor een non boot zorgde. Ik heb er een nieuwe behuizing omheen gedaan en het probleem was weg. Ik heb er alleen nooit een bsod van gekregen, dus dit klinkt niet als jou probleem.

De andere optie is ram en ik heb zelf slechte ervaringen met ocz ram, dus kijk daar goed naar.

- Haal alles los op voeding, beeldscherm, muis en keybord na
- Booten op 1 ram strip en mem test draaien. Bsod, andere ram strip proberen, geen bsod en geen fouten in memtest, beide ram strips plaatsen en kijken wat er gebeurd. Gaat het mis, dan weet je wat het is.

Ik denk niet dat je voeding het probleem is, alhoewel ik een zwaardere had genomen.

• Vossie94
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 13:59
Kan op internet ook niet veel meer vinden dan even, zoals hierboven beschreven, je ram even checken met memtest (van cd opstarten) en dan kijken welk latje geheugen problemen geeft (of niet).

Als deze niks vindt een hele nieuwe windows erop zetten (in het menu van de windows installatie even een nieuwe partitie op je schijf aanmaken) en dan alle drivers van de originele websites halen.
De drivers die windows installeert zijn vaak ook niet alles.

Veel succes

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Je wilt de moederbord rma sturen, en je hebt nog niks getest!

Pc neerzetten als bij jou thuis. Dan opnieuw installeren. Dan de pc testen, zie overclock forum.
Memtest, cpu, videokaart, dus met diverse programma's de pc testen.
Tot nu toe heb je niks gedaan!

Indien niet goed, dan zo veel mogelijk hardware gaan verwijderen, en weer testen.

Indien nu goed dan, de andere hardware 1 voor 1 aansluiten, en steeds eerst testen, en dan pas extra hardware aansluiten.

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

@ TS;

Heb je wel alle drivers van Mobo en de rest van de hardware eerst goed geïnstalleerd direct na de kale Win7 installatie?
BIOS is ook goed geconfigureerd? (met name de geheugen-instellingen)

Voor Hardware-drivers kan je het beste de meest recentste van de AMD website pakken.
Voor alle andere drivers kan je terecht op de website van Asrock. (ook voor BIOS update's)

[ Voor 42% gewijzigd door bitshape op 27-02-2011 06:30 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Michiel193
bedankt voor de hulp na het testen met Memtest86+ bleken er binnen het uur ongeveer 40000 fouten te hebben plaats gevonden. Na het installeren van een ander setje geheugen, en een verse Windows draait de machine perfect!
Pagina: 1