Laptop kopen zonder Windows en software

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Ik wil graag een simpele, goedkope laptop kopen.

De keuze is op deze Samsung

De laptop wordt aangeboden met Windows 7 starter. Maar ik wil geen Windows 7 starter. Voor Windows betaal je ook altijd iets, ook al is het een OEM versie. Deze Windows 7 starter zal wel niet anders zijn.
Gezien de specificaties van de laptop prefereer ik Windows XP.

Ik heb een mailtje gestuurd naar Azerty met de vraag of ze de laptop ook leveren zonder Windows (en bijbehorende bergen software troep), en of dit ook een korting oplevert. Een tweaker installeert immers z'n eigen OS wel. Hopelijk morgen reactie van Azerty.

Ik ben nieuwsgierig naar de ervaringen van tweakers die hetzelfde geprobeerd / gedaan hebben, en wat hun ervaringen zijn met de verschillende winkels.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Volgens mij zijn daar al topics van... Of in elk geval is het voorbij gekomen, maar kan het niet direct vinden.
Sommige leveranciers zijn bereid om het systeem zonder OS te leveren, maar de korting die het oplevert is vaak minimaal.

Dit vind ik nu even gauw:
Systeem kopen zonder Windows

@hierboven... Dat topic natuurlijk ook :)

[ Voor 8% gewijzigd door JvW op 20-02-2011 22:03 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
Snowwie schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:52:
Gezien de specificaties van de laptop prefereer ik Windows XP.
Win7 draait even vlot als XP, ook op lage specs (onlangs nog op m'n oude 2.4ghz pentium 4 geinstalleerd), en blijft ook langer op snelheid dan XP. Als je dus alleen de refund wilt om dan een XP licentie te kopen zou ik jezelf de moeite besparen (want het gaat je sowieso veel moeite kosten, voor een waarschijnlijk vrij kleine refund) en lekker met Win7 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Snowwie schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:52:
Ik wil graag een simpele, goedkope laptop kopen.

De keuze is op deze Samsung
Hou er rekening mee dat dit geen laptop is, maar een netbook. Ik heb deze netbook, en zelfs na een RAM upgrade naar 2 GB en het erop zetten van XP blijft het een traag dingetje. Hij is zeker niet geschikt als vervanger van een PC :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb hier een vergelijkbare netbook, MSI Wind U100, en kan je vertellen dat Windows 7 er lekkerder op werkt dan XP. Heb wel meteen een upgrade naar 2GB gedaan, dat is wel aan te raden.

Windows Starter is wel een uitgeklede Windows trouwens, misschien dat dat ook weer niet is wat je wilt... Geen Glass, geen wallpapers (is mij verteld) en vast nog meer nadelen om je toch een 'echte' versie te laten kopen (Windows Anytime Upgrade).

[ Voor 40% gewijzigd door W1LL3M op 20-02-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
je kan er beter android dan windows XP op zetten..

specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.