Toon posts:

Internet op Sony Bravia - Kabel probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag mijn Sony Bravia EX532 met mijn computer (XP) verbinden, om deze tv zo met het internet te verbinden. Ik heb hiervoor een Cat5-ethernetkabel gebruikt, hiermee kreeg ik inderdaad verbinding. Deze kabel was echter iets te kort, daarom heb ik vanmiddag een andere kabel gekocht. Later kwam ik er achter dat deze blijkbaar Cat5e is. Hiermee kon ik geen verbinding meer mee maken. Klopt dit of heb ik een kapotte kabel? Of moet ik iets anders instellen? Mijn kennis van kabels limiteert zich tot een paar uurtjes googelen, dus graag niet te ingewikkeld :P

Alvast dank.

Verwijderd

Cat5E kabel mag het probleem niet zijn: is goed tot 1000 mbps. Kabelprobleem oorzaak meestal type kabel: recht op recht of gekruist. Vergelijk de aansluiting van de werkende kabel aan beide zijden met die van de niet werkende kabel. Verschillen deze: dan heb je een verkeerd type kabel meegebracht.
Voor een normale netwerkverbinding (van computer naar hub of switch) gebruikt men 568B aan beide kanten van de kabel. Voor een zogenaamde crossover-kabel (om twee identieke apparaten, van computer naar computer of van switch naar switch, te koppelen) gebruikt men aan de ene kant 568B en aan de andere kant 568A.
Werkende kabel is vermoedelijk een gekruiste kabel (crossover), meer uitleg en aansluitschema op: Wikipedia: RJ-45.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 08:25 ]