pintransactie gaat fout, toch afgeschreven, hoe te handelen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ik heb afgelopen vrijdag op het vliegveld van stavanger belastingvrij aankopen gedaan. Bij de kassa gaf de pinmachine aan dat er geen kontakt gemaakt kon worden, nogmaals geprobeerd en wederom geen contact. Uiteindelijk heb ik geld gepind en daarna afgerekend.

Maar nu kijk ik net op mijn afschriften en is er netjes 2 maal afgeschreven. Weet iemand of dit misschien automatisch ongedaan gemaakt wordt, of dat ik er toch werk van moet maken. Omdat het apperaat netjes geen contact aangaf heb ik ook geen bonnetjes etc. Ik heb alleen de bon toen ik daadwerkelijk betaald heb. Dit is alles is in 4 minuten gebeurd, dus als ze logisch nadenken kan dat helemaal niet gebeurd zijn, en ook de mevrouw bij de kassa gaf aan dat de transactie was mislukt.

Ik weet dat bij pinautomaten dit automatisch gecorrigeerd wordt, maar dit was gewoon een transactie met goederen, geen geld wat later opgemerkt kan worden omdat er een verschil is.

Ik hoop dat iemand dit al eerder heeft meegemaakt en mij een tip kan geven hoe dit gecorrigeerd kan worden.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Morgen even bellen naar die winkel.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

oops, ik plaats dit bericht ook in het compleet verkeerde topoic |:( 8)7

[ Voor 82% gewijzigd door Beatboxx op 20-02-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Nu online
Als je nou eens een constructieve bijdrage levert, ik weet wat de forumregels zijn en ik heb al gegoogled, maar alle resultaten draaien dan om geld pinnnen wat fout gaat.

Maar als jij andere resultaten kreeg mag je ze gerust delen, dan ben ik er mee geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:08
Hahn schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:43:
Morgen even bellen naar die winkel.
Naar Stavanger? Ik denk dat de TS het niet erg vind als jij het Deense Noorse deel voor je rekening neemt (taal, kosten, etc).

Inderdaad is google you're friend, en je kunt natuurlijk ook even langs het regiokantoor van je bank gaan. Deze kunnen net wat meer dan je lokale bankkantoor.

[ Voor 3% gewijzigd door MaZeLe op 20-02-2011 20:57 . Reden: Stavanger ligt natuurlijk in Noorwegen. Mindtwist... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
MaZeLe schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:50:
[...]

Naar Stavanger? Ik denk dat de TS het niet erg vind als jij het Deense deel voor je rekening neemt.
Welk Deens deel? Het ligt in Noorwegen. En via VoIP zal het vast niet zo heel duur zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:57
Heb je de pin bonnen nog waarop staat dat de transactie mislukt is? Want daarmee heb je wel "bewijs" waarmee bij je bank aan kan komen.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:03

Aganim

I have a cunning plan..

Omdat het apperaat netjes geen contact aangaf heb ik ook geen bonnetjes etc.
Ook dan hoort er een bonnetje geproduceerd te worden, juist ivm dit soort situaties.

Je bank kan hier in ieder geval achteraan gaan, ik zou daar even langsgaan en hier melding van maken. Dit soort dingen worden vaak niet automatisch hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:48

Yor

Yor1313#2571

Voor zover ik weet, staat er bij elke transactie een nummer. Wanneer beide nummers gelijk zijn, is het toch duidelijk aan te tonen?

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleunbaan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik heb dit zelf twee keer mee gemaakt.

1) Bij Pathe. Kaartjes gekocht en afgerekend bij de kassa. Het systeem deed al moeilijk, d.w.z. de kaartjes moesten ze met de hand schrijven. De pinbetaling duurde even en gaf op hun scherm aan dat deze was mislukt. Ik dacht echter op mijn schermpje gezien te hebben dat het was was gelukt. Dit vervolgens nogmaals herhaald met hetzelfde resultaat. Daarna om de hoek bij de bank geld gehaald en contant betaald. Thuisgekomen bleek, dat die twee betalingen wel degelijk waren afgeschreven. Vervolgens een e-email naar Pathe gestuurd met een schermafdruk van de drie afschrijvingen en een kopietje van de kaartjes; het geld is vervolgens teruggestort door Pathe.

2) Kasteeltuinen in Arcen. In het restaurant wat gegeten en vervolgens betaald. Nu lukte dat niet, omdat het mobiele pinapparaat niet door de dikke muren heem kon; ik kon wel mijn pincode etc. invoeren, maar daarna kreeg het apparaat een timeout. Om die reden zijn we vervolgens bij de receptie gaan betalen. Thuisgekomen bleek, dat de eerste betaling wel was gelukt; het geld was echter ook direct (automatisch) teruggestort.

Lastig dat het in dit geval dus in het buitenland is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ditzelfde heb ik gehad in een kledingwinkel in Spanje. De pinbetaling ging fout, maar bij thuiskomst bleek er wel een 'buitenland betaling gereserveerd' (o.i.d.) afgeschreven te zijn. Deze was na een week of twee vanzelf verdwenen en het bedrag was teruggeboekt.

Waarschijnlijk hoef je hier dus geen actie op te ondernemen. Je kan natuurlijk altijd melding maken, zodat je achteraf niks verweten kan worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Skating_vince op 21-02-2011 13:31 . Reden: Advies uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Skating_vince schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:36:

Waarschijnlijk hoef je hier dus geen actie op te ondernemen.
Dat lijkt mij het allerergste advies dat je kunt geven. Je hebt iets geconstateerd dus het minste wat je wilt doen is kenbaar maken dat je iets hebt geconstateerd (en daarvan ook de verslaglegging bewaren). Dit gaat over je eigen geld en je wilt later niet een argument horen dat je niet binnen de normale termijn contact hebt opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:03

Aganim

I have a cunning plan..

Deze was na een week of twee vanzelf verdwenen en het bedrag was teruggeboekt.

Waarschijnlijk hoef je hier dus geen actie op te ondernemen.
Dat valt in de praktijk tegen, ik zou hier wel zeker actie op ondernemen. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Aganim op 21-02-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:18
Ach ik heb dit andersom meegemaakt in frankrijk. Betaling gelukt, nooit van mijn rekening afgeschreven...

Toch zou ik even de bank bellen als ik de TS was.

• Rene
  • Nu online
Even een laatste update zodat de mensen met hetzelfde probleem een antwoord hebben:

Op mijn ING worden transacties als gereserveerd neergezet. Uiteindelijk zag ik dat alle transacties verwerkt waren maar de 2 foute transacties nog steeds als gereserveerd bleven staan.

Nu 2 dagen later zijn ze verdwenen en is het geld teruggeboekt. M.a.w. geen zorgen maken zolang er gereserveerd blijft staan.

Pagina: 1