Goedenavond,
Ik ben met een kleine her organisatie bezig in mijn HDD opslag en wil van de week een extra WD blue caviar 6400AAKS aanschaffen om deze bij mijn huidige 6400AAKS in raid 0 te gaan draaien (ja ik ken de risico's hiervan).
Ik bezit op dit moment 2x een samsung F4 2TB, dus ik dacht vandaag, van weet je wat ik ga alvast met deze schijven eens kijken of ik raid aan de praat krijg. (dit is mijn eerste keer met raid te werken namelijk...)
Nu het hele simpele probleem: "Hij doet et nie"
Nu de stappen die ik heb gevolgd:
1 partitie van 100 MB die windows automatisch aanmaakt
1 partitie van 2047 GB waar kennelijk toch nog iets op stond.
1 stuk niet toegewezen ruimte, wat de overige GB's bedroeg.
Mijn vraag is dus of iemand weet hoe ik dit toch werkend kan krijgen of dat ik nog een stap ben vergeten om raid werkend te krijgen of dat dit gewoon aan de 2x2 TB schijven ligt dat de onboard controller dit niet kan handelen (en als dit het is, zou het met de blue caviar van 640 GB elk wel moeten lukken?)
Alvast dank voor jullie hulp (hoop ik
)
Ik ben met een kleine her organisatie bezig in mijn HDD opslag en wil van de week een extra WD blue caviar 6400AAKS aanschaffen om deze bij mijn huidige 6400AAKS in raid 0 te gaan draaien (ja ik ken de risico's hiervan).
Ik bezit op dit moment 2x een samsung F4 2TB, dus ik dacht vandaag, van weet je wat ik ga alvast met deze schijven eens kijken of ik raid aan de praat krijg. (dit is mijn eerste keer met raid te werken namelijk...)
Nu het hele simpele probleem: "Hij doet et nie"
Nu de stappen die ik heb gevolgd:
- De Bios ingegaan en daar in storage Raid geselecteerd en zelfs nog performance raid geladen en de bios ge-exit
- Het kwartje wat ik daarna moest doen, moest ff vallen, maar zag toen dat ik de raid utility moest openen, hier heb ik een LD aangemaakt, met cluser van 128. Daar het een uitprobeerseltje is heb ik hem de volledige 4TB laten toe kennen aan de array.
- Hierna windows 7 install disk erin gedaan. Deze begon gelijk te zeuren om de raid drivers. Deze heb ik van de asrock site gedownload en met een usb stick aan windows 7 gekoppeld.
- Hierin stonden de versies voor 32 en 64 bit, maar alleen de 32 bit versie pakt hij.....
- Daarna voor windows 7 64 bit Ultimate gekozen.
- Hierna heb ik 2 mogelijkheden voorbij zien komen
- Of hij zegt dat hij niet de volgende fase kan betreden en sluit de install af .
- Of hij gaat verder (is me 1x gelukt...... jammer genoeg weet ik niet meer precies hoe dat zomaar kwam.. maar volgens mij nadat ik 2 LD's in de array had gemaakt van elk 2 TB) waarna hij de pc opnieuw opstart en gelijk een BSOD geeft (gaat ook direct weer weg, dus kan geen error code geven...) Ook veilige modus loopt direct vast met een BSOD.
1 partitie van 100 MB die windows automatisch aanmaakt
1 partitie van 2047 GB waar kennelijk toch nog iets op stond.
1 stuk niet toegewezen ruimte, wat de overige GB's bedroeg.
Mijn vraag is dus of iemand weet hoe ik dit toch werkend kan krijgen of dat ik nog een stap ben vergeten om raid werkend te krijgen of dat dit gewoon aan de 2x2 TB schijven ligt dat de onboard controller dit niet kan handelen (en als dit het is, zou het met de blue caviar van 640 GB elk wel moeten lukken?)
Alvast dank voor jullie hulp (hoop ik