Processorgebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italioboy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 16:20
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn computer. Min processor is constant bezig en schommelt tussen de 20 en 90% met uitschieters naar 100% waar die dan een tijdje op blijft hangen zodat ik niks kan doen. Ook mijn geheugengebruik is hoog, want deze wil ook een hele poos op meer dan 80% blijven staan. Wie kan mij helpen met dit probleem?

Hardware:

Amd Athlon II X2 250 3,0 Ghz
Msi k9a2 cf
4 gb DDR2 800mhz ADATA
Samsung spinpoint
AMD Radeon HD5770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:28
Via taakbeheer kun je exact zien welk proces zoveel cpu percentage gebruikt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je geeft een beetje erg weinig informatie. Het OS zal Windows zijn? Heb je een virus- en spywarescanner? Welke processen zijn actief, heb je de namen hiervan al eens in Google gegooid?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italioboy
Mijn processor gebruikt heel de tijd 50% wmpnetwk.exe?
Het geheugen gebruikt voornamelijk wmpnetwk.exe, MsMpEng.exe, svchost.exe en Seachindexer.exe
Ik werk met Windows 7 en als virusscanner Microsoft Security Essentials. Voorheen AVG gehad maar die vond ik traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Italioboy schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:37:
Mijn processor gebruikt heel de tijd 50% wmpnetwk.exe?
Het geheugen gebruikt voornamelijk wmpnetwk.exe, MsMpEng.exe, svchost.exe en Seachindexer.exe
Ik werk met Windows 7 en als virusscanner Microsoft Security Essentials. Voorheen AVG gehad maar die vond ik traag.
Als je even op Google zoek naar "wmpnetwk.exe" heb je er zo een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italioboy
Gevonden! Ik heb het via Services uitgeschakeld en meteen is mijn geheugen en processorgebruik gedaalt. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadoxfix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 15:30
Italioboy schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:42:
Gevonden! Ik heb het via Services uitgeschakeld en meteen is mijn geheugen en processorgebruik gedaalt. Bedankt voor de tip!
Waar diende het voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
wmpnetwk.exe = Windows Media Player Network Sharing Service. Wordt gebruikt om de mediabibliotheek van Windows Mediaplayer te delen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadoxfix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 15:30
Hahn schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:46:
wmpnetwk.exe = Windows Media Player Network Sharing Service. Wordt gebruikt om de mediabibliotheek van Windows Mediaplayer te delen.
Oftewel onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Als je daar geen gebruik van wilt maken wel ja :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:03

Joostk

Barkrukprofeet

Als je het niet gebruikt kan je het uitzetten jah.
Maar als je het wel gebruikt dan kan je het beste alle bestanden even laten delen zodat je PC even bezig is met die taak en daarna zal je PC er veel minder mee belast zijn.
Kan natuurlijk ook altijd zijn dat een virus dat proces heeft overgenomen of spyware het geinfecteerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft werkelijk niets met je processor te maken, maar puur met je software.

Daar komt bij dat je zelf niet eens minimale eigen inzet getoond hebt om op zoek te gaan naar een oplossing, of dat nu hier op GoT is of elders. Voor de volledigheid: softwarevragen als dit horen in Softe Goederen, specifieker in het subforum voor je besturingssysteem. Die meld je niet in je topicstart (jammer...), maar het blijkt Windows te zijn, dus horen vragen erover in Windows Clients.

Je had daar kunnen lezen hoe te vinden wat er draait met Task Manager, en je had prima kunnen googlen op wmpnetwk.exe. Het is om helemaal compleet te zijn de ingebouwde DLNA server in Windows Media Player 12, die al je mediabestanden indexeert en dan beschikbaar maakt over je LAN via DLNA (UPnP AV) zodat je ze af kan spelen op andere PCs maar ook TVs en telefoons enzo.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.