Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 15:51
Ik heb voor iemand een pc ge-upgrade, daarna nieuwe windows xp er opgezet. (van een celeron naar een i3)
Het rare is dat de draadloze muis hapert in windows xp. (Muis & toetsenbord combinatie: Logitech Cordless Desktop Optical)
Het toetsenbord werkt overigens wél naar behoren.
De muis en het toetsenbord werken perfect op twee andere computers en werkten perfect op de oude configuratie met de celeron.
Ik heb dus meteen een andere muis geprobeerd(optische muis met draad), maar deze deed het perfect.
Daarna ook nog geprobeerd met andere muis & toetsenbord combinatie(Logitech MX3200) en ook deze werkt perfect.
Het rare is dat de muis wél perfect werkt als er bestandoverdracht plaatsvindt van bijv. een usb-stick of ext. HDD naar de computer. Hier ben ik tijdens het terugzetten van de backup achter gekomen.
Ik heb windows werderom opnieuw geinstalleerd, en het bleek dat ook tijdens deze windows installatie de muis aan het haperen was.(Ik heb het vergeleken met de MX3200) Tijdens de vorige installatie was het me dus niet eens opgevallen...
Het lijkt er dus op dat dit niet software/driver gerelateerd is, maar hardware gerelateerd...

BTW: Met het haperen bedoel ik niet dat de muis willekeurig vastloopt, maar ik bedoel dat het lijkt op een muis met een hele lage reactietijd.

Systeem specs:
cpu: Intel core i3 540
geheugen: 4GB DDR3
mobo: MSI H55M-E23
videokaart: intel HD graphics
opslag: Western Digital 80GB SATA
DVD: Samsung DVD brander SATA
voeding: 300W, weet het merk niet...
Diverse: inbel modem pci kaart

Ik hoop dat dit genoeg informatie is, het probleem is een beetje vaag, en waarschijnlijk ook een beetje vaag omschreven...
Weet iemand wat het haperen veroorzaakt?

Bij voorbaat dank,

LVL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat zelfde probleem ook bij mijn vorige installatie van win 7 64bit ik heb een logitech wave muis keyboard set. muis opzij en een Roccat Kone + der bij gehaald maar ook met die had ik happering dus ik heb Windows geherinstalt en weg was mijn probleem. dus ik denk dat de drivers van logitech crapy zijn want die heb ik nu niet meer opstaan toetsenbord en muis werken gewoon zonder logitech drivers.

dus een tip deinstal de drivers van logitech met driver cleaner of zo en dan even herbooten en kijken of het probleem weg is ik hoop het wel voor je want het is zeer brak die hapering er door heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:26
Ik kan het verhaal van Silver Wolf bevestigen. Ik heb ook al bij een aantal logitech sets gehad dat de muis erg traag reageerde etc met setpoint geinstalleerd. Setpoint verwijderd en draaien met de standaard drivers en geen problemen, zelfs de mm-toetsen werkten, alhoewel niet te customizen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL
Het probleem is dat ik helemaal niets van logitech geinstalleerd heb, én dat ik het probleem ook tijdens de windows installatie ondervond. Dit lijkt dus hardware gerelateerd, niet?
Ik kan geen logitech drivers verwijderen als ik die niet eens heb geinstalleerd, toch?
Daarbij heb ik een andere draadloze logitech set geprobeerd, en deze deed het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:27
chipset drivers? XP is namelijk niet iets wat je normaalgesproken op een i3 zou installeren (eerder Win7), dus vandaar ff kijken naar chipset drivers.

[ Voor 80% gewijzigd door ThinkPad op 27-02-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steareth
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 08:22

steareth

professionele epibreerder

Is er iets wat het signaal van de muis naar de pc kan storen? gsm ofzo.
als dit een infrarood muis is, hou er dan rekening mee dat niks dat signaal kan storen want dan heb je inderdaad van die rare kleine bugs.
Wat je ook zou kunnen doen is een oudere driver installeren en kijken of dat wel werkt.

Gr,
Bryan.

ik weet niet waar je huis woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL
De meest recente chipset drivers van intel zijn al geinstalleerd en de muis werkt perfect als deze aangesloten zit op een laptop met windows 7.
Nog andere ideeën? Ik waardeer het zeer wat jullie me al hebben aangeraden!

[ Voor 23% gewijzigd door LVL op 27-02-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:56

Quad

Doof

Hij doelt op het feit dat XP niet zo super lekker meer werkt op de heden daagse software, gewoon omdat de ondersteuning veel minder wordt.
Ik zou toch aanraden om een Windows 7 install te plegen op die PC (desnoods dualboot), alleen zo kom je erachter.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-07-2018
Of je zou de muis in een andere USB poort kunnen zetten van de pc,miss dat de USB poort waar hij nu in zit niet naar behoren werkt??
Het lijkt mij dat de interne USB hub niet goed werkt, het lijkt mij meer dat er te weinig Ampere op de muis komt,waardoor hij dus niet naar behoren kan functioneren
offtopic:
Correct me if i'm wrong

[ Voor 33% gewijzigd door jimy op 28-02-2011 14:07 ]

http://rocketdock.com/images/screenshots/Carbon-fiber-Compaq-logo-by-Creato937.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:38

lier

MikroTik nerd

Je kan nog even met Linux livecd eenvoudig testen of daar het probleem ook op treedt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL
@Quad: Deze muis werkte perfect op een vorige XP installatie met de Celeron. Met het nieuwe moederbord, cpu en geheugen werkt XP de muis opeens niet meer zo lekker.

@jimy: Ik heb meerder usb poorten beprobeerd, zelfs de usb poort van de behuizing.
De muis is niet draadloos, dus er zou alleen te weinig stroom door het draadloze kastje kunnen gaan lopen, welke slechts zeer weinig ampère trekt.

@lier: Dat is inderdaad een optie, maar ik ben bang dat het gewoon hardware gerelateerd is. Alle andere muizen die ik tot nu toe geprobeerd heb, werken gewoon normaal.

En vergeet niet dat de muis wél perfect werkt als er bestandoverdracht plaatsvindt van bijv. een usb-stick of ext. HDD naar de computer. Hier ben ik tijdens het terugzetten van de backup achter gekomen.

Ik zal maar eens een email gaan sturen naar MSI...
Toch bedankt, iemand anders nog een briljant idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 13:22
Kijk eens naar je USB instellingen en dan vooral naar de powersave settings (BIOS, windows). Het klinkt alsof de snelheid/power gekort wordt en pas actief gaat als het nodig is (bestandsoverdracht).
Pagina: 1