LG N2R1D - wordt niet herkend door NAS Detector

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397017

Topicstarter
Ik heb pas de NAS LG N2R1D aangekocht maar slaag er niet in deze te laten herkennen in mijn netwerk. Omdat mijn ganse huis niet vol ligt met netwerkkabels maak ik gebruik van powerline om het toestel aan te sluiten op mijn netwerk. Dit gebruik ik o.a. ook voor de aansluiting van mijn digitale tv-ontvanger zonder problemen. Op het toestel wordt een IP-adres vermeld dus ga ik er van uit dat de NAS is aangesloten op het netwerk.
Wanneer ik echter het programma NAS detector dat bij het toestel geleverd wordt opstart op mijn laptop (met Windows 7) slaag ik er niet in het toestel te vinden.

Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd maar ik kan niet vinden wat. Ook via google vind ik geen antwoord, enkel in de reviews dat de installatie zeer makkelijk is ...

Graag een tip, want anders lijkt dit uit de draaien als alweer een nieuwe miskoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390808

Dat er een Ip-adres word vermeld op het toestel houd niet per definitie in dat deze is aangesloten op het netwerk, Als je inlogt op je router dan kun je daar kijken of het Mac-adres van de Nas server er ook tussen staat en of deze een ip-adres toegewezen krijgt.

Belangrijk is ook dat het ip-adres van de NAS binnen de reeks van de router valt (range)
ook dit kun je terugvinden in de router.

Om de router te benaderen kun je in je browser het ip-adres(lees gateway adres) invoeren van je router.
Deze is vaak op een sticker onderop de router terug te vinden.
Ook de standaard inloggegevens van de zogeheten webinterface zouden erop kunnen staan.

Mocht je hier niet uitkomen is het misschien handig om te vermelden welke router je gebruikt.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 390808 op 20-02-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-07 16:39

lier

MikroTik nerd

Kan je de NAS benaderen via een webbrowser op basis van het IP adres?
Heb je de NAS al een keer direct aangesloten op de router?

Ik kan me trouwens voorstellen dat een "NAS detector" een broadcast gebruikt om het netwerk te scannen op NAS-sen, geen idee of de powerline dat ook ondersteunt.

offtopic:
Graag een tip, want anders lijkt dit uit de draaien als alweer een nieuwe miskoop!

Vast niet! ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing