Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397014

Topicstarter
Hallo,

wij zijn onlangs overgestapt van hetnet internet + bellen naar ziggo alles in 1 plus, mede omdat we interactieve televisie wilden.

Maar nu is het volgende probleem opgetreden:
Na het installeren van de nieuwe router die we via ziggo hebben gekocht, de zogenaamde premium router -> Netgear WNR3500v2 ging alles aanvankelijk goed. Maar na het wat langer gebruiken merkten we dat bij het draadloze internet gebruik het internet af toe uit valt? De dekking is goed, 4/4 streepjes op de laptop. Je kan dan gedurende 30 seconden geen webpagina's bekijken. Geen ramp natuurlijk maar toch vreemd?

Ook hebben we in huis een xbox 360, 2/4 tot 3/4 streepjes bereik. Maar dit is echt een drama. Als we fifa online willen doen is dit niet te doen, hij hapert maar en het valt niet te spelen. Nat type is overigens open.

Iemand enig idee?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-06 19:58
heb je de router geupdate? Er zit een interne update functie in de router.

Typ in je browser www.routerlogin.com

je inloggegevens zijn:

admin (= gebruikersnaam)
password (wachtwoord)

vervolgens in je menu links staat er ergens router upgrade.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb hier naar gezocht maar kan dit echt niet vinden? Zeer vreemd..
http://img228.imageshack.us/i/netgear3500.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390808

Het begint bijna mijn standaard post te worden, maar het kanaal al gewijzigd op de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Als kanaal kun je doorgaans het beste 1 kiezen. Verder is de firmware in deze router niet te updaten (althans niet via de webinterface). Het kan wel op een alternatieve manier, beschreven in het Ziggo topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Timmert schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:36:
Als kanaal kun je doorgaans het beste 1 kiezen. Verder is de firmware in deze router niet te updaten (althans niet via de webinterface). Het kan wel op een alternatieve manier, beschreven in het Ziggo topic.
Kanaal had ik al eens gewijzigd naar 6, zal eens veranderen naar 1!
Bedankt, ik zal eens in het topic gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb dezelfde "premium router" (had hem beter los kunnen kopen, had me wat knaken gescheeld) en ziggo abbo, ik heb alles op auto staan wat channels betreft. Werkt als een trein.

offtopic:
Loop nu al eeuwen te zoeken naar VPN passthrough functie op dit ding, maar ben bang dat ie het niet ondersteunt :( dan maar opzoek naar een nieuwe router ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nyxium schreef op maandag 21 februari 2011 @ 00:25:
Ik heb dezelfde "premium router" (had hem beter los kunnen kopen, had me wat knaken gescheeld) en ziggo abbo, ik heb alles op auto staan wat channels betreft. Werkt als een trein.

offtopic:
Loop nu al eeuwen te zoeken naar VPN passthrough functie op dit ding, maar ben bang dat ie het niet ondersteunt :( dan maar opzoek naar een nieuwe router ben ik bang.
Ja erg vervelend, jij hebt hem dus geupgrade met telnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vanmiddag ziggo opgebeld, eerst naar de gewone klantenservice; vertelde me dat je in de router zou moeten kunnen upgrade. Wat dus niet het geval is en heb dit verteld. Ze stuurde me vervolgens door naar service+, die mijn router voor mij zouden kunnen upgraden. Hier heen gebeld en inderdaad hij nam als het ware mijn computer over en zou dit even voor mij doen. Maar nee hoor, stuitte op het zelfde probleem. Het was dus niet mogelijk, vervolgens gaf hij mij een tip om dit probleem te kunnen verhelpen door het kanaal te wijzig naar 1,6 of 11 omdat deze het sterkst waren. Ik vertelde hem dat ik dat al geprobeerd had en dat het geen effect had gehad. Hierop antwoordde hij: Ik heb inmiddels al door dat je net zo kundig als wij zijn dus ik ben bang dat het NOG niet mogelijk is om de router te kunnen upgraden....
Gelijk naar de klantenservice gebeld om de router te kunnen retouren en dit was gelukkig nog mogelijk!

Welke router zou ik aanschaffen? Zat zelf te denken aan de WNDR3700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
kan je em upgraden met telnet? ik was van plan openswan IPsec ofzo te gaan gebruiken op m'n debian server.

Ik heb wel goede verhalen gehoord over de WNDR3700, er is volgens mij zelfs een apart topic voor die router hier ergens op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm oke.. Ja dacht het wel;
http://gathering.tweakers...upgrade&data[boolean]=AND

Moet je maar even kijken.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 397014 op 22-02-2011 11:34 ]

Pagina: 1