• MichelG
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:59
Is het mogelijk dat alleen de 64 bit instructies van het mobo of cpu beschadigd zijn?

Waarom denk ik dat?

32 bit Windows 7 draait prima en 64 bit Windows 7 geeft de meest rare problemen continue, blauwe schermen, services dit niet starten etc. Hiervoor een half jaar 64 bit Windows 7 zonder problemen gedraaid.

Inmiddels heb ik de sata-kabels, harddisk, geheugen en voeding uitgewisseld. Maakt allemaal niks uit, net als een bios update. Enige wat nog overblijft zijn dus het moederbord en processor.

Wat denken jullie?

Systeem:
  • AMD X2 250+
  • MSI 785GM-E51
  • 6GB DDR3
  • 1TB Seagate + 320GB Maxtor
  • 1x Pioneer DVDRW
  • 450Watt ATX
  • Cardreader + Firewire allemaal los.

Verwijderd

Schrijf de code's eens op van die BSOD's. Dat dan even door Google heen halen en kijken wat het oplevert.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je de rest hebt uitgesloten zou je dat wel verwachten...

Ik zou me met name op software hebben gericht. Probeer ook eens diverse (linux) live-cd's daarvan zijn ook 32 bit en 64 bit versie van beschikbaar.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• pindamaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-02 17:57
misschien een domme vraag, heb je de drivers van 64 bit geïnstalleerd of de 32 bit?

• MichelG
Soms een 1a BSOD Memory_Management en soms een 3b System_Service_Exeption. Maar ik heb ook andere voorbij zien komen. Daarnaast lopen verschillende services zoals het MMC vast of de verkenner of catalyst control center.

32 bits ubuntu (live) start goed op, 64 bits ubuntu start niet op.

Memtest86+ versie 4, dus ook 64 bits laten draaien voor een paar uur, dan geen probleem.

Iemand dit eerder meegemaakt?

• MichelG
pindamaster schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:39:
misschien een domme vraag, heb je de drivers van 64 bit geïnstalleerd of de 32 bit?
Eerste installatie waren drivers van MSI site, 64bit.
Daarna met nieuwe installaties alleen windows update drivers. Maar loopt nu soms ook al voor driver installatie of tijdens setup vast (64 bit)

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 10:52
Dit klinkt als ene probleem wat ik zelf ook ondervonden heb. Willekeurige bsods op willekeurigge tijdstippen. Boot je met een cd van memtest dan kan deze uren draaien zonder problemen. Ik had een aantal aanpassingen gedaan in de bios, die ik hier niet aan relateerde. MSI Quick boot was de boosdoener, deze uit en nooit meer een foutmelding gezien. Maar goed het kan ook 100 andere dingen zijn, maar deze opossing was ik op google niet tegen gekomen en ik heb me weken gek gezocht. Succes!
Pagina: 1