Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PING sortware problemen

Pagina: 1
Acties:

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-11 23:57
Ik heb een netbook samsung N310 met daarop win 7 starter en Ubuntu 10.10. Geen cd rom speler. Dacht er goed aan te doen om een image te maken van de c schijf en de schijf opnieuw te formateren. Dit gedaan met Gparted (op usb stick). Image gemaakt met PING. Ook op usb stick. Backup gemaakt op externe schijf. Probeerde daarna met Ping te restoren. In begin startte Ping nog wel op maar kon niet restoren omdat ie de c schijf niet vond. Nog eens met Gparted opgestart en zag dat er helemaal geen patitities op stonden had er 3 gemaakt NTFS. Opnieuw geformateerd. Maar nu kom ik niet verder dan
error: no such partition
grub rescue>

Als ik achter de prompt ls typ krijg ik (HD0) (HD0,msdos3) (HD0,msdos2) (HD0,msdos1) (HD1) (HD1,msdos1)
Alles wat ik ook probeer er achter te typen Dos of Linux krijg ik unknown command 'xxx' bij dos commands zoals dir copy whatever. Bij Linux (Maar daar weet ik heel weinig van ) krijg ik hetzelfde soms krijg ik no such partitition.
Dezelfde vragen gesteld bij Ping forum no response. Ik weet even niet verder, ook bij Ubuntu vind ik geen oplossing. Fixboot of MBR werkt niet ik heb geen win7 meer, alleen in de image file.

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G