Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

via usb naar serial naar parallel port werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik zou graag via mijn laptop een aantal ledjes (later te vervangen door andere zaken), willen aansturen via de parallelle poort. Nu is dit niet erg moeilijk, het lukte me dan ook prima met een computer waar een parallelle poort op zat maar mijn laptop heeft deze niet, ook heeft hij geen seriële aansluiting.

Wat ik echter wel heb is een usb to serial converter die het naar mijn weten gewoon doet, en een verloop blokje van serial naar male parallel (deze had ik nog ergens liggen, weet niet waar hij vandaan komt), verder heb ik ook een gender changer voor dit omvorm blokje zodat ik daar dan weer een printerkabel met de ledjes op kan aansluiten.

Je voelt het al wel aankomen waarschijnlijk, de ledjes doen het niet. Ik werk hier met windows xp home, en heb uiteraard inpout32.dll in de system directory staan. Ik heb gebprobeerd de ledjes aan te sturen met meerdere programma's (parport en inpouttest), maar hij reageert nergens op.

Mijn vraag is of iemand weet of dit überhaupt wel kan werken op deze manier, en zo ja, hoe ik het dan wellicht werkend kan krijgen.

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Serieel naar parallel bestaat voor zover ik weet niet, waarschijnlijk heb je een DB9 naar DB25 serieel adapter te pakken.

• huub8
dan is dat het, helaas. Denken jullie dat dit ding wel gewoon zal werken?

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-11 18:30

aap

Nee, want dat is een verloopkabel naar C36. Waarschijnlijk wil je een kabel met DB25. Google daar eens op.

• huub8
Ik heb wel gewoon nog een verloop stekkertje dat die c36 omzet naar een serial en db25 kabel, werkt het dan ook niet?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-11 16:04

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Misschien wel. Maar misschien kan je beter kijken naar iets dat via usb direct de leds kan aansturen? Een simpele arduino bijvoorbeeld?

• huub8
Maar die zijn dan weer een duurder, en ik heb er geen ervaring mee, enkel met pic microcontrollers.

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Dat soort kabels werken vaak alleen maar op printers (en doen zich voor als USB-printer ipv. parallelle poort) helaas. Ik zou inderdaad gewoon voor een USB I/O module gaan of zelf iets knutselen met een FT232 en een microcontroller.
Pagina: 1